רכבות באירופה: המדריך השלם

מתכננים טיול באירופה ורוצים לנוע ממקום למקום ברכבות? בין אם הטיול שלכם הוא במדינה אחד או שתיים, ובין שהוא טיול גדול המתפרש על מספר גדול של מדינות, כדאי לכם מאוד לדעת על אפשרויות הנסיעה ברכבות המעולות באירופה.

לפניכם המקור הכי טוב ברשת בעברית על רכבות באירופה, הסברים על כרטיסים ופסים, שילוב ונסיעה בין מדינות, והמון טיפים והמלצות שיעזרו לכם לתכנן את החופשה המושלמת הבאה שלכם.

צוות טרוול זון מביא לכם את כל המידע על את קוי הרכבות הפופולריים יורוסטר, אינטרסיטי, TGV ועוד, וכן הסברים והמלצות לפסים לנסיעה בין מדינות: יורייל, אינטררייל, בריטרייל ואחרים.

רוצים דווקא לטייל עם רכב שכור? אין בעיה, כל המידע במדריך שלנו על השכרת רכב בחו"ל >>

חברות
הנה רשימת החברות הגדולות המפעילות קוי רכבת באירופה, בין אם מדובר בחברה לאומית הפועלת במדינה אחדת או בחברה רב לאומית הפועלת בכמה מדינות שכנות.
Trenitalia – איטליה *
SNCF – צרפת *
Renfe – ספרד *
DB-Bahn – גרמניה *
RailJet – אוסטריה *
* חברה בקבוצת יורייל
נציין עוד את חברת attica-group המפעילה מעבורות בן איטליה ליוון ושירותיה כלולים בפס היורייל (במידה והוא תקף לשתי המדינות).

רכבות באירופה בין מדינות

לפני שנסקור את הפסים לרכבות באירופה, נעשה לכם סדר בנוגע לפריסת הרכבות החשובות המחברות מדינות שכנות.
כפי שתראו מיד, הנושא מורכב כי יש הרבה חברות שמפעילות קוים שונים, ולעיתים לא יהיה לכם פשוט בכלל למצוא את הקו שאתם צריכים במחיר סביר.
למטיילים בכמה מדינות ברכבת כדאי לעשות שיעורי בית לפני החופשה, וכשתגיעו ליעדי הטיול חשוב להעזר בפקידים בתחנות הרכבת שיוכלו לתת לכם מענה לשאלות או בעיות שיצוצו עם זמינות רכבות למקומות שאתם צריכים להגיע אליהם.

להלן שירותי הרכבות העיקריים באירופה, מדובר ברכבות מהירות וחדישות איתן תוכלו לדלג במהירות ובנוחות בין יעדים שונים במערב אירופה.
המחירים לא זולים ולעיתים גם מחזיקי פס צריכים לשלם תוספת מחיר נכבדת כשמזמינים מקום שמור (חובה ברוב הקווים).

Eurostar

רכבות מהירות וחדישות בין צרפת, בלגיה ואנגליה. זוהי בעצם הדרך הפופולרית לנסוע במהירות מלונדון אל פנים היבשת.

תחנות עיקריות
אנגליה: לונדון
צרפת: לייל, פריז, יורודיסני פריז וערים נוספות כולל פרובנס והאלפים.
בלגיה: בריסל וערים נוספות.

פסים
אין, אולם כן ניתנת הנחה למחזיקי פס יורייל.

קווים עיקריים
לונדון – לייל (צפון מערב צרפת), לייל – בריסל (בלגיה), לייל – פריז.

סימון בלוח נסיעות: EST

אתר יורוסטר

TGV

רשת הרכבות המהירות בצרפת (כ-150 יעדים שונים), בנוסף הרשת מחברת את צרפת עם מדינות שכנות: בלגיה, שוויץ, גרמניה, איטליה.

פסים תקפים
יורייל, חובה להזמין מקום מראש וכמה שיותר מוקדם כי המקומות לבעלי פס יורייל מוגבלים (החל מ-6 אירו). בקווים מסויימים (למשל פריז-מילאנו) הפס לא ממש עוזר כי צריך לשלם על מקום שמור הרבה מאוד כסף (60 אירו לכרטיס).
מידע נוסף על יורייל ורשת TGV

קווים עיקריים
פריז – שטרסבורג, פריז – ליון, פריז – בורדו, פריז – אביניון – ג'נבה, פריז שארל דה גול – מארסיי, פריז שארל דה גול – בריסל, פריז – שטוטגארט, פריז – מודן – טורינו – מילאנו, ליון – מודן – טורינו – מילאנו.

סימון בלוח נסיעות: TGV

אתר TGV

TGV Lyria

רשת המחברת את צרפת עם שוויץ.

קווים עיקריים
פריז – ג'נבה / ברן / ציריך / באזל / לוזאן / אינטרלאקן
קו נוסף שימושי מקשר את שוויץ עם דרום צרפת והריביירה: ג'נבה – ניס / מארסיי / מונטפליי.

תחנות חשובות
תחנות מרכזיות המשמשות את השירות נמצאות בצרפת (פריז, ניס, מארסיי) ובשוויץ (ג'נבה, ציריך, לוזאן, בזל).

פסים
תוכלו להשתמש בפס יורייל ברוב הקווים הנ"ל.

אתר TGV Lyria

Thalys

רשת המחברת את מדינות השפלה במערב אירופה – בלגיה, הולנד ולוקסמבורג – עם יעדים במרכז היבשת – צרפת וגרמניה.

קווים עיקריים
פריז – בריסל, פריז – אמסטרדם, פריז – דיסלדורף, בריסל – אמסטרדם.

פסים תקפים
יורייל, חובה להזמין מקום מראש וכמה שיותר מוקדם כי המקומות לבעלי פס יורייל מוגבלים, והתשלום יקר (החל מ-15 אירו).
מידע נוסף על יורייל ורשת Thalys

סימון בלוח נסיעות: THA

אתר Thalys

Thello

קו רכבת שפועל בלילה בלבד ומחבר בין צרפת לאיטליה.

קווים עיקריים
בין פריז לערים באיטליה: מילאנו, ונציה, פירנצה, רומא.

פסים תקפים
אין (כי הקו מופעל ע"י חברה פרטית).

אתר Thello

ICE – Inter City Express

רשת רכבות מהירות העוברת בערים המרכזיות בגרמניה ומחברת אותן אל צרפת, שוויץ, אוסטריה, דנמרק, בלגיה והולנד.

קווים עיקריים
ברלין – פרנקפורט, פרנקפורט – מינכן, פרנקפורט – אמסטרדם, פרנקפורט – בריסל, המבורג – קופנהגן.

פסים תקפים
יורייל. בחלק מהקווים לא חובה לשמור מקום למרות שרצוי, בקוים הבינלאומיים חובה להזמין מקום. המחירים למקום שמור החל מ-4.5 אירו.
זוהי אחת הרכבות שהכי משתלם לנסוע בה עם יורייל.
מידע נוסף על יורייל ורשת ICE

סימון בלוח נסיעות: ICE

אתר ICE

EuroCity

קוים אלה הם חלק מרשת Inter City ומופעלים ע"י אותה חברה (Bahn הגרמנית).

קווים עיקריים
מבין הקוים נציין את הפופולריים עם נוף משגע של האלפים ממינכן בגרמניה דרך אוסטריה ועד לערים בצפון איטליה.
ניתן להגיע איתם גם לערים במזרח אירופה, למשל ברכבת הלילה הישירה מוינה (אוסטריה) אל קרקוב (פולין) בכ-8 שעות.

פסים
תנאי פס יורייל תקפים כמו ICE.

סימון בלוח נסיעות: EC

RailJet

ריילג'ט היא רכבת מהירה (מהירות מקסימלית 230 קמ"ש) השייכת לרשת הרכבות האוסטרית (ÖBB), ומחברת את וינה עם ערים חשובות במדינות שכנות.

קווים עיקריים
מינכן (גרמניה) – זלצבורג (אוסטריה על גבול גרמניה) – וינה (אוסטריה) – בודפסט (הונגריה).
ציריך (שוויץ) – אינסבורג (אוסטריה) – זלצבורג – וינה – בודפסט.
גרץ (אוסטריה) – וינה – פראג (צ'כיה).

סימון בלוח נסיעות: RJ

דף מידע על railjet מתוך אתר האינטרנט של חברת הרכבות האוסטרית

City Night Line – קווי לילה פופולריים בגרמניה ומחוצה לה

חברת Bahn הגרמנית מפעילה שירות מצויין של רכבות לילה, רובן מקשרות את ערי גרמניה עם מדינות שכנות.

קווים עיקריים
הנה כמה דוגמאות פופולריות:
ברלין – פריז ; ברלין – ציריך ; מינכן – רומא ; מינכן – ונציה.
אמסטרדם – קופנהגן ; אמסטרדם – מינכן ; אמסטרדם – פראג ; אמסטרדם – ציריך.

למידע נוסף ראו כאן

קוי לילה נוספים

EuroNight
רכבות המופעלות ע"י חברות בפולין, הונגריה ואוסטריה ועוברות גם בגרמניה, צ'כיה ועוד.
קווים לדוגמה: אמסטרדם – ברלין – ורשה ; ברלין – בודפשט ; המבורג – וינה ; מינכן – בודפשט ; מינכן – זגרב.

D-Nacht – קוי לילה למזרח אירופה
קווים לדוגמה: בזל – פרנקפורט – ברלין – ורשה – מוסקבה.

.
המשיכו לקרוא על כרטיסי הפסים של אירופה.

חזרה לתחילת הדף

יורייל פס Eurail Pass

קבוצת יורייל היא איגוד של חברות רכבות אירופאיות, שחברו יחד כדי לתת לכם חווית ניסעה משודרגת. החברה מפעילה פס מיוחד שנקרא Eurail המיועד לתיירים (לא אזרחים אירופאים) ואיתו אפשר לנסוע ברחבי אירופה ב-28 מדינות שונות.
כדי לדעת אם הפס משתלם לכם וכדי לבחור את המתאים ביותר, קראו בעיון את ההמשך ובמקרה הצורך ראו גם את אתר יורייל הרשמי (קישור בהמשך).

מאפייני הכרטיס

לכרטיס שלכם כמה מאפיינים שחשוב להבין (הסוגים השונים לפי מדינות מתוארים בהמשך).

גיל הנוסע
בדר"כ ישנם כרטיסים זמינים במחירים שונים לפי גיל הנוסע, חלוקה פופולרית היא כזו:
1. ילדים – גילאי 4-11
2. נוער – גילאי 12-25, בדר"כ תקף למחלקה שניה בלבד.
3. מבוגרים – מגיל 26
נציין שיש מדינות בהן החלוקה שונה, למשל ילדים עד גיל 12 וכל מי שמעל גיל 12.
כשאתם בוחרים כרטיס, רכשו את זה שמתאים לגיל שלכם.

אישי או קבוצתי
הכרטיס הרגיל הוא כמובן אישי.
לעיתים קיימת אופציה לרכישת כרטיס משפחתי / חסכוני שנקרא Saverpass, זהו כרטיס אחד לצירוף של כמה מבוגרים וילדים הנוסעים יחד (2-5 נוסעים), זול יותר מקניה של פסים נפרדים לכל נוסע, קטנטנים עד גיל 4 לעיתים נוסעים בחינם בליווי מבוגר.

מחלקות
1. מחלקה ראשונה – יקרה עם שירות משודרג, לא מתאים לכל כיס.
2. מחלקה שנייה – זוהי המחלקה שמעניינת אתכם, המחיר שלה סביר ואין לכם צורך ביותר.

פרק הזמן בו הפס תקף
התוקף מתחיל מהתאריך בו הופעל הכרטיס (הסבר מה זה אומר בהמשך), לרוב זה יהיה היום בו תבצעו את הנסיעה הראשונה.
התקופה הכי נפוצה היא חודשיים, יש גם חודש, שלושה חודשים וגם פחות מכך.
לרוב סוגי הכרטיסים יש רק תקופה אחת ואי אפשר לבחור מבין כמה אפשרויות.

מספר ימי הנסיעה המותרים – חשוב
אתם בוחרים כמה ימים תוכלו לנסוע עם הכרטיס בתחום התקופה בה הוא תקף.
האפשרויות משתנות לפי סוג הכרטיס ונעות בין יומיים ל-15 יום.
כרטיס כזה נקרא גם Flexi (כי הוא גמיש).

כרטיס בו אפשר לנסוע בכל יום ברצף נקרא גם Continuous, והוא יותר זול מהכרטיס הגמיש. חשוב לשים לב לגבי הכרטיס הרציף, לא באמת מנצלים את כל הנסיעות כי לא בכל יום תסעו ברכבת (למשל, כשתשהו באומו המקום יותר מיום אחד).

ישנה גם אופציה שבה אתם לא מוגבלים במספר הימים ואפשר לנסוע בכל יום בפרק הזמן שהפס תקף.
רלוונטי לגלובל פס בלבד.
כרטיס כזה נקרא גם Continuous (כי הוא רציף).

מדינות שנחשבות כמדינה אחת
"בנלוקס" = בלגיה, הולנד ולוקסמבורג נחשבות כמדינה אחת.

סוגי כרטיסים לפי מספר המדינות

כרטיסי פס יורייל מחולקים ל-4 סוגים לפי המדינות שאפשר לנסוע בהם:
1. גלובלי – לכל המדינות.
2. לפי בחירה – למספר קטן של מדינות שאתם בוחרים.
3. אזורי – ל-2 מדינות מתוך צירופים שונים שאפשר לבחור מתוכם.
4. חד-מדינתי – למדינה אחת בלבד.

1. פס גלובלי Global Pass
תקף ל-28 מדינות.
משך הזמן בו הפס תקף משתנה בין חודש, חודשיים ושלושה חודשים לפי בחירתכם. ככל שמשך הזמן גדול יותר כך המחיר גבוהה יותר.
מספר ימי הנסיעה האפשריים בפרק זמן זה יכול להיות למשל 5, 10, 15 או כל יום במשך התקופה לפי בחירתכם. ככל שמספר ימי הנסיעה גדול יותר גך המחיר גבוהה יותר.

מחירים לדוגמה לפס ל-15 ימי נסיעה רצופים:
1. נוער בגיל 12-27: 389 אירו במחלקה שניה.
2. מבוגר גיל 28 ומעלה: 595 אירו במחלקה שניה.
3. כרטיס משפחתי: למחלקה ראשונה בלבד, מבוגר חוסך 15% ממחיר רגיל, ילדים בגיל 4-11 נוסעים חינם (עם כרטיס חינמי), עד גיל 4 חינם ללא צורך בכרטיס.

מחירים לדוגמה לפס ל-15 ימי נסיעה בתקופה של חודשיים – הרבה יותר יקר:
1. נוער בגיל 12-27: 735 אירו במחלקה שניה
2. מבוגר גיל 28 ומעלה: 917 אירו במחלקה שניה
3. כרטיס משפחתי: ראו למעלה.
בהחלט לא זול, כנראה שלא משתלם למי שלא נוסע המון.
טיפ: מחזיקי פס זה זכאים לבונוס (משתנה מפעם לפעם) – סיור באוטובוס תיירים בחינם, תקף ל-22 ערים מרכזיות באירופה / ימי נסיעה נוספים בחינם מעבר למספר הימים שנבחרו בכרטיס.

רשימת המדינות המלאה (28 מדינות):
אוסטריה, בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג נחשבות כמדינה אחת), בוסניה-הרצגובינה, בולגריה, קרואטיה, צ'כיה, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, אירלנד, איטליה, מונטנגרו, נורבגיה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, סלובקיה, סלובניה, ספרד, שוודיה, שוויץ, טורקיה.
* שימו לב שאנגליה וסקוטלנד לא כלולות בפס.

2. פס בחירה Select Pass
פה אתם בוחרים את מספר המדינות (3,4 או 5) ומספר ימי הנסיעה (בדר"כ 4-10).
המחיר משתנה כמובן לפי בחירה זו, ואפשר לבחור כרטיס לגילאי 12-27, 28 ומעלה או כרטיס משפחתי.

תנאים ומגבלות עיקריות שכדאי לדעת:
תוקף הפס הוא חודשיים.
המדינות שבוחרים צריכות לגבול זו בזו. בנלוקס ואירלנד נחשבות גובלות, פינלנד ונורבגיה לא נחשבות גובלות.
אפשר לעבור דרך מדינה שלא כלולה בבחירה שלכם, בתנאי שאתם משלמים עבור הנסיעה במדינה המתווכת (גם אם אתם לא עוצרים בה).
מקרים מיוחדים: בין איטליה ליוון אפשר לעבור עם מעבורת הכלולה במחיר הפס.
"בנלוקס" = בלגיה, הולנד ולוקסמבורג (נחשבות כמדינה אחת).

3. פס אזורי Regional Pass
שימו לב: אין יותר פס "אזורי", האפשרות לבחירת 2-4 מדינות כלולה במסגרת פס הבחירה שתיארנו למעלה.

פס שתקף לכמה מדינות מוגדרות מראש, בדרך כלל מדינות סמוכות וידועות ככאלה שתיירים מבקרים בהם ביחד. לרוב הצירוף הוא של 2 מדינות אך ישנם כמה יוצאים מן הכלל.
הפס תקף לחודשיים, ומספר הימים בו אפשר לנסוע משתנה לפי הכרטיס הספציפי.
החלוקה לפי גילאים שונה בין הצירופים.

רשימת האזורים המלאה כוללת 24 צירופים:
איטליה + ספרד או יוון ; ספרד + פורטוגל ;
צרפת +בנלוקס או גרמניה או איטליה או ספרד או שוויץ ;
גרמניה + בנלוקס או שוויץ או אוסטריה או צ'כיה או פולין או דנמרק ;
אוסטריה + קרואטיה + סלובניה ; אוסטריה + צ'כיה או הונגריה או שוייץ ; הונגריה + רומניה ; קרואטיה + סלובניה + הונגריה ;
פס סקנדינביה (דנמרק + פינלנד + נורבגיה + שוודיה) ; שוודיה + נורבגיה או פינלנד ; דנמרק + שודיה ;
הערה: "בנלוקס" = בלגיה, הולנד, לוקסמבורג, נחשבים יחד כמדינה אחת.

4. פס למדינה בודדת
פס שתקף למדינה אחת בלבד, הוא כמובן פחות שימושי למטיילים בכמה מדינות אך הוא זול יותר וטוב למי שמתכנן הרבה נסיעות במדינה בודדת.
ברוב המדינות הפס תקף לחודש, באיטליה, ספרד ורומניה הפס תקף לחודשיים.
מספר ימי הנסיעה, המחיר וזמינות כרטיסים לפי גילאים משתנה ממדינה למדינה.

רשימת המדינות המלאה (21 מדינות):
אוסטריה, בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג נחשבים כמדינה אחת), בולגריה, קרואטיה, צ'כיה, דנמרק, פינלנד, יוון, הונגריה, אירלנד, איטליה, נורבגיה, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובניה, סלובקיה, ספרד, שוודיה.
* שימו לב שהמדינות הפופולריות גרמניה, צרפתף שוויץ אינן נכללות בפס מסוג זה.

השימוש בכרטיס היורייל

הפעלת הכרטיס (אקטיבציה)
יש להפעיל את הכרטיס עד 6 חודשים מיום הרכישה.
הפעלה זה אומר שאתם ניגשים לקופה או משרד בתחנת הרכבת, שם הפקיד מחתים את הפס, רושם על הפס את תאריך ההתחלה והסיום בהם תקף הפס, וכן את מספר הדרכון שלכם. לכרטיס Saver כל הנוסעים צריכים להיות נוכחים בעת ההפעלה.
שימו לב שלכם אסור לרשום כלום על הפס עד שהוא מופעל, אח"כ אתם צריכים לרשום את תאריכי הנסיעות (ראו הסבר בהמשך).

יומן נסיעות
לפני כל נסיעה עליכם לרשום במקום המתאים את תאריך הנסיעה הנוכחית (בעט). יהיה לכם מקום לרשום תאריכים כמספר ימי הנסיעה שמקנה לכם הפס שקניתם.
הרישום תקף כמובן רק לכרטיסי Flexi בהם אתם בוחרים כמה ימים בודדים בהם תסעו מתוך כל התקופה, לא רלוונטי לכרטיסים מסוג Continuous (כי איתם אפשר לנסוע בכל יום).

חוק 19:00 בערב לכרטיס flexi
אם יש לכם נסיעת לילה שמתחילה אחרי 19:00 בערב ומסתיימת אחרי 4:00 בבוקר (למחרת, עם אותה הרכבת ללא החלפה), אז תוכלו לרשום רק את תאריך ההגעה שלכם ולא לרשום את תאריך היציאה. חוק זה חוסך לכם רישום של יום אם בתאריך היציאה לא עשיתם שימוש נוסף בפס וביום ההגעה תכננתם נסיעה נוספת.

כרטיס לעומת מקום שמור – חשוב
לא להתבלבל! הפס הוא כרטיס אך לא מקום שמור. עצם העובדה שיש לכם ביד פס אינה אומרת אוטומטית שיש לכם זכות לנסיעה.
ברוב המכריע של הנסיעות הארוכות החוצות מדינות חובה להזמין מקום מראש והמחירים נעים בין 5 אירו ל-60 אירו, מאוד תלוי בחברה ובקו.
כמו כן, במקומות רבים כמו איטליה ישנן רכבות מהירות הנוסעות בתוך המדינה בלבד וגם בהן חובה להזמין מקום שמור חוץ מרכישת הכרטיס, במקרים אלה המחירים להזמנה נמוכים, סביב 3-5 אירו.

טיפים נוספים לשימוש ביורייל

  • שימו לב שאם לא תפעילו את הפס (ע"י פקיד בתחנה) או לא תרשמו את התאריך לפני כל נסיעה, הדבר יחשב כאילו נסעתם ללא כרטיס, כרטיסנים מסיירים ברוב הרכבות והקנסות כבדים עד כדי החרמת הפס.
  • לזוג מבוגרים (28 ומעלה) עדיף לקנות פס Saver אחד. כנ"ל למשפחה או קבוצת חברים מעל גיל 28. על מחזיקי פס זה לוודא שלפחות שניים מהרשומים בו נוסעים יחדיו, הוא אינו תקף אם רק נוסע אחד משתמש בו.
  • בטיול בכמה מדינות, בדר"כ כרטיס הכולל את כולן עדיף מאשר מספר כרטיסים נפרדים.
  • עם הכרטיס תקבלו גם הסברים על מגוון בונוסים, אלה כוללים נסיעה בחינם או בהנחה בתחבורה שאינה רכבת (בעיקר שייט בין מדינות הכלולות בפס, אך גם אחרים כמו אוטובוס תיירים ועוד).

מגבלות
כאמור, יורייל פס מיועד לתושבים שאינם גרים באירופה (כולל גם את רוסיה). כפי שהסברנו למעלה, מכיוון שהשימוש בפס דורש דרכון, לא תוכלו להשתמש בפס יורייל באמצעות דרכון אירופאי (גם לא עם דרכון רוסי), לכן אם יש לכם אחד כזה, וודאו שאתם לוקחים אתכם לחופשה גם את הדרכון הישראלי (כמובן שדרכון אמריקאי, קנדי ואחרים שאינם אירופאים טובים לעניין זה באותה מידה).
אם בכל זאת אתם רוצים להשתמש בדרכון אירופאי, תוכלו לרכוש את הפס הנקרא אינטררייל (ראו בהמשך).

איפה אפשר לקנות את היורייל פס?

תוכלו לרכוש חלק מהפסים של יורייל באירופה בתחנות רכבת נבחרות, למידע נוסף על אפשרויות רכישת יורייל ראו כאן.

בנוסף, אפשר לרכוש את הפס באינטרנט, במידה ויש עדיין מספיק זמן לטיול שלכם (משלוח רגיל לוקח כשבועיים-שלושה, אפשר גם אקספרס שלוקח כשבוע). אמור להיות גם יותר זול מקניה באירופה.
אתר raileurope לקנית כרטיסים לרכבות באירופה.

מקור: אתר יורייל וגם אתר קבוצת יורייל.

חזרה לתחילת הדף

אינטר רייל פס InterRail Pass

זהו הפס האירופאי לתושבי אירופה בלבד, והוא מחולק לשניים:
1. פס למדינה אחת – תקף למדינה שנבחרה מבין 30 מדינות שבהסדר.
2. גלובל פס – תקף ל-30 מדינות שבהסדר.

מגבלות
לשימוש ע"י תושבי אירופה בלבד.
לא ניתן לשימוש במדינת המקור (לדוגמה, עם דרכון איטלקי לא תוכלו להשתמש בפס הזה באיטליה).
שימו לב שהפקיד בתחנת הרכבת עשוי לדרוש מכם הוכחה לכך שאתם גרים באירופה, ולכן קיים סיכון מסויים בהסתמכות על דרכון אירופאי בלבד (זאת בהנחה שאתם אכן גרים בישראל ורק מחזיקים בדרכון זר אירופאי ולא באמת גרים באירופה) .

איזה פס עדיף?
האם אינטררייל עדיף על יורייל? לא בהכרח, המחירים די דומים ולא תמיד נוטים לטובת הפס של המקומיים. תוכלו להשוות מחירים באתרי האינטרנט של כל פס (הקישורים בסוף ההסבר על כל פס).
ישראלים ללא דרכון אירופאי רוכשים יורייל ולא אינטררייל.

מקור: אתר אינטר-רייל

חזרה לתחילת הדף

BritRail – הפסים של בריטניה

כפי שאולי שמתם לב, האי הבריטי אינו כלול ביורייל הפופולרי, ונגלה לכם שהוא אינו נכלל באף פס חוץ מאשר הבריטרייל. מי שמתכנן טיול גדול ברחבי האי הבריטי ברכבת, מומלץ לו לרכוש את אחד הפסים המקומיים. אפשר לבחור בין פס הכולל את אנגליה + סקוטלנד + ויילס או להסתפק בפסים אזוריים למדינה אחת בלבד. האופציה לבריטניה + אירלנד יקרה מדי ולא מומלצת.

אנגליה + סקוטלנד + ויילס

סוגי כרטיסים: רציף (continuous) או לפי בחירת מספר הימים (flexi)

רציף (continuous)
עם פס מסוג זה תוכלו לבחור את מספר הימים בהם תקף הפס ואפשר להשתמש בו בכל יום (3, 4, 8, 15, 22 ימים או חודש).

גמיש (flexi)
הפס מהסוג הגמיש תקף לחודשיים. תוכלו לבחור את מספר הימים בהם אפשר להשתמש בכרטיס (3, 4, 8 או 15 ימים).

שימוש בפס

  • בדומה ליורייל, יש להפעיל את הפס עד 6 חודשים מתאריך הרכישה.
  • הפעלה – נעשית ע"י פקיד בתחנת הרכבת וכוללת החתמת הפס, רישום של תאריכי ההתחלה והסיום וכן רישום מספר הדרכון שלכם.
  • רישום תאריך הנסיעה – בפס הגמיש יש לרשום את תאריך הנסיעה במקום המתאים לפני העליה לרכבת.
  • חוק שעה 7 בערב – לנסיעת לילה שמתחילה אחרי 7 בערב יש לרשום את תאריך יום המחרת (יום זה צריך להיות בתחום בו הפס תקף).
  • למחזיקי הפס אין חובה להזמין מקום לרכבות באנגליה, יחד עם זאת מומלץ לעשות זאת בעונת התיירות, בסופ"שיפ ובחגים המקומיים. ההזמנה אינה כרוכה בתשלום נוסף.

מגבלות
לא תקף לתושבי אירופה.

מחירים
משתנים לפי הגיל: מבוגר או ילד (עד גיל 12). אין כרטיס חסכון לקבוצת מטיילים.
טיפים:

  1. מכיוון שהמחירים לכרטיסים בודדים באנגליה די יקרים, לתיירים שמתכננים הרבה נסיעות כדאי לרכוש את הבריטרייל פס.
  2. BritRail Guest Pass – גרסה מוזלת שבה אתם נוסעים בליווי אזרח מקומי, המחיר נמוך מהרכטיס הרגיל ב-25% (וגם למקומי יש הנחה כך שכולם מרוצים).
  3. בעונת השפל (בחודשים נובמבר-פברואר) ישנה הנחה של 20%.

פסים אזוריים

בניגוד לבריטרייל פס שתיארנו, ישנם עוד פסים שטובים לאזורים מסויימים בתוך בריטניה ומחירם נמוך יותר:

  • BritRail England Pass – לאנגליה בלבד.
  • BritRail Freedom of Scotland Pass – לסקוטלנד בלבד.
  • BritRail Central Scotland Pass – לאזור ספציפי בסקוטלנד בין גלזגו לאדינבורג. לא רלוונטי לתיירים.
  • BritRail London Plus Pass – ללונדון רבתי.
  • BritRail Pass + Ireland – פס אחד גדול שכולל הכל: אנגליה, סטוקלנד, ויילס + אירלנד, צפון אירלנד. לא כולל מעבורות.

אתר אינטרנט עם מידע נוסף על BritRail הפסים באי הבריטי

חזרה לתחילת הדף

כתבות על רכבות לפי מדינות

בסופו של דבר, רובנו מטיילים באירופה במדינה אחת בלבד בכל פעם, מקסימום שתיים.
למידע מורחב על רכבות במדינות שונות באירופה והפסים בכל אחת, ראו את הכתבות הבאות:

מטיילים בארה"ב? מעולה, הנה מה שאתם צריכים: רכבות בארה"ב

אם חפשתם מידע כלשהו ולא מצאתם בכתבות הנ"ל, אתם מוזמנים לכתוב לנו.

חזרה לתחילת הדף

הזמנת כרטיסים באינטרנט

האם כדאי לי להזמין את פס היורייל (או כל כרטיס אחר) באינטרנט?
אם יש לכם מספיק זמן עד לטיסה אז בהחלט אתם יכולים להזמין באינטרנט.

היתרונות בהזמנה מוקדמת:

  1. אפשרויות בחירה רבות (בסמוך בתאריך הנסיעה יש פחות מקומות וצריך להתפשר על זמן היציאה).
  2. כמו כן אפשר לתפוס מבצעים של אפילו 50% הנחה מהמחיר הרגיל.
  3. אפשר לראות מראש מהם הזמנים עבורם המחיר נמוך יותר (לעיתים הבדלים בשעת היציאה במשך היום משפיעה מאוד על המחיר, עניין של ביקוש בהיצע).
  4. רכישה מוקדמת גם טובה אם אתם לא בטוחים ב-100% אם ואיפה בדיוק אפשר לקנות את הפס/כרטיס שאתם צריכים במדינת היעד שלכם ורוצים להתחיל את הטיול בראש שקט.

איפה הכי כדאי לחפש ולהזמין?
מומלץ להשתמש באתר raileurope הזה המציע פסים וכרטיסים לרוב הרכבות הפועלות באירופה של מגוון חברות, במחירים נוחים כולל מבצעים (והחיוב בש"ח – אתם גם חוסכים עמלות המרה).

טיפ חשוב להזמנה באינטרנט
בחלק מהאתרים אפשר להרשם, כדאי מאוד לעשות זאת לפני שאתם מזמינים, בדרך כלל זה יאפשר לכם לעקוב ולבדוק את ההזמנה/כרטיס שלכם אונליין.
אם יש לכם שאלה או בעיה עם הרכישה שביצעתם, פנו לשירות הלקוחות של האתר ממנו הזמנצם עם פרטי ההזמנה שלכם.

חזרה לתחילת הדף

תשובות לשאלות נפוצות

הפסים בשוויץ
למידע על הפסים בשוויץ (חוץ מהיורייל) ראו את הכתבה רכבות בשוויץ (בקרוב).

האם פס עדיף על פני רכישה בודדת של נסיעות לפי הצורך?
אם אתם מתכננים הרבה נסיעות ובעיקר נסיעות ארוכות שעולות הרבה כסף אז הפס משתלם לכם.
כדאי לבדוק מחירים באתר האינטרנט של הרכבת במדינה בה תטיילו ולהשוות עם הפס.
הערה: אנחנו מקבלים הרבה שאלות בנושא זה ולא נוכל להתייחס למקרים ספציפיים, אנא קבלו זאת בהבנה.

האם פס מכסה גם נסיעות בתוך העיר, למשל מטרו או אוטובוס?
ברוב המוחלט של המקרים לא, אם כי יתכנו הנחות במספר מקומות מצומצם.
יוצאים מן הכלל הם הפס של שוויץ, שכולל מגוון אמצעי תחבורה במדינה, וכן פסים התקפים בגרמניה ואיתם אפשר להשתמש בחלק מהרכבות ברשת S-Bahn.

מחפשים מידע נוסף על רכבות במדינה מסויימת?
ראו כאן את הכתבות על רכבות במדינות שונות באתר טרוול זון.

* כל המחירים מעודכנים למאי 2017.





שלח את הכתבה במייל

שדות המסומנים בכוכבית * הם חובה






טוען, נא להמתין... טוען, נא להמתין...

אם נתקלתם בבעיה עם שירות זה,
אנא כתבו לנו למייל contact @ travelzone.co.il

חזרה לתחילת הדף

37 תגובות

  1. אלה

    אנו זוג שמעוניינים לעשות טיול רכבות באירופה, מבקשים לרכוש כרטיס גלובלפאס למחלקה הראשונה ל-21 מדינות ל-21 יום רצוף, (בעבר רכשנו את הכרטיס דרך סוכנות נסיעות וזה עלה הרבה) עכשיו ראיתי שהכרטיס למי שרוכש דרך האינטרנט ונוסע עד 31.3.2013 עולה 483 יורו לאדם שזה סך 966 יורו לזוג (יש 20% הנחה), (דרך סוכן נסיעות מבקשים 1.300 יורו לזוג). האם אפשר ל"סמוך" על רכישה דרך האינטרנט?? והאם מקבלים את הכרטיסים בזמן (יוצאים מהארץ 12/12/2012)

    • מתי

      האתר הזה גדול ורציני ומשמש המוני תיירים לכל אירופה, אם אפשר לסמוך עליו? לשיקולכם בלבד.
      קראו באתר שלהם את התנאים והזמן למשלוח, יש מקרים שמספיק לקבל אישור במייל.
      בגלל שהפרטים רבים, ממליץ לכם מאוד לפנות לתמיכה שלהם ולשאול, אפשר למלא טופס כאן.
      בכל מקרה, ברור שזה יותר זול באינטרנט, כפי שציינת בעצמך סוכן בארץ רוצה לקחת לכם 340 אירו יותר..קופון יפה לכל הדיעות..לא חבל על הכסף שלכם?
      כנ"ל ברכישת טיסה, בית מלון, השכרת רכב וכו' הזמנה מוקדמת באופן עמצאי באינטרנט בדר"כ עדיפה, נוחה וזולה יותר. לצערנו הרבה אנשים לא מבינים את זה וחבל.
      בהצלחה, נשמח אם תשתפו אם רכשתם באינטרנט וכמובן על הטיול שלכם.
      דרך אגב, מאיזה סוכנות נסיעות רכשתם בפעם הקודמת?

  2. שובל לוי

    היי רציתי לשאול האם יש רכבת שיוצאת משוייץ ומגיעה לצרפת- לריביירה? אם לא, האם יש אוטובוסים? תודה

    • מתי

      בוודאי שיש, כפי שמוסבר בכתבה, רכבת TGV מחברת את שוויץ עם צרפת כולל יעדים בדרום באזור הריביירה.

  3. יוסף

    האם מישהו יודע איך אפשר לנסוע ברכבת מ-וינה ל-קרקוב

    • מתי

      עומדות לרשותך כמה אפשרויות עם רשת EuroCity: רכבת לילה ישירה (8 שעות) או רכבות יום עם 1-2 החלפות (בקטוביץ בפולין, ברסלב בצ'כיה או ערים אחרות, זה ממש לא צריך לשנות לך). המחיר תלוי בקו, בין 85 ל-120 אירו למבוגר.

  4. איציק גדעוני

    שלום רב, מעוניין ברכבת מהירה מברלין לוינה בתאריך 2014 30\3
    כמה זמן נסיעה וכמה זה אמור לעלות. תודה

    • מתי

      רכבת מהירה ברלין – וינה : מספר אפשרויות, רובן בקו לא ישיר, כ-10 שעות, מחיר 130+ אירו. למידע נוסף ראה באתרים המקושרים בכתבה.
      * אינטר סיטי אקספרס (ICE)
      * יורוסיטי (EC)
      * רכבת לילה (EuroNight – EN)

  5. הודיה

    היי
    אני נוסעת לצפון איטליה לשבוע וחצי עם 2 חברים ונתנייד בתחבורה ציבורית. די בלבלה אותי הכתבה… איזה כרטיס עדיף לנו לקנות? נהיה במילאנו, ורונה, גארדה, לה ספציה, ונציה. הנסיעה הכי ארוכה שנעשה היא של 4 וחצי שעות.(בין לה ספציה למילאנו)
    תודה לעונים :)

    • אלון

      פס יורייל לאיטליה בלבד מסוג פלקסי. אתם יכולים לבדוק אם הפס הקבוצתי יוזיל לכם עלויות

  6. רינה

    שלום אני מעוניינת לטייל ביער השחור באוטובסים או רכבות האם כל האיזור היער השחור הוא בקונוס או שנצטרך לרכוש והאם גם לאיזור שוויץ אפשר להגיע עם כרטיס הקונוס

  7. משה

    שלום רב, ברצוני לנסוע ברכבת מדיסלדוף ללונדון. לצאת ביום ראשון ולשוב ביום חמישי.
    1. ניתן לנסוע מדיסלדורף ללונדון ?
    2. יש כרטיס הלוך ושוב ?
    3. אם כן הרכבת מגיעה לתחנה ידועה בלונדון ?
    4. עדיף על טיסה ? זול ממנה ?

    • מתי

      נסיעה ברכבת מלונדון לערים בגרמניה כוללת שניים או שלושה מקטעים (תקף כמובן לשני הכיוונים):
      1. יורוסטאר מלונדון, אנגליה (תחנת St Pancras) אל בריסל, בלגיה (תחנת Bruxelles Midi). כשעתיים, 70+ אירו לכיוון.
      2. המשך עם רכבת Thalys או ICE מבריסל אל היעד בגרמניה, הנקודה המרכזית היא העיר קולון (תחנת Cologne Hbf). כשעתיים, 20-30 אירו.
      3. המשך עם רכבת אזורית או מהירה Thalys/ICE ליעד הסופי, למשל דיסלדורף (תחנת Düsseldorf Hbf). כ-25 דקות ברכבת מהירה, כ-50 דקות ברכבת אזורית רגילה, 20-30 אירו.

      כדאי שתעזר בהפניות לאתרים המוזכרים בכתבה, בהם יש מידע נוסף וגם אופציה לבדוק זמנים ומחירים.
      לגבי טיסה – יש טיסות ישירות של בריטיש איירוויז, לופטהנזה, איזיג'ט ועוד. שעה וחצי, סביב 200 אירו. יחסית לרכבות – יותר מהיר (תלוי מאוד בזמני ההמתנה בין הרכבות), יותר יקר, נוחות? שיקול שלך בלבד.

  8. יוסי

    האם נדרש להציג דרכון בנסיעת רכבת מוורשה לברלין? הדרכונים אבדו. נגנבו השגרירות סגורה עד יום ב ורכבת מחר בבוקר

  9. גיל ספיר

    אנו זוג +פנסיונר שרוצים לטייל מלונדון החוצה לאוקספורד סטונהדג באת וסטרסטפורד איזה כרטיס כדאי לעשות?

  10. קרן

    לא ברור לי מהכתבה- אני מנסה לרכוש כרטיס והוא נותן לי רק בשמורים. אבל אני לא בטוחה באיזה שעה אגיע לרכבת אז אני מעדיפה כרטיס רגיל… איך מזמינים והאם באמת הכרחי? אני נוחתת ביום ראשון ורוצה לנסוע ברכבת המהירה מרומא לפירנצה. אם לא אזמין לא אוכל סתם לעלות לרכבת הראשונה שמגיעה?

    • אלון

      יש הרבה מאוד רכבות מרומא לפירנצה, אין צורך לרכוש מראש כרטיס (בכל מקרה לרכבת מהירה חובה מקום שמור אז זה בסדר שאין לך אפשרות אחרת כשאת מנסה להזמין). דרך אגב, יש עוד מידע בכתבה באתר הזה "רכבות באיטליה", יש למעלה קישור

  11. נגה

    אנו רוצים לרכוש כרטיסים לנסיעה ברכבת מבודפשט לווינה הלוך ושוב ב25 לנובמבר .נשמח

    לעזרה האם יש צורך ברכישה מראש ?ואם כן היכן ?

    • דיקלה

      בודפשט > וינה ברכבת מהירה RailJet , ראי פרטים למעלה בכתבה. רכישה מראש מומלצת רק אם את חייבת לצאת ברכבת בשעה מסויימת, ובדר"כ יהיה מקום גם ללא הזמנה מראש (זאת לא הבטחה..). אנחנו נוהגים להזמין יום קודם באינטרנט או בתחנה עצמה, ואם לא לחוץ לנו, אז פשוט מגיעים לתחנה מוקדם וקונים כרטיס.

  12. מאיר אבו

    מדוע כרטיס הנסיעה מפראג לברלין עולה פי 2 מאשר מברלין לפראג.

  13. שמואל

    האם הכרטיס האירופאי כולל בתוכו את כל מה שנכלל בסוויס פס? (אנו מעונינים לטייל בשוויץ וקצת באיטליה) לזוג עדיף לקנות 2 בודדים או קבוצתי אחד? תודה מראש

  14. סופי

    שלום! אנחנו זוג ומתכננים טיול רב מדינתי של חודש באירופה, אנחנו מתכננים להתחיל בשוודיה ומשם נורווגיה אחריי זה הולנד או דנמרק ואחריו איטליה וצרפת. איזה כרטיס מומלץ לנסיעה כזאת אם יש בכלל? אשמח מאוד לכל תשובה!

  15. צחי

    אנחנו זוג מבוגרים שרוצה לטייל ברכבת מגרמניה (איזור מינכן ) לרומניה. האם זה אפשרי? איזה כרטיס כדאי לקנות? היכן קונים והאם אפשר באותו כרטיס גם לטייל ברומניה?

  16. אנסטסיה

    שלום! צריכה עזרה… הזמנתי כרטיסים מלונדון לאמסטרדם , יש החלפה בבריסל והחלפה ברוטרדם. בכרטיסים מופיע היעד בריסל בלבד, אין שום זכר לאמסטרדם. למרות שבפירוט הנסיעה שקיבלתי באי-מייל מופיעות כל התחנות והיעד הסופי הוא אמסטרדם. יצרתי קשר עם שירות הלקוחות של האתר דרך אי-מייל, אבל הם לא עונים לי. מה ניתן לעשות???

    • דרור

      אם עדיין לא ענו לך, כדאי להדפיס את המייל עם פירוט הנסיעה ולבדוק את הנושא בתחנת הרכבת בלונדון.. כמו כן, לא יודע באיזה אתר הזמנת, אבל אם נרשמת לפני ההזמנה אז יתכן ובחשבון האישי שלך באתר תוכלי לראות את פירוט ההזמנה/כרטיס ואולי שם יש מידע נוסף.

  17. ניצן

    שלום רב, קראתי בעיון באתרכם אתה חלק על רכבות, תודה על כל המידע. אנו מתכננים טיול באירופה לעוד שבועיים. יש לי שאלה לגבי רכבת בין מדינתית בין פראג לוינה, נכנסתי לאתר שכתבתם עליו של חברת Railjet ורציתי להזמין כרטיס. אך לא הבנתי איך ניתן לאסוף את הכרטיסים? הם כותבים שצריך לתת להם כתובת אירופאית למשלוח הכרטיסים. אבל אני מן הסתם גרה פה בישראל ואין לי כתובת אירופאית, ואין שום מידע על משלוח הכרטיס למייל. הם גם כותבים כי אין כרטיסים אלקטרוניים.
    מה עושה מי שלא גר באירופה? האם יש לך ניסיון או ידע בעניין הזה? ברור שניתן להזמין בקופה ביום הנסיעה, אבל כתבתם בעצמכם וראיתי את זה גם באתרים אחרים, שזהו סיכון גדול כי יכול להיות שלא יהיה מקום על הרכבת והמחיר יהיה הרבה יותר גבוה. יש לכם רעיון מה עושים? המון תודה! ניצן.י

    • שרון

      אין לי ניסיון אישי עם Railjet, מתוך דף השאלות/תשובות בגרמנית באתר המדובר נראה שלאחר התשלום מקבלים את הכרטיס כקובץ PDF למייל, אותו צריך להדפיס. לכן חשוב לוודא שהמייל שהזנתם נכון, כמו כן שימו לב להזין את השמות שלכם כי תדרשו להציג תעודה מזהה עם תמונה בתחנת הרכבת. בהצלחה

  18. הילה

    שלום רב, השאלה שלי היא איזו הצעה יש למטייל בנאפולי ללא רכב ושאינו יכול ללכת הרבה ושיכול ללכת בדרכים ישרות ללא הרבה מדרגות ועליות. כמו כן חבל שאין אפשרות להעתיק את המידע מהאתר באינטרנט,יש כנראה חסימה. תודה

  19. מירה

    שלום קניתי כרטיסים מפריז לאמסטרדם לחצתי בטעות משלוח לבית ושילמתי עבור זה . תוך כמה זמן מקבלים את הכרטיסים אין לי מעקב מאחר ולא נרשמתי מראש רק לאחר הרכישה . תודה על המענה

    • מתי

      כדאי לפנות לשירות הלקוחות של האתר ממנו רכשת את הכרטיסים

  20. אורלי פולק

    שלום מחפשת רכבת מפראג לוינה ב- 21.7.17.
    היכן אני יכולה להזמין? מה אמור להיות המחיר?
    אנחנו שלושה מבוגרים ושני ילדים. תודה רבה לכם.

    • מתי

      כפי שהוסבר בכתבה, קו פארג – וינה עם רכבת ריילג'ט, פרטים והזמנה באתר הרכבות האוסטרי OEBB

      • אורלי פולק

        באתר זה – raileurope עלות כרטיסים עבור 5 מבוגרים הינה 367 יורו ולעומת זה ב: 0EBB האתר שאתה המלצת עליו העלות היא 100 יורו, הפער דיי גבוה, לכן מעלה קצת חשד, האם פספסנו משהו? האם זו אותה רכבת? אנא עזרתך. תודה!

        • מתי

          לעיתים המחיר באתר רייל-יורופ גבוה יותר מאתרי חברות הרכבות. ההפרש שציינת לא סביר, כנראה פספסת משהו

  21. אורלי פולק

    מברור שאני עושה מצאתי פער מחירים לא הגיוני בין RAIL EUROPE לבין האתר שהמלצת עליו OEBB.
    האם זה יתכן? איך אני יכולה להיות בטוחה שאני מזמינה במקום המתאים?

  22. אורלי פולק

    האם אני יכולה ליצור אתך קשר טלפוני, מחר בבוקר? לפני שאני מזמינה.
    תודה רבה לך.
    אורלי

יש לך מה להגיד? זה המקום!
כדי לענות לתגובה קיימת לחץ על "השב לתגובה זו" שבכותרת התגובה

מטרת איזור התגובות היא לאפשר לגולשים לשאול שאלות ולשתף מנסיונם האישי.
אנו משתדלים להתייחס לכל תגובה אבל לא תמיד זה אפשרי, אנא קבלו זאת בהבנה.
תגובות הכוללות קישורים דורשות אישור מנהל ולרוב לא יאושרו או שיאושרו ללא הקישורים ולכן אנא המנעו מהם.

קוד אימות (חובה):