יעדי טיול בצפון איטליה

מתכננים חופשה בצפון איטליה ולא יודעים מאיפה להתחיל? הגעתם למקום הנכון! המדריך המקיף ביותר בעברית, כל המקומות, כל ההסברים, והרבה מאוד טיפים והמלצות של מטיילים שכבר היו ונהנו. אז למה אתם מחכים?

חובה לטייל בצפון איטליה!

צפון איטליה הוא ללא ספק האזור הכי יפה באיטליה, והרבה מאוד תיירים, גם ישראלים, מעדיפים לטייל בצפון איטליה, אפילו על חשבון ביקור במקומות אחרים באיטליה (בעיקר מרכז ודרום המדינה). הסיבה לכך היא פשוטה, צפון איטליה הוא אזור גדוש במגוון רב של יעדים, יש בו אתרי תיירות רבים ומגוונים הכוללים בין השאר:

ערים
מהעיר המיוחדת ונציה במזרח, דרך ורונה, בירת האופנה מילאנו ועד טורינו שבמערב.

טבע
אגם גרדה המפורסם, האגמים קומו ולוגאנו ואגם מג'ורה הנושקים לשוויץ.
הרי הדולומיטים עם נופים פראיים, אתרי סקי ומסלולי הליכה וטיפוס

כפרים ועיירות
פזורים לכל אורך הטיול, בהם אפשר לנוח ולהנות מהיופי של האזור.

לערים באזור הצפון הקדשנו דפים נפרדים, אליהם ניתן להגיע דרך תפריט הניווט.
שאר היעדים מתוארים תחת קטגורית צפון איטליה, כולל המלצות למסלולי טיול בצפון איטליה. תוכלו להגיע אל כולם דרך תפריט הניווט.

חזרה למעלה

מפת צפון איטליה

במפה אפשר לראות את כל היעדים המרכזיים בסביבת צפון איטליה שאתם רוצים לכלול בחופשה שלכם.

אפשר להזיז את המפה עם העכבר (גרירה), או להתקרב/להתרחק על ידי שימוש בסימני הפלוס והמינוס בצד שמאל למעלה.
הקליקו על סימניה במפה כדי לקבל פרטים נוספים על היעד.

שכבות מידע: אפשר להוסיף או להוריד את הסימונים בעזרת סימון שכבת המידע המתאימה.
שליטה: אפשר לשנות את תקריב המפה ע"י בחירת מבט רחוב/עיר/מדינה, או לקרב/להרחיק.
הזזת המפה: אפשר להזיז את המפה (ע"י גרירה עם העכבר).
בחירת יעד וקבלת מידע נוסף: אפשר לבחור ביעד על גבי המפה או מתוך רשימת היעדים

חזרה למעלה

תחבורה בצפון איטליה

טיסות

נמל התעופה מלפנסה שליד מילאנו הוא אחד משלושת נמלי התעופה באזור מילאנו.
למזלם ולנוחיותם של התיירים הישראלים, יש טיסות ישירות מישראל ישר למלפנסה ליד מילאנו בצפון איטליה (בררו על טיסות אל על, ישראייר או אלאיטליה שנוחתות בטרמינל B-1)
שדה התעופה מחובר למילאנו עם רכבת מהירה שנקראת "מלפנסה אקספרס" (יוצאת מטרמינל 1 כל 30 דקות, והנסיעה לוקחת 40 דקות) ועם הכביש המהיר מילאנו-וארסה.
פרטים נוספים תמצאו בכתבה שלנו טיסות לאיטליה: מילאנו ומלפנסה

השכרת רכב

מאוד מומלץ לשכור רכב באזור צפון איטליה, להיות גמישים וניידים עם אפשרות להגיע לכם המקומות המיוחדים שמחוץ למסלול השחוק. קראו כאן עוד על השכרת רכב באיטליה.
למידע על אפשרויות הנסיעה באזור צפון איטליה, ראו במאמרים על יעדי החופשה השונים, וכן במאמר על תכנון טיול באיטליה.

רכבות

יש רכבות טובות באזור צפון איטליה, והן מקשרות את הערים ונציה-ורונה-מילאנו-טורינו, כלומר הן יכולות להוות בסיס לתחבורה באזור הצפון. לדעתנו זה לא מספיק, כי באזורים כמו האגמים והרי הדולומיטים רכב מאוד מוסיף לגמישות ולנגישות, ורק בעזרתו תגיעו למקומות הנפלאים בצפון איטליה שכדאי לטייל בהם.
כמובן שעם רכבות אפשר להגיע לאזור הצפון בקלות מכל עיר באיטליה (למשל מרומא, פירנצה) או מחוצה לה (משוויץ, צרפת ועוד).
קראו כאן עוד פרטים על רכבות באיטליה.

אוטובוסים

אלה משרתים את המקומיים יותר מאשר את התיירים, ובנוסף לכך קשה למצוא מידע מעודכן ומדוייק ברשת (יש מעט באיטלקית).
נסה למצוא את המידע שאתם מחפשים באתרים האלה:

http://www.busweb.it/

http://www.cotralspa.it/ENG/

טיפים לתחבורה

הגעה לאזור ברכב – אפשרי ולא קשה בכלל מטוסקנה. מאזור רומא פחות מומלץ ברכב כי זה כבר רחוק (אלא אם מדובר בטיול גדול במרכז-טוסקנה-צפון).
הגעה לאזור ברכבת – בקלי קלות, מרומא, פירנצה, אפילו מערים בשוויץ או צרפת השכנות.
בצפון עצמו – הכי טוב רכב שכור, אם אין לכם אחד כזה – ממש לא נורא, הרכבות מעולות, נציין רק את קו טורינו-מילאנו-ורונה-ונציה שישמש אתכם רבות. רכבות מגיעות גם לדרום אגם גרדה.

חזרה למעלה

המלצות לטיול בצפון איטליה

כפי שאתם רואים, מדובר בעולם ומלואו…המלצות יש בשפע בכל אחת מהכתבות באתר טרוול זון שלנו.
התחילו לפי הסדר בתפריט הניווט, קראו את הכתבה הרלוונטית למקום בו אתם רוצים לבקר, ולבסוף קראו את הטיפים של הגולשים.
להלן המלצות על קצה המזלג כדי לתת לכם כיוון:

יעדי טיול מומלצים

1. אגם גרדה הוא האיזור היפה ביותר, אחריו האגמים קומו ומג'ורה וצפונה לכיוון שוייץ.
2. אם אתם אוהבים טבע מסוג אחר, נופים פראיים, טרקים, טיולים רגליים קצרים וכדומה, הרי הדולומיטים הנפלאים הם בשבילכם, פחות פופולרי עם אטרקציות ואפשרויות מעטות יותר, כמעט ולא רלוונטי בחורף (למעט סקי כמובן).
3. ונציה העיר הכי מתויירת (לטוב ולרע), עמוסה באירועים, הידוע מכולם הוא פסטיבל המסכות (התאריך הקרוב: פברואר 2014).
4. מילאנו העיר הגדולה באזור, לדעתינו הכי פחות מומלצת לביקור מכל המקומות שהוזכרו. כנראה תעברו בה בכל מקרה בדרך לשדה התעופה מלפנסה (לא, אין קו רכבת מהשדה ליעדים השונים, יש קו מהיר מהשדה למילאנו ומשם ממשיכים הלאה באחת משתי התחנות).
5. טורינו הרבה פחות אטרקטיבית מכל השאר, אבל גם בה ובסביבתה אפשר למצוא מה לראות ולעשות.

מסלולי טיול

יש המון אפשרויות להרכבת מסלול בצפון איטליה.
בגדול, נניח שיש לכם כשבועיים, חלוקה אפשרית תהיה כזו, כשאתם כמובן משנים אותה לפי רצונכם. אם יש לכם פחות זמן אז וותרו על מה שפחות מעניין אתכם, אבל לא נוכל לומר לכם מה הכי שווה ועל מה לוותר פשוט כי הכל שווה..
אגם גרדה והעיירות סביב – 3 ימים, אפשר גם הרבה יותר, עד שבוע.
ונציה – יומיים
הדולומיטים – יומיים
וורונה – יום אחד
מילאנו – יום אחד, אפשר לפצל לשניים כדי לנצל את העובדה שצריך לעבור בה בדרך לשדה התעופה.
האגמים קומו/לוגאנו/מג'ורה (בטיול לכיוון שוויץ) – 3 ימים.

מסלול סביב הדולומיטים
נחיתה בוורונה, נסיעה צפונה על כביש E45 בעמק אדיגה היפה דרך העיר טרנטו ועד בולצאנו.
משם מזרחה לדולומיטים – מסלולים רגליים, סקי, נסיעה בין העיירות יפות והנוף המקסים. ביקור בעיירה קורטינה ד'אמפזו.
סיום אזור ההרים בירידה דרומה בכביש A27 לכיוון טרויזו, שכבר נמצאת מחוץ להרים, ועד לונציה.
הערות למקומות:
טרנטו – לעבור בלבד, הענין הוא בעיירות היפות שסביב.
טרויזו – אין ממש מה לעשות שם, לא שווה להתעכב בה (אין שם הרבה מעבר למרכז מסחרי ופארק). אמנם קיבלנו כבר המלצה על לינה בטרויזו ומשם טיול יומי בונציה אבל רוב המטיילים מעדיפים ללון בונציה עצמה.
למקומות בדולומיטים ראו גם בדף על הדולומיטים באיטליה.
הערה: את המסלול הזה אפשר לעשות גם בכיוון ההפוך, כלומר מונציה לעלות לדולומיטים ולסיים בוורונה. שניהם טובים באותה מידה.

מסלול אגמים
מי שרוצה לראות בעיקר אגמים יכול מטייל סביב אגם גארדה כמה ימים, ולהמשיך משם מערבה לקומו ולוגאנו לכיוון שוייץ.
ההגעה לגארדה תלויה כמובן במקום הנחיתה שלכם, מוורונה על כביש A4 מערבה או ממילאנו על אותו כביש למזרח.
כן, על דרך רוחב זו גם עובר קו רכבת פופולרי מילאנו-ורונה-ונציה העובר בדרום אגם גארדה.
אם זהו המסלול שמדבר אליכם, כדאי לעבור לדף שלנו על אגם גארדה.

מסלול אגמים + דולומיטים
פשוט שלבו את שני המסלולים שתארנו, המרחק בין ורונה לאגם גארדה רק כשעה נסיעה. כמובן שאם אין לכם שבועיים פלוס, עשו את המסלול סביב הדולומיטים + גארדה ותאמינו לנו שלא תתאכזבו.

טיול כוכב
בהחלט אפשר ללון בכל התקופה במקום אחד, נניח ורונה, עיירה בדרום אגם גרדה או מילאנו, ובכל יום לנסוע ליעד אחר.
שימו לב שסוג טיול כוכב גוזל זמן נסיעות, ולא מומלץ אם החופשה ארוכה יותר מ 5 ימים,  מעבר לכך מומלץ לפצל את הלינה ללפחות שני מלונות שונים, ואף יותר אם אתם עוברים מרחקים גדולים בחופשה.

מידע נוסף
ראו פרטים נוספים בכתבה תכנון טיול באיטליה, שם תקבלו מידע חשוב על מסלולים באיטליה, איך להגיע ממקום למקום, איפה כדאי לנחות ולהמריא, טבלת מרחקים ועוד.

לינה

ישנן מלונות בשפע באזור, ראו בכתבות שלנו המלצות ספציפיות לכל מקום.
הזמינו בעצמכם באינטרנט, לדוגמה כמה אתרים טובים – כאן וגם כאן.

מתי לטייל בצפון

1. צפון איטליה מתויירת מאוד, עמוס בקיץ ויורד ככל שמתרחקים. לא לדאוג, יש מספיק מקום לכולם, הזמינו מלון מספיק זמן מראש ויהיה בסדר.
2. זהירות בונציה בזמן הפסטיבל או בחגים, אז העיר עמוסה בטירוף.
3. מזג אוויר – אין הרבה מה לחדש, קר בחורף, נעים וחמים בסתו ובאביב, חם (לעיתים מאוד) בשיא הקיץ.
ראו את הכתבות על מזג אוויר באיטליה, ותחזיות במקומות הספציפיים:
תחזית מזג אויר בוונציה
תחזית מזג אויר באגם גרדה.

חזרה למעלה

תשובות לשאלות נפוצות

כאן ריכזנו נושאים שרבים מהגולשים שלנו שואלים.

מזג אוויר

אני מעוניין לטייל בצפון איטליה והאגמים בסוכות הקרוב. האם כדאי מבחינת מזג האויר?
בסוכות (אוקטובר) כבר מתחיל להיות קר, אבל בהחלט אפשר לטייל בצפון איטליה וליהנות גם בתקופה זו, אם מתלבשים בהתאם. ראה פרטים נוספים בכתבה על מזג אוויר באיטליה.

האם יש בעיה למצוא מקומות לינה בתקופת אפריל, יולי-אוגוסט או ספטמבר-אוקטובר בצפון איטליה, האגמים וכו?
כן, האזור עמוס במטיילים בחודשים אלה.
אם לא תזמינו מראש אתם עלולים לבזבז הרבה זמן בחיפשו אחרי מלון מורמלי. הזמינו מראש מלונות וסעו בראש שקט.

מסלולים

יש כאן הרבה הסברים ודיונים על מסלולים לתכנון חופשה בצפון איטליה, אנא קראו את כל הכתבה ותגובות הגולשים..

תחבורה

רבים שואלים על מעבר בתחבורה ציבורית (רכבת או אוטובוס) בין יעדים באיטליה. אנא עברו על הכתבות הרלוונטיות ליעדים בהם אתם רוצים לטייל, וכן קראו את הכתבות שלנו על רכבות באיטליה וגם תכנון חופשה באיטליה. כל התשובות כבר כתובות בכתבות או שנענו ע"י גולשים אחרים.

מידע על יעדים בצפון איטליה

מומלץ להמשיך ולקרוא באתר טרוול זון מידע וטיפים חשובים על כל האטרקציות בכתבות הבאות:
ערים: ונציה - ורונה - מילאנו - טורינו
טבע: אגם גרדה - הרי הדולומיטים

מה עוד ?!
קצת דרומה ישנם מקומות מדהימים שכדאי לשקול לצרף לטיול במידה ויש לכם זמן, כל ההמלצות בכתבות הבאות:
צ'ינקווה טרה – האזור המפורסם והיפה בריביירה האיטלקית, מומלץ לטיול של יומיים.
טוסקנה – חבל ארץ נפלא לטיול בפני עצמו, מומלץ להקדיש לו 3-5 ימים ואף יותר ככל שיש לכם זמן ותקציב.

חזרה למעלה

159 תגובות

  1. טל

    שלום, אנחנו טסים לצפון איטליה ב17/6 רציתי לדעת אם זאת תקופה מתויירת ועמוסה בתאריך הזה?
    ואנחנו משכירים רכב ומתלבטים אם להשכיר GPS, מה דעתך?
    תשובה: מדובר בתקופה קצרה שלפני השיא בתיירות לצפון איטליה…
    לגבי מכשיר ניווט, בוודאי שיעזור, בהחלט שווה את ה 5-10 דולר ליום, רק בררו שהוא מדבר לא רק באיטלקית…

  2. רוני

    האם ישנם בריבה דל גארדה ועוד ערים בצפון מקומות לינה יותר זולים ממלונות? צימרים או משהו כזה? איך אני מגיעה אליהם?
    תשובה: קיימים גם מלונות זולים, נסי לחפש בלינקים שיש באתר משהו שמתאים לך. אין לנו פרטים על לינה בסגנון צימרים.

  3. ענבל

    אנחנו זוג + תינוקת (שנה ושלושה חודשים) ואנחנו טסים לורונה ב 15/7 עד 28/7.
    אנחנו רוצים לעשות שני טיולי כוכב אחד בצפון (דולמיטים – אגמים) ואחד באיזור טוסקנה.
    רצינו לברר על אפשריות (מקומות) לינה באיזורים הנ"ל.
    תשובה: ראי המלצות ללינה באזור אגם גרדה בכתבה המתאימה. בחרו באחת העיירות שבצד המזרחי של האגם כדי שתהיו קרובים לדולומיטים. לגבי טוסקנה, אפשר לקחת מלון בפירנצה, ראי כאן אתר מלונות טוב

  4. עודד

    שלום , אני מחפש מסלול הליכה באלפים של איטליה… קשה למצוא פה פרטים על בקתות או מסלולי הליכה רגליים..
    האם יש פה מידע על זה… או אולי תוכלו להפנות אותי למקום בו אוכל למצוא את המידע???
    תשובה: מידע זה תמצא כשתגיע לאיטליה, לנו אין מידע בנושא. אם תמצא משהו ברשת, נשמח את תשתף כאן את שאר הגולשים.

  5. אורי

    אנו מטיילים בסוף יולי תחילת אוגוסט בצפון איטליה, 7 לילות עם רכב.
    השאלה שלי היא אם כדאי להגיע גם לרומא בלי לפספס מהצפון, או שהטיול שלנו קצר מדי עבור כניסה לתוך איטליה.
    דבר נוסף, הייתי מעוניין לדעת אם כדאי לעשות טיול כוכב בצפון או לישון כל לילה במקום אחר אליו נגיע במהלך הטיול.
    תשובה: נסיעה מהצפון לרומא תבזבז לכם קצת פחות מחצי יום, בהנחה שאתם גם צריכים לחזור לצפון בסוף הטיול זה לא נראה משתלם. יש מספיק מה לראות בצפון בשבוע.

  6. בת-אל

    האם נראה לך אפשרי לנסוע מוורונה לפירנצה באוטו? כמה זמן הנסיעה לוקחת?
    איפה ישנה חנייה טובה במילאנו? מה הכתובת? תודה!

    1. Jerry de Concilio

      From Verona to Florence the trip is long enough, deemed alment 4 hours and the highway from Bologna to Florence has speed limits of 110 km / h
      Milan you can park at the terminus of the subway and go to town with this means of transport.

  7. טלי

    אנחנו מתכננים נסיעה משפחתית בסוף מרץ (פסח) ומעוניינים בטיול עם רכב.
    אשמח לדעת האם ניתן לטייל בצפון איטליה בתאריכים האלה (זוג +22,19,15)
    תשובה: בהחלט כן, מזג האויר מתחמם, מתחיל לפרוח והתיירות לא בשיאה.

  8. יעקב מזל

    אני ובעלי יוצאים בסוף החודש -דצמבר לשבוע מלא למילאנו ורוצים לשלב טיולים קצרים של יום בצפון איטליה ואזור האגמים ,מהן ההמלצות לעונה זו ומה אפשרי? תודה מראש, מזל
    תשובה: בזמן זה כבר קר, פעילויות בחוץ הן מוגבלות (לא שחיה או בטן גב בשפת האגם). בהרים (דולומיטים) הדרכים קשות לנסיעה ואולי גם חסומות במקומות הגבוהים, מעבר לכך הכל אפשרי., הרבה המלצות כתובות בדפי האתר.

  9. מרים

    תכנון המסלול שלנו…
    ביום ראשון 14-3 טסה לצפון איטליה :
    ביום הראשון תל אביב מילאנו -ורונה – סירמיונה
    יום שני :דולומיטים דרומיים
    יום שלישי : עיר התעלות ונציה.
    יום רביעי: אדם גארדה .
    יום חמישי: מילאנו – ת"א
    מבטיחה לשתף בחוויה עם טיפים …! נתראה בע"ה סוף שבוע הבא!

  10. לי

    שלום אנחנו זוג צעיר המעוניין לקחת חופשה בצפון איטליה במאי בהנחה שנבחר בטיול המומלץ על ידכם אגם גרדה והעיירות סביב – 3 ימים, ונציה – יומיים
    מילאנו – יום אחד, וורונה – יום אחד
    האגמים קומו/לוגאנו/מג'ורה (בטיול לכיוון שוויץ) – 3 ימים.
    מה תהיה עלות הטיול בערך?
    תשובה: סביב 100 אירו ליום לאדם, מאוד תלוי מה אתם עושים, איפה ישנים, באיזה מסעדות מבלים וכדומה..

  11. מיטל

    שלום רב, אנחנו קבוצה של 6 חברות. יוצאות לצפון איטלייה ולנות בפדובה. רציתי לשאול האם יש סיורים לטיולים בפדובה עצמה וכמה קרובה פדובה לורונה או ונציה? החופש שלנו הוא לשבוע והלינה כולה בפדובה. האם יש סיורים יומיים מודרכים בעיברית באיזור?
    תשובה: ראי במפה את הכל היעדים שציינת (המרחקים קצרים יחסית). לא ידוע לנו על סיורים בעברית, אם תמצאי משהו נשמח אם תכתבי כאן כשתחזרו מהטיול.

  12. רז

    שלום, אני ואשתי (בני 30) רוצים לעשות טיול של 10 ימים באזור צפון איטליה בתחילת אוגוסט (היא בהריון – תהיה חודש חמישי) יש דברים מסוימים שפחות מומלץ? האם כדי לשלב אזורים נוספים או מדינה שכנה? תודה דותן
    תשובה: 10 ימים לצפון איטליה + מדינה נוספת או אזור נוסף…אפשר לשלב עם טוסקנה או שוויץ (לחצות באזור אגם לוגאנו)

  13. אירה

    שלום, אנחנו תסעים לצפון איטליה ב8/09/2010 ל 7 ימים +רכב. המסלול ניה כך:
    1. ממילנו נוסעים ל אגם מדג'ורה (לינה בסטרזה)
    2. אגם כומו (לינה בכומו)
    3. אגם גרדה(לינה ברדולינו)
    4. נוסים לדולומטים (לינה קנצאי)
    6.ונציה
    7. מילנו – טיסה חזרה בבוקר מוגדם
    שאילה : איזה עירים הכי יפים קדי לראות בכל מקום?
    אולי זה עמוס מידי? רוצים לראות הכל…חחחחחח תודה רבה רבה אירה
    תשובה: בהחלט עמוס אבל אפשרי (בלי מנוחה והנאה מהטיול כמובן..), ותרו על משהו, למשל הדולומיטים או לחילופין ונציה. תהנו.

  14. חנה

    שלום, אנו שתי חברות שרוצות לנסוע לצפון איטליה לקראת סוף ספטמבר, לשבוע עד 10 ימים. חשבנו על טיול קמפיגנ (רכב+אוהל ושק"ש). האם זה מומלץ? האם יש אתרי קמפינג מסודרים באזור? איפה אפשר למצוא מידע על כך?

  15. לבנה

    שלום, אנו מתכוונים לשכור רכב לשבוע ימים באזור ורונה. מבקשים מידע על אתרי קמפינג ואכסניות . אנחנו זוג + ילד. תודה. לבנה.
    תשובה: הנה אתר עם פרטים על אתרי קמפינג בוורונה: http://www.camping-italy.net/english/veneto/verona/

  16. דניאל

    שלום קוראים לי דניאל אני בן 19 ואני סיימתי שנת שירות ואני לפני צבא,
    אני רוצה לעשות טיול בצפון איטליה אולי כולל רומא למשך משהו כמו שבועיים,
    אנחנו רוצים שיהיה כלול בטיול טיולים בנופים מרהיבים פחות עיר יותר טבע ואנחנו רוצים להתנייד עם רכבות כי אסור לנו להשכיר אוטו. אני רוצה לדעת המלצות לגבי מסלול שלם של שבועיים איפה כדי לנחות ואיזה אפשרויות עומדות לרשותינו אם פרטים מדויקים

    1. משה דרזנר

      ורונה נחיתה,עמק אגיג"ה ,טרנטו, בולזאנו,הרי הדולומיטים,ירידה לכוון ונציה דרך טרויזו, ונציה כמובן ומשם מערבה לכוון אגם גארדה וסביבתו וחזרה לורונה. הטיול מתאים בהחלט לשבועיים בנחת, אין בעיית מקומות לינה בתקופה זו,מזג האויר בהרים בערב קריר עד קר.הפירות נפלאים באיזור זה.

  17. צביקה

    שאלה לאלה שמכירים טוב את המקום, אני רוצה להציע נישואין לחברתי בצפון איטליה, הרעיון הוא לתפוס עם מזג אוויר טוב ולעלות לנקודת תצפית מרהיבה לפתוח בקבוק יין וכמה נישנושים, ולהציע לה נישואין.
    האם יש למישהו רעיון למקום ספציפי שאוכל לתכנן אותו במהלך הטיול?
    אשמח לתגובות/ רעיונות.

    1. משה דרזנר

      שלום ומזל טוב ,סעו להרי הדולומיטים,עלו למעבר סלה SELLA PASS,בגובה 2244 ממנו נשקף נוף מדהים להרים הגבוהים יותר וחלקם מושלגים בגובה 3000 מ ומעלה ומתחתיכם עמקים ירוקים,מים זורמים ומטעים מלאי פירות.

      מקום מדהים גם למטיילים רגליים.

  18. גלית

    שלום, קיבלתי מתנה של סופ"ש (4 ימים כולל טיסות) לאיטליה לכל יעד שאבחר. עוד לא ביקרתי באיטליה – ההעדפה שלי היא צפון איטליה וונציה אבל ממה שקראתי בעמודים השונים באתר זה נראה כמעט בלתי אפשרי. לכן אני מתלבטת האם לדבוק בנטיה הראשונית או לשנות כיוון לרומא. מה המלצתכם ואיך ניתן יהיה לנצל את ארבעת הימים (ברוטו) לחוויה מקסימלית.
    דרך אגב – האתר נפלא ומאוד אינפורמטיבי. תודה ושנה טובה.

    1. מתי

      את צודקת, 4 ימים כולל טיסות הם מעט זמן, ולכן כדאי להעביר כמה שפחות זמן בנסיעות ולהתמקד באזור מצומצם. אם את ממש רוצה, אפשר לטייל בזמן זה בצפון או באזור טוסקנה, אבל זה יהיה על קצה המזלג ולדעתינו הרבה פחות מומלץ. רומא היא אפשרות טובה, ב-4 ימים תוכלי ליהנות ממנה עד תום.
      האם גם הטיסות שלך פתוחות לבחירה? עם מי את טסה ומתי?

    2. משה דרזנר

      שלום גלית, אם יש רכב, זה עדיין עמוס וקצר עקב המרחקים.
      ממליץ טיול ברומא, לרוב רגלי כי האתרים בקוטר של 3 קילומטר וממצים הרבה. גם התחבורה הציבורית בעיר נהדרת, בשום אופן לא לשכור רכב, אין חניה ואין צורך.
      אם ההעדפה לצפון – טוסו לורונה, טיילו במחוז אדיג'ה , העיר טרנטו וסביבתה כולל מוזיאון אוטונטי לתולדות המקום שנמצא צפונית לעיר, אחר כך עלו לדולומיטים חובה לקחת פליז כי קר שם כבר.
      מחוז אדיג'ה והעיר טרנטו:
      שניהם צפונית לורונה, נוסעים בכביש E45. האיזור מדהים ביופיו, עמק ,נהר, עיר, מוזיאון אוטנטי מצפון לעיר, יקבים,בוסתנים, עיירות וכפרים ציוריים בצלעות הגבעות. הדרך מובילה להרי הדולומיטים, וליד לורונה נמצא אגם גארדה,אחד ממקומות הנופש המבוקשים באיטליה, לא להחמיץ את העיר סירמיונה שעל גדות האגם.

  19. עדי

    אנחנו מתכננים טיול לצפון איטליה בתחילת אוקטובר, לעשרה ימים. התכנון הוא להשכיר רכב ולטייל גם באיזור האגמים, גם באיזור הדולומיטים, כניסה לשוויץ לאיזור אגם לוגאנו ואולי גם ביקור קצר באיזור הטירול באוסטריה.
    1. האם מבחינת זמן זה מספיק?
    2. אם זה לחוץ על מה לוותר?
    3. האם יש המלצות נוספות (ונציה, ורונה ומילאנו)?

    1. מתי

      נשמע מעניין, נשמח לשמוע מה אתם מתכננים באזור לוגאנו וטירול?
      המלצות נוספות – ונציה וורונה אמנם לא כ"כ רחוקות אם תהיו בדולומיטים, אבל זה כבר עמוס מדי, אל אם אתם מוותרים על אוסטריה (לא מכיר מספיק בשביל לחוות דיעה)

  20. הודיה

    רציתי לדעת האם הגיוני לשלב טיול של 8 ימים גם רומא וגם צפון איטליה..אנו שומריי שבת אז את שבת נעשה בבית חבד בונציה..?

    1. ירון

      לדעתי אפשרי בהחלט: 3 ימים ברומא, יום מעבר לצפון, עוד 4 ימים בצפון.
      אם אתם נוחתים וממריאים מאותו שדה זה כבר יגזול לכם עוד יום נסיעות.

    2. משה דרזנר

      התשובה היא לא לצפון איטליה אם אתם צריכים לחזור לטיסה מרומא וכן לצפון איטליה אם אתם חוזרים מורונה למשל. המרחקים גדולים מידי ובמקרה השני ותרו על רומא.

  21. יעל

    שלום, יש באפשרותי לנסוע ל- 6 לילות בורונה + רכב. הבנתי שאין מה לראות בורונה יותר מיום- יומיים. האם ריאלי ללון בורונה ולצאת לטיולים יומיים בצפון איטליה ולחזר ללינה בורונה? (דוגמא- ונציה, אגם גרדה וכו'). אם מומלץ- אשמח לקבל המלצה למסלול טיול.

    1. מתי

      בהחלט אפשרי טיול כוכב, כל יום סעו למקום אחר באזור, מקומות במרחק סביר: ונציה, דולומיטים, אגם גרדה, פארקי השעשועים (מפורט בכתבה על אגם גארדה), מילאנו.

      1. משה דרזנר

        סעו לעיר טרנטו ובהמשך לבולזאנו ולתחילת הדולומיטים, לא רחוק ומאד יפה, קחו גם דרכים כפריות ולא רק כבישים מהירים.
        אפשר להקיף או לפחות חצי מאגם גארדה ולחזור ללינה.
        אם לא הזמנתם מלון לכל התקופה, הטיול יהיה יותר גמיש לניידות, אין בעיה של מקומות לינה אחרי 15 ספטמבר, ובכל זאת ללילה הראשון חובה להזמין מראש מהארץ באינטרנט.

  22. רמי

    זוגתי ואני מתכננים נופש בן 9 ימים לצפון איטליה.
    נחיתה במלנפסה ב 26.9.10 (בערך ב11) חזרה ב5.10.10 טיסת בוקר.
    התכנון הוא לקחת רכב, כנראה לכל התקופה.
    האם בתאריכים אלו יש בעיה למצוא מקומות לינה באיזור?
    המוטיב העיקרי הוא טבע.
    אנחנו רוצים לבקר באגמים גארדה, קומו, מג'ורה (לשוט לאי בלה) ואולי גם באגם אורטו.
    האם מומלץ לבקר בפארק Della val grande?
    חשבנו לשלב גם את הדולומיטים, האם זה ראלי? יש למישהו המלצה על דרך שאפשר לשלב אותם?
    אשמח לקבל המלצות על מקומות לינה.
    לילה ראשון ואחרון באיזור שדה התעופה.

    1. משה דרזנר

      מחוץ לעונה אין בעיות לאתר מקומות לינה יומיום או ליומיים שלושה באותו מקום ולטייל טיול כוכב. בעונה יש להזמין מראש.
      האוטוסטרדה A4 ממילנו לונציה מזרחה היא התחלה ומונציה אפשרויות רבות, לטפס להרי הדולומיטים ולרדת בצידם השני ליד בולזאנו, משם דרך עמק אדיג"ה הנפלא דרך טרנטו לעבר ורונה, אח"כ לאגם גארדה ומסביבו עיירות קייט יקבים ונופים, לא צריך 6 אגמים מספיק 2, חובה לבקר בעיירה סירמיונה על אגם גארדה.
      לחפש את השווקים של סופ"ש ופשוט לבלות שם שעות עם לינה בסביבה הקרובה, חוייה מעולם אחר.
      המלצה כללית – לנסוע בכבישים כפריים, יותר זמן אבל רואים את איטליה ולא אוטוסטרדות.

      1. רמי

        תודה על התגובה.
        לא ברור לי מהו עמק אדיג"ה. האם זה האיזור בו עוברים הכבישים A22 ו SS12? אם לא, אשמח אם תכוון אותי לכביש באיזור.
        נסיעה משדה התעופה עד לוונציה נראית לי מעט מתישה, לכן אני חושב שנעצור ללינה בגארדה ולמחרת נטייל סביב אגם גארדה.
        ביום השלישי כנראה נסיעה לכיוון ונציה עם עצירה בדרך בפאדובה או וורונה
        ומשם הייתי מעוניין לקבל את עצתך ולהמשיך לדולומיטים – וכאן באות שאלות נוספות:
        1. דרך איפה כדאי לעלות לדולומיטים?
        2. היכן לישון במעבר בין ונציה לדולמיטים?
        3. האם יום וחצי יספיקו לעבור מונציה צפונה, ואז מערבה לכיוון בולזאנו ואז להמשיך דרומה חזרה לכיוון אגם גארדה?
        האם הנסיעה מאיזור בולזאנו לאגם קומו על כביש SS38 היא בזבוז זמן או דרך ששווה לעבור בה? והאם יש שם מקומות לינה? לא ראיתי שום דבר על הדרך הזו.

        1. משה דרזנר

          עמק אדיג'ה – הדרך המובילה לדולומיטים כשבאים מכוון ורונה או אגם גארדה ועולים צפונה בכביש E45.
          אם אתם נוחתים במילנו, אל תיסע לונציה, טייל תחילה באגם גארדה וסביבתו, סעו לטרנטו ובולזאנו ומשם טפסו לדולומיטים, ברכב כמובן.
          אחרי ביקור ושהיה באזור, רדו לכוון טרויזו ונציה.
          לינה לא בעיה, אם תקח את המסלול המוצע, ניתן לרדת לכוון טרויזו, להתארגן במלון או חדר וליסוע לונציה שאיננה רחוקה.
          סמוך לונציה יש עיירה בשם MESTRE, שגם היא מאד נוחה ללינה.
          לדעתי, אין צורך להכנס לונציה ברכב, צפוף ומאד יקר לחנות.
          מהעיירה MESTRE רק 4-5 תחנות אוטובוס ואתה בונציה.
          לא צריך לישון במעבר בין ונציה לדולומיטים, תישן בדולומיטים, כמובן תלוי כמה תתעייפו ומאין תגיעו.
          אני הייתי משאיר את ורונה לסוף לפני החזרה למילנו.
          אם תביט במפה, המסלול המוצע הינו בגדול ריבוע, מאגם גארדה, או ורונה, צפונה מזרחה, דרומה וחזרה מערבה עד למילנו.
          לא נהגתי במסלול שאתה שואל אודותיו, בעיקרון הכל יפה שם באזור. בהצלחה

      2. הודיה

        היי משה, הבנו שהתחבורה הציבורית באיטליה לא זולה ומסתיימת בשעות מוקדמות מדיי.האם השכרת רכב כדאית במידה ואנו 3 בנות? ועד כמה זה חוסך בזמן?
        שאלה 2. מה האופציות לבילויים בערב?בסביבות 6-7 שהכל מחשיך ומסלולים בטבע לא באים בחשבון..?
        ושאלה אחרונה, כתבת פה על השווקים של סופ"ש,היכן הם נמצאים?ומה האטרקצייה שיש בהם?

        1. משה דרזנר

          החושך יורד הרבה יותר מאוחר, תשאלו כשתגיעו או תראי לפי הערב הראשון.
          אני אשלח לך את שם העיירה שבה היינו ביריד נפלא, כמובן שצריך להתעניין בכל מקום מה יש בסביבתו.
          השכרת רכב כדאית, היא חוסכת זמן אבל יקרה, רצוי להזמין בארץ באינטרנט, בחו"ל המחירים כפולים.
          הנהיגה בהרי הדולומיטים לא קלה, עקב תלילות וסיבובים חדים ובעיית שדה ראיה.
          אם אין ביניכן נהגת מנוסה סעו בתחבורה ציבורית נוחה רכבת ואוטובוס.

  23. זהבית

    שלום, אנחנו זוג דתי נוסעים בתחילת אוקטובר לצפון איטליה. חשוב לנו להיות בשבת במקום שנעים לשהות בו גם בלי לעשות משהו ספציפי. אשמח לשמוע על המלצות לעיירות סביב אגם גרדה לשבת..אחנו מחפשים עיירה שקטה ונעימה, לא משהו תירותי ורועש..
    רצינו באותו עניין לדעת האם יש מקומות עם יהודים חחוץ מוונציה?

    1. משה דרזנר

      שלום לך זהבית, בכל הסביבה של אגם גארדה ישנן עיירות קטנות ובתקופה זו אינן עמוסות במיוחד.
      נסי את בארדולינו או אפילו את סירמיונה היפהפיה שעל גדות האגם. בחלק של לשון היבשה שחודרת לים המחירים גבוהים ואילו בעיירה עצמה יש צימרים פרטיים במחירים הגיוניים והמרחק לטיול לאגם הוא עד 2 קילומטר רגלית.
      יש קהילה יהודית במילנו, זה רחוק מונציה ותלוי בכוונים שלכם בטיול.

  24. חגי גרוס

    בהמשך למה שרמי שאל על הדרך מורונה לדולומיטים, אני מבין שהמסלול הוא לעלות צפונה בכביש A22 / E45 דרך טרנטו ובולצנו, ומשם לכיון מזרח וירידה לונציה דרך טרויזו.
    שאלתי היא מה מומלץ לעשות בעיירות שסביב לדולומיטים – טרנטו, בולצנו, טרויזו?
    ואיפה הכי כדאי לטייל בדולומיטים עצמם, בהנחה שיש לנו רק 3-4 ימים לאזור זה (אנחנו עם רכב בכל הטיול).
    תודה וחג שמח לכולם.

    1. משה דרזנר

      התשובה היא כן, מורונה צפונה על כביש E45 עד בולצנו, אל תתפלא אם תראה שילוט bozen, זהו שמה הגרמני של בולצאנו, ואתה נמצא בדרום טירול שמקורו גרמני או אוסטרי.
      טרנטו היא עיר מחוז שמרכזת הכל, הרבה חקלאות, תעשיה תיירות ומסחר. את כל הדרך חוצה נהר ארוך אדיג'ה ומסביבה עיירות ציוריות .
      מצפון לה בעיירה קטנה מוזיאון אוטנטי לתולדות המקום ומומלץ לבקר בו.
      בולצאנו עיר גדולה, נמצאת לפני החצייה לאוסטריה, חבל הטירול, בחורף עמוסה במטיילי סקי שגודשים את כל אזור הדולומיטים.
      טרויזו כבר במישור אחרי שיורדים מהדולומיטים לעבר ונציה, נוח להתאכסן בה כי היא לא רחוקה משם ומחיריה סבירים.
      קיים בה מרכז מסחרי גדול ויפה ופארק בצמוד אליו.
      בדולומיטים עצמם (מותנה במזג האויר) מסלולי טיול רגליים, אתרי סקי לחורף, אנחנו שהינו במקום שנקרא גרלדה ולמחרת נסענו למעבר סלה בגובה 2,244 מ, אח"כ גלשנו בירידות התלולות לעמק שיוביל דרומה לטרויזו.
      יש כאלה שממשיכים לבקר בעיירה קורטינה דה אמפזו ששוב עמוסה בחורף עקב סקי.
      אם מזג האויר בהיר ניתן לצפות בהר המרמלדה, אנו לא הגענו לשם, גבוה מאד וקר.
      כמובן שיש מסלולי טיול רגליים לא קשים בהרי הדולומיטים ורצוי לעשות סיבוב קצר כשהציוד עדיין בחדר שבמלון ולא ברכב.

    2. חגי גרוס

      האם אפשרי וסביר לטייל בדולומיטים עם תחבורה ציבורית? אני מניח שבאזורים ההרריים אין רכבת, האם יש מספיק אוטובוסים באזור?
      לדעתך, מה לגבי כניסה לדולומיטים מטרנטו ולא מבולצאנו? האם שווה לוותר על העליה עד בולצאנו ולפנות מזרחה כבר בטרנטו כדי להספיק יותר מההרים?

      1. משה דרזנר

        לדעתי אפשרי בתחבורה ציבורית למרות שלא ניסיתי. כשתהיה בסביבה, מציע לך לבדוק בעיר בולצאנו ולשכת התיירות או מודיעין תחבורה יספקו לך אינפורמציה ראויה.
        לגבי הכניסה לדולומיטים, לא מכיר ולא נסעתי כך, יתכן שיש דרך טובה מאד, מהיכרות שאותה עשיתי נהוג לעלות מזרחה מבולצאנו, אפילו לפני הכניסה לעיר בולצאנו.

  25. יעל

    שלום, לאחר שהבנתי שלא מומלץ ללון שבוע בורנה ומשם לצאת לטיולים יומיים. אשמח לקבל המלצה למסלול טיול בצפ' איטליה שמשלב לינה ב 2-3מקומות לכל היותר.
    משך הטיול: 7-8 לילות, נקודת התחלה וסיום: טיסה לורונה חזרה ממילאנו או ורונה-ורונה.
    יעדים מועדפים: ונציה, אגמים, הדולומיטים+ אנא האירו את עיני..אשמח לכל הצעה והמלצה. תודה.

  26. רמי

    שלום, האם ישנה רשימה של מסעדות כשרות בצפון איטליה? האם יש רשימה של מוצרים כשרים שניתן לרכוש בסופר? (בעבר מצאתי רשימה כזו לאירלנד…)
    המסלול יהיה כנראה:
    1-2 אגם גארדה
    3-5 דולומיטים
    (7-)6 ונציה ונסיעה לכיוון האגמים קומו ומג'ורה עם עצירה בדרך בוורונה או פאדובה ואולי עצירה ללילה, תלוי בזמנים
    9-(8)7 איזור האגמים.
    10 – חזרה לארץ.
    (עדכון) רשימה של מאכלים כשרים:
    http://www.italykosherunion.it/Kosher%20food%20list-en.html

    1. משה דרזנר

      המסלול הגיוני ומצויין. לדעתי יש יותר מידי אגמים, אפשר להסתפק ב 2 , כשתהיו באיזור גארדה, לא לותר על העיר ורונה,לא גדולה, ציורית ונחמדה. חצי יום ימצה אותה.
      המרחקים גדולים, תחלק את הזמן נכון שלא תצטרך ליסוע 300 ק"מ ביום . בעיקר בדולומיטים, כבישים מפותלים ומרהיבים שדורשים הפסקות לתצפיות ובילוי ומנוחה.
      לשאלתך: יש מסעדות כשרות בונציה ובמילנו, גם חנות בכל מקום.
      מאחל לכם נסיעה טובה ובילוי נעים. משה דרזנר 0507272422
      תכנס לאינטרנט ותמצא או תשאל אנשים שביקרו.

  27. בתיה

    אנחנו זוג שמתכנן לנסוע ב 21/10 ל 3 ימים למילאנו, מלון קונקורדיה, הבנתי שהוא במרחק של 15 דקות נסיעה ממילאנו, אנחנו מתכננים להשכיר רכב, רציתי לדעת איפה כדאי לטייל, ומה מרחק הנסיעה מהמלון לכיוון ונציה?

    1. משה דרזנר

      המרחק ממילנו לונציה הוא 300 קילומטר ואם המלון באיזור שדה התעופה זה עוד יותר רחוק. נסיעה כזו מתישה ליום אחד ואני לא הייתי ממליץ עליה.
      ההצעה הכי הגיונית לטייל היא צפונית למילנו באיזורי האגמים ,אגם מג"ורה ,אגם קומו , העיר קומו ובסביבתם כולל נסיעה לעיירות הסמוכות לגבול השויצרי.אלו מרחקים שבין 60 ל120 קילומטר ובהחלט נותנים תמורה יפה לבילוי ולראות נופים ואגמים מרהיבים.

  28. אורנה

    אני מתכננת נסיעה ל – 8 ימים לאזור צפון איטליה החל מה – 19.10. האם ניתן עדיין לטייל בתקופה זו מבחינת הקור והגשם, או שרצוי לדחות את הטיול לאזור אפריל מאי? בנוסף, אנחנו מתכוונים לישון שני לילות באגם גרדה ואח"כ להצפין ללילה לאזור הדולמיטים. האם אפשרי לחזור באותו יום לאזור אגם גרדה מבחינת מרחק נסיעה?

    1. משה דרזנר

      שלום אורנה ,בדולומיטים עלול להיות גשום, שלג רק בפסגות הגבוהות מ 1800 מטר אבל בדרך כלל מגיע בנובמבר.
      באפריל מאי עדיין לא חם והטמפרטורות כמו בספטמבר ואוקטובר.
      בלילה קר,טמפרטורות יורדות ל 8 מעלות ,ביום עד 20.גשם,ענין של מזל ,לא צריך להרתע ,צריך מטריה ברכב.
      את יכולה להציץ בערוץ האיטלקי ערב נסיעתך ולהחליט לגבי המסלול.
      אגם גארדה ,הרבה יותר נעים אבל אל תצפי לחום של אוגוסט,לא יהיה ,רק בשנה הבאה.
      אם את נוסעת ללילה לדולומיטים,לא חייבים למהר ולחזור באותו יום,למרות שזה ניתן.
      עונת הקיץ נגמרה ובכל מקום שפתוח בדרך ישמחו להשכיר לכם חדר ואף במחיר מופחת. לפחות 20% זול יותר.
      הדולומיטים איזור גדול ותלוי לאן תגיעי בו וזה השיקול אם לחזור או לא באותו היום.

  29. משה מור

    חזרנו עכשיו מצפון איטליה/אגמים.
    1. ונציה -פעם אחרונה בחיים. אכזבה. מלוכלכת,מלאה פרסומות,יקרה ולא ידיודית.
    2. אגם גארדה- יפה שזה ממש ציור. יקר להחריד. נהיגה קשה, דרכים צרות.
    איטלקים – ממש לא ידידותיים. קורקטים ברמה. על סף אנטיפאטים (בהשואה ליוונים/ספרדים)
    אוכל – פיצה פיצה ושוב. יקר מאד , לא טעים, אכלנו בעיקר בסופר(כמו בבית).
    זו לנו פעם שניה באיטליה, ראשונה בסיציליה. חשבתי שאתבדה והצפון יהיה חוויה שונה, אבל לא נראה לי שארצה להגיע שוב לממלכת ברלוסקוני בסיבוב הזה.
    אה כן, וורונה-שווה חצי יום. יפה שם.

    1. משה דרזנר

      ונציה לא נקיה, מסכים אבל מיליוני אנשים המבקרים בה לא חושבים כמוך. יקר מאד נכון, מאלתרים בסופר או מאפיות ושווקים, לא נורא.
      סע לספרד , היחס טוב מאד ויש הרבה מה לראות, אבל המרחקים גדולים, לך על איזור או עיר גדולה וסביבותיה, אי אפשר להספיק הכל בכמה ימים.

      1. משה מור

        משה ידידי , כמטייל ותיק , עדיין שמח לקבל את עצתך. אבל ונציה עדיין מטונפת, האוכל עדיין יקר, הכבישים ארוכים ולא קלים לנהיגה, כך שספרד תמיד עדיפה ומנסיון.
        הבעיה – רמת ציפיות.איטליה.. אגמים..ונציה.. מילאנו..(אגב במקומות הקטנים,יותר נעים מכל השמות הנ'ל)
        אנשים מגיעים מרחוק משלמים די הרבה ומתאכזבים. אך על טעם וריח..העיקר לטייל.

  30. הודיה

    חזרתי היום מצפון איטליה,פירנציה,ונציה,מילאנו.
    ונציה מהממת!! מיוחדת, נכון, ממצים אותה מהר, יום-מספיק, אבל היא מיוחדת לגמריי שפשוט חבל לפספס..
    אגם גרדה – ציור, כמו ליסוע בתוך גלויה, הנהיגה אמנם לא פשוטה אבל גם אני נהגת צעירה בת 22 נסעה מסביב לאגם במשך 3 ימים כך שזה אפשרי ושווה כל רגע!
    איטלקים-עם הכי אדיב שפגשתי, עושים הכל כדי לעזור, אנשים ממש יצאו מגדרם להסביר איך להגיע ומה כדאי.
    הצפון מדהים!! פי 10000 יותר מפירנציה והסביבה.

    תודה רבה רבה על כל העצות והעזרה!!!! טיילנו:
    יום 1-וורונה ונסענו לישון באגם גרדה,
    יום 2-אגם גרדה יום 3-ונציה שבת – ונציה
    ראשון שני -דלומטים שלישי רביעי – פירנצה וחזרה למילאנו
    חמישי-מילאנו ונסיעה הבייתה
    לדעתי היה שווה להתעכב עוד יומיים בדולומיטים ועוד יום בגרדה מאשר פירנציה
    מה שכן,יקר שם ממש!!!בטרוף..

  31. נופר

    אני ושתי ההורים שלי רוצים לנסוע בתאריך 5.12-9.12 בדצמבר ..לטיול לקראת גיוס ..
    לאן כדי לנסוע בזמן הקצר הזה? ומה יהיה מזג באוויר .. האם כדי לנסוע?

    1. משה דרזנר

      שלום נופר, לא לצפון איטליה, קר וגשום. אני ממליץ על ברצלונה ספרד, פחות קר, פחות גשום ויש מה לראות שם בזמן קצר, זאת עיר מענינת ותוססת. יש טיסות דיל ל 4 ימים לשם.

  32. שלומי

    אנחנו נוסעים בפבואר לאיטליה ומתכננים לסוע לצפון איטליה וגם לעבור בדולמיטים, האם זה אפשרי?

    1. משה דרזנר

      צפון איטליה עד לאגמים וכולל מסביבם , ניתן, למרות שזהו החודש הקר ביותר בשנה באזור זה. גם במישורים בין ונציה, ורונה, האגמים ומילנו קר מאד וגם מושלג.
      התיירות בדולומיטים בעונה זו היא של ספורט הסקי. המקומות נוסקים לגבהים של 2000 מטר ויותר.
      מזג האויר גם הוא משפיע כל יום ורצוי לבדוק את המסלול סמוך לנסיעה.
      לא קרה כלום,רק שתהיי יותר בענינים, היינו שם בסוף ספטמבר לפני כמה שנים.
      שהינו במלון נחמד ,בגובה של 1800 מטר ובבוקר היו רק 8 מעלות,בלילה התכסנו בשמיכת פוך.
      בהמשך היום כשירדנו לעמקים ונסענו לכוון ונציה מזג האויר התחמם והיו 24 מעלות בצהריים.

  33. ליאורה

    שאלה: אני ובעלי רוצים לנוסע לצפון איטליה לחמישה ימים, ומשם להמשיך לשוויץ לעוד יומיים, באמצע מרץ, האם נקפא מקור? מה מומלץ לראות בחמישה ימיים? האם אפשר להשכיר רכב באיטליה ולהחזיר אותו בשוויץ? או שעדיף להתחיל בשוויץ (באתר סקי שקרוב לגבול) לנסוע לונציה ולחזור? כמה שעות נסיעה זה?

    1. משה דרזנר

      שלום ליאורה,חם לא יהיה,כמהקר תלוי באיזה אזור. בהרים לסקי קר ומושלג,במישורים שבין ונציה במזרח ועד מילנו במערב,קר פחות ובדרך כלל ללא שלג במרץ.
      אין צורך לשכור באיטליה ולהחזיר בשוייץ ,זה מייקר. אתם יכולים לעשות סקי באלפים האיטלקיים או בהרי הדולומיטים שנמצאים צפונית לורונה.
      השאלה לאן טסים? אם הטיסה לורונה בצפון איטליה אפשר להספיק הרבה מאד ב 5 עד 7 ימים,החל בונציה במזרח ,עליה לדולומיטים ,סקי,חזרה לעמקים סביב אגם גארדה וטיסה חזרה מורונה כולל ביקור בה. אפשר גם לעשות את הסיבוב הפוך,להשאיר את ונציה לקראת הסוף ולסיים בורונה.
      כל טיסה ליעד אחר,מילנו או ציריך,מרחיקה אתכם ,אלא אם כן הטיסה למילנו,חזרה מונציה או ורונה.
      כשתסתכלו במפה ,תראו שהעיר ורונה היא באמצע בין ונציה למילנו,זמן של כשעתיים לכל צד מורונה.

  34. אורלי אגאי

    שלום, אני וביתי הזמנו טיול לצפון איטליה , רצינו מאוד לדעת האם יהיה אפשרי לטייל בחודש פברואר באיזור זה? מי שיודע אנא ייעצו לנו.

    1. משה דרזנר

      שום לך אורלי אגאי,התשובה בהחלט חיובית אם כי במגבלות,הצפון הרחוק הרי האלפים והדולומיטים קר גשום ומושלג,אלא אם את נוסעת גם לסקי.
      בהנחה שלא,ממליץ לטייל באיזור ונציה,פירנצה ,חבל טוסקנה,מחוז אדיג"ה הנמצא צפונית לורונה ,אגם סירמיונה והעיר ורונה עצמה.
      לא כל האטרקציות פתוחות,זה עדיין חורף וקר,אולי ללא שלג שם,כי המקומות שציינתי הם שטוחים,מישוריים.
      אם הטיסה לורונה,הטיול הוא קלאסי לשבוע ימים.אם הטיסה לרומא ,המרחקים משם וחזרה לרומא הם גדולים הרבה יותר,שווה לבדוק מראש,יש הפסד זמן בנסיעות הארוכות. נסיעה טובה.

  35. קרן אמר

    שלום משה, אני מתכננת חופשה קצרה במילאנו 04-07/02/11.
    הטיסות הם לשדה במלפנסה. המטרה של החופשה- בתאריך 06.02 יש בערב משחק כדורגל של אינטר-רומא באיצטדיון סאן סירו. קראתי את כל מה שרשמת על הצפון הקר ואני ממש תוהה מה לתכנן כמסלול ואתרים בגלל מזג האויר. האם אתה יכול להמליץ לי על תוכנית לטיול? המלון שלנו ממוקם במילאנו Brianza
    אתה ממליץ להשכיר רכב לורונה או רכבת?

    1. משה דרזנר

      אם מזג האויר יאפשר ניתן לטייל באזור האגמים צפונית למילנו או ליסוע לעיר ורונה ובדרך לבקר באגם גארדה ובעיירה סירמיונה והסביבה.
      אם סוער וגשום, טיילו במילנו עצמה, בירת האופנה של אירופה ותוכלו אולי לתפוס מכירות סוף עונה אמיתיות, אם כי המחירים יקרים מאוד.
      גם בחנויות הרהיטים ניתן להתרשם מעיצובים חדשניים ולשאוב רעיונות.
      בעיר עצמה מספר מוזיאונים ואין לותר על ביקור בכיכר הקתרלה המפורסמת, הדואומו של מילנו, אליה נוהרים המון תיירים כל השנה.
      אינני מכיר את מילנו אבל מנסיונם של אחרים הרשי לי להמליץ לך כבחורה או אישה לטייל בבוטיקים וחנויות הפאר מאחר ומילנו נחשבת בירת האופנה של אירופה.
      לקנות? שיא היוקרה, אבל אפשר להתרשם מהעיצובים כולל בחנויות רהיטים מדהימות.
      טיול? אם מזג האויר בהיר סעי לאגמים מצפון למילנו לטיול בן יום. אם סוער וגשום רצוי להשאר בעיר, יש מוזיאונים וכמובן הקתדרלה המפורסמת של מילנו.
      יום נוסף אם יש, לכוון אגם גארדה, העיר סירמיונה והעיר ורונה.
      זה החודש הקר ביותר ותתארגני בהתאם.
      אנחנו שכרנו רכב לשבוע בשדה התעופה (ההזמנה מהארץ),כי שם המחירים פי 2. גם שכירות ליום אחד או יומיים בלבד מייקרת מאד,דלק ביטוחים יקרים ,חניות .
      במקרה שלך תחבורה ציבורית כמו רכבת או קוי אוטובוס ישירים ישתלמו לך יותר, אלא אם כן אתם 3-4 ברכב שכור. זו דעתי האישית, רכבת זה בסדר .

  36. הודיה

    אני מתכננת שוב לטוס לאיטליה,והפעם יותר דרומה..
    השאלה אם כדי להגיע לאזור טוסקנה, עדיף לנחות במילאנו או ברומא?
    הנסיעה אמורה להיות כ4-5 ימים.מראשון עד חמישי.ובתכנון להספיק לראות את רומא,טוסקנה,ואיזה יום קניות במילאנו..
    ועוד שאלה – התכנון לטוס בעוד כשבועיים,השאלה עם זה מזג אויר נורמלי למקומות האלו?
    כמה זמן לדעתך צריך לטוסקנה?
    מאחר וממש עזרתם לי בטיסה הקודמת,אשמח אם תוכלו לעזור?

    1. משה דרזנר

      ללא ספק רומא. עדיף אם תמצאי טיסה לורונה, יש הרבה החל בחודשי האביב ולפעמים אף לונציה ומשם לרדת לאזור טוסקנה.
      המרחקים גדולים ולהספיק את כל מה שציינת ב 4 עד 5 ימים – קריעת תחת, עייפות. אפשרי לדעתי, יומיים ברומא והשאר בטוסקנה ללא מילנו. להמחשה, המרחק ממילנו לרומא כ 550 קילומטר.
      אולי ברכבות עדיף, לנהיגה מדובר בהוצאה כספית גדולה.
      אירופה השנה קפואה במיוחד,מזג האויר קר מאד, לא בהכרח שלג. תתעדכני בתחזית באינטרנט.
      טוסקנה זהו מחוז שכולל את העיר פירנצה בה יש תמיד מה לעשות,פסטיבל שוקולד באזור, שוק ססגוני, גשר עתיק, מוזיאון מפורסם בשם גלריה אופיצי, גנים, ארכיטקטורה והרבה אומנות … במחוז עצמו נוסעים לעיירות ציוריות, יקבים, חוות גבינות, אגמים ועוד.
      גם באפריל עוד לא חם שם, כך שתקחי הכל בחשבון. אם יש לך אפשרות, תדחי את הנסיעה לחודש מאי או סוף אפריל, יהיה יותר נעים להסתובב.

  37. לוי יצחק

    אני מתכנן לסוע לצפון איטליה בחודש מאי, לנחות ברומא ביום שישי בבוקר ולהישאר ברומא עד יום ראשון בבוקר.
    שאלתי היא האם יש אפשרות לשכור רכב מיום ראשון – כי היבנתי שהכל סגור ביום ראשון. היעד שלנו הוא כיוון מילנו והאגמים האם כדאי לעבור דרך פיזה על כביש החוף עד לג'ינובו או מפיזה לפירנצ'ה ומשם למילנו על הכביש הפנימי? האם התכנון של ניידות ביום ראשון הוא נכון.
    שאלה נוספת אנחנו מתכננים נסיעה של 10 ימים האם נכון לעשות הקפה של רומא-מילנו כולל האגמים והדולימיטים-ונציה -חזרה לרומא?

    1. משה דרזנר

      מצויין, גם התאריך טוב, זה כבר סוף החורף וטרם העונה הבוערת של הקיץ (פחות תנועה,בתי מלון יותר זולים ועוד…).
      אני ממליץ לך לחפש טיסה לרומא וחזרה ממילנו או ורונה הנמצאת בין ונציה למילנו. אפשר גם הפוך, טיסה לורונה וסיום ברומא.
      לא ממליץ– לטוס לרומא ולחזור ממנה כי אתה תשרוף זמן יקר מאד מאד בדרכים שאינך מכיר, עייפות, דלק רב ולא תראה הרבה. קשה לעשות את המשולש מילנו פירנצה ורומא, מה עוד שאתה רוצה להיות גם בדולומיטים, תוספת נכבדה לכל האמור.
      נושא השכרת רכב ביום א", תבדוק ותשכור מהארץ ויתנו לך תשובות אם פתוח…בשדות התעופה בטוח שכן.
      ממליץ 3 ימים ברומא, שכירת רכב ביום ב" אם יום א סגור, פירנצה, אולי ונציה, עליה לדולומיטים דרך ארויזו וצפונה וחזרה לשדה התעופה בורונה ללא מילנו.
      אפשרות אחרת, טיסה לורונה או מילנו, טיול לאגמים ולדולומיטים וחזרה מורונה, במקרה זה רומא תחכה לפעם הבאה….
      מפיזה לפירנצה לא רחוק יחסית, אין צורך לעלות עד גנואה.

  38. ישראל

    אנחנו שתי זוגות המעונינים לטיל בצפון איטליה אגם גרדה והסביבה טיול של שבוע מבקש המלצות לטיול באיזור כולל לינה בצימרים מומלצים

    1. משה דרזנר

      שלום רב, טיסה לורונה שבצפון איטליה, כחצי שעה מאגם גארדה.
      סביב האגם עיירות נופש רבות וצימרים משולטים באיטלקית CAMERA.
      מסביב לאגם לכוון צפון, נסיעה לעבר הרי הדולומיטים, גם באזור זה אין בעיה למצוא לינה, מה עוד שעד אפריל-מאי, העונה איננה חזקה והמחירים יחסית זולים יותר וניתן להתווכח.
      ביקור בעיר ורונה ונסיעה לונציה – לא ללון בונציה אלא מחוצה לה בעיירה בשם MESTRE או אפילו יותר רחוק לכוון TREVISO.
      ניתן לעשות את הטיול במסלול מעגלי ובסופו לחזור לורונה .
      אפשרות נוספת – לנסוע למילנו, לאגמים שמסביבה ולסיים באזור עמק ADIGE צפונית לורונה.
      אם החופש מתוכנן לקיץ, יש עומס נופשים סביב כל האגמים ורצוי ללון 30 ק"מ מהם ולערוך טיול כוכב שעיקרו בסיס קבוע וכל יום נסיעה למקום אחר וחזרה ללינה.
      הנוחיות בטיול כוכב שאפשר לשכור חדר למספר ימים ולא לחפש יותר מידי. החסרון הוא שצריך לחזור לאותו מקום, אבל זה כמובן תלוי בסגנון הטיול שאתם מתכננים.
      בקיץ חשוב להזמין לינה מראש מהארץ.
      צימרים מומלצים בעיירה sirmione, בצידה הדרומי זול יותר מאשר על גדות האגם, ובעיירה BARDOLINO שעל האגם.
      בדולומיטים, אין סוף צימרים ובתי מלון קטנים, אין לי המלצה שמית.

  39. גור

    שלום אנחנו זוג ומתכננים לנסוע לאיטלה באמצע מאי.
    התכנון להתחיל מהצפון, כי יש לנו מקם לינה בפאדובה
    ושם לעשות שלושה ימים טיול כוכב לונציה והדולומיטים , מילאנו, והאגמים (כמובן שכל עיר ביום אחר)
    ביום הרביעי לרדת דרומה לטוסקנה לישון שם יומיים ואז יומיים נוספים ברומא
    האם המרחקים אפשרים באוטו או כדי לקחת רכבת?
    האם יש רכבת באיזורים אלו?
    והאם יומיים ברומא מספיקים?

    1. משה דרזנר

      איטליה מרושתת בתחבורה ציבורית כולל רכבות, כמובן שלא לכל כפר בטוסקנה.
      אם יש לך הזדמנות תעשה זאת ברכב שכור, יחסוך זמן ותראו יותר.
      הייתי ממליץ לותר על מילנו, אגם מרשים עם נוף מסביב נמצא ליד ורונה, אגם גארדה שמו והוא בהחלט יענה על ריגוש אגמים, נוף ודרכים יפות בצפון איטליה. אם הבסיס ההתחלתי הוא פאדובה, מצוין, עיר מענינת, תמשיכו לורונה, לאגם גארדה והדולומיטים. רדו מהצד המזרחי לעבר טרויז וונציה, יכול לסכם 4 ימים לערך. משם לחבל טוסקנה, כמובן העיר פירנצה ועיירות רבות המציעות יין, נוף, טירות. אני נהגתי דרך עיר בשם פורלי כשעשיתי את הדרך מרומא, פירנצה לונציה, אתם יכולים לעשות בכוון הפוך לכוון רומא.
      ברומא אפשר לבקר יומיים ואפשר גם שבוע, תלוי מה אוהבים.
      אני מעריך שכל הסיבוב הוא כ-2,500 ק"מ. הוצאה לא קטנה בדלק. אם אתם ברומא בסופשבוע אל תחמיצו את השוק הססגוני באיזור trastevere שפרושו מעבר לנהר הטיבר החוצה את רומא.
      ניסיתי לתת לכם טיול במסלול הגיוני מבחינת הנסיעה, כמובן שאתם יכולים לשנותו בהתאם לזמן שיעמוד לרשותכם. הנהגים באיטליה טובים, אבל נוסעים במהירות מטורפת, תזהרו בדרכים הכפריות ובהרים המפותלים.
      כמו כן ברומא אין צורך ברכב, האטרקציות קרובות, חניונים מפוצצים ואתה יכול להסתדר בלי אוטו.

  40. ירוביץ אסתי

    אנחנו שני זוגות בני 60+ נוסעים בפסח למילנו ל-7 לילות נשכור רכב ונרצה לטייל באזור האגמים וחבל טיצ'ינו בשוויץ נשמח לקבל ממך טיפים על מסלול הטיול והאם כדאי להזמין לינה מראש או שאין בעיה למצוא במקום .והאם כדאי ללון במקום אחד או יותר ,האם אפשר לשלב גם טיול בדולומיטים. מודה לך מראש ץאסתי

    1. משה דרזנר

      בחודש מאי אין עדיין עומס באתרי התיירות אבל הייתי ממליץ להזמין את המלון או הצימר ללילה הראשון עוד מהארץ, כי אין לי ידע מתי תנחתו ומיד תתחילו לדאוג ללינה. בהמשך הטיול אין בעיה ויש מספיק אפשרויות. אם אתם מספיק ספורטיביים ולא דאגנים, מצאו לינה ביעדים תוך התקדמות.
      אנחנו נוהגים ללון כל יום במקום אחר עם התקדמות המסלול, אבל בהחלט ניתן ללון יומיים באותו איזור ולבצע טיול "כוכב", כלומר לחזור בתום כל יום למלון.
      מסלול מומלץ – צפונית למילנו, אגם קומו, כניסה לשוייץ לאזור אגם לוגנו ולוקרנו, העיר בלינזונה יפה ומענינת וניתן בהחלט ליסוע אפילו עד לוצרן בשוייץ כך שיש לכם טעימה מאלפים.
      בבלינזונה יש טירות עתיקות ,היא שוכנת בעמק מוקף הרים ויפה מאד לטפס בעליות עם הרכב לאחת הפסגות ולראות כיצד חיים שם, עם גינות, משקים, יקבים וכדומה.
      האוירה באזור היא איטלקית ולא שויצרית, גם השפה.
      אפשר בהחלט לשלב טיול בדולומיטים, אנחנו טיילנו מזרחה בעמק אדיגה הנמצא צפונית לורונה, אגם גארדה, עליה לדולומיטים וירדנו לבסוף לונציה, חזרנו מורונה. ממילנו זה יותר רחוק בהרבה.

  41. אילנה ושגיא

    שלום, ראשית רצינו לשבח את האתר, יש כאן המון מידע מועיל, כל הכבוד!!!
    אנחנו טסים לצפון איטליה בתאריכים 8-17 באפריל. מהו מזג האוויר בתקופה הזו? האם צריך להזמין מקומות לינה מראש בתקופה זו? אנחנו נבקר באגם קומו, האם ישנם מקומות ספציפיים בהם כדאי לבקר באגם זה? האם כדאי לישון מחוץ או בתוך ונציה (בהנחה ואין לנו אוטו שכור)? האם בתאריכים אלו יש איזשהו חג? אם כן, האם חנויות יהיו סגורות בגלל חג זה?

    1. משה דרזנר

      שלום רב, עדיין קר ולא לצפות לאביב על אף השמש בשמיים.
      לדעתי יש צורך להזמין מקומות לינה מראש ללילה הראשון בלבד והשאר עם התקדמות הטיול.
      האגם ומסביבו, כניסה לשוייץ, ביקור בבלינזונה, עיר עתיקה עם טירות, הרים ונופים נפלאים.
      לא ממליץ לגור בונציה עצמה, מאד מאד יקרה, המלצה חמה לעיירה MESTRE, הנמצאת 3 קילומטר מונציה עם תחבורה ציבורית לונציה.
      יש חג כמו פסח שלנו, שמו SEMANA SANTA גם באפריל כנראה.
      לא נראה לי שהחנויות סגורות כלל, האיטלקים לא יותרו על המוני התיירים ועל כספם.

  42. חן

    הי, אני נוסעת עם משפחתי שמונה אנשים ותינוקת לצפון איטליה מתוכנו שני נכים ללא כיסא גלגלים אבל יש להם מכשירים לרגלים ככה שהליכה ממושכת היא בעייתית יש לי כמה שאלות:
    1- מה לחלוטין לא מומלץ לנכים?
    2- יש לנו רק שבעה ימים, לעבור לראות את הצד השווצרי או שזה מיותר?
    3-האם יש הטבות חניה לנכים באיטליה אנחנו עם שני רכבים

    1. משה דרזנר

      מצטער, אין לי מושג מה לא מומלץ לנכים. הטבות לנכים – ממליץ שתבדקי בשגרירות האיטלקית או במשרד נסיעות המתמחה בטיולים לאיטליה.
      יש בהחלט מה לראות גם בשוייץ, תלוי מה התוכנית שלכם בצפון איטליה.

  43. שירי

    שלום, אנחנו זוג, מתכננים לטוס ב 12.6 לאיטליה (ימים א'-א').
    מעוניינים להיות בצפון איטליה. תוכנית כללית: אגם גרדה, ונציה, מילאנו.
    איך היית ממליץ לתכנן את הלו"ז? (כמה ימים בכל מקום שציינתי) והאם יש מקומות שלא ציינתי שהיית ממליץ?

    1. משה דרזנר

      שלום רב, אנא קראי את תשובותי במדור זה לכמה עשרות פונים בחודשים האחרונים.
      אני משוכנע שתמצאי תשובות מספקות לשאלותיך ולחלוקת זמן הטיול בכל איזור. כללית מאד, ונציה יום אחד, אגם גארדה והעיר ורונה והסביבה יומיים, הרי הדולומיטים יום עד יומיים, איזור מילנו והאגמים יומיים.
      לא צריך להרחיק עד מילנו, בקרו בפדובה המרשימה. במילנו, עיר עמוסה, אפורה, אמנם מענינת מבחינת חידושי האופנה והעיצוב אבל לא לכיס הישראלי הממוצע.

  44. אופיר

    אנחנו זוג שמתלבט אם לנסוע לפני או אחרי פסח לאזור האגמים.
    רציתי לשאול האם מבחינת מזג האוויר לא יהיה קר מידי?
    האם אפשר להסתמך על אכסניות במקום על בתי מלון, מבחינת תנאים ומבחינת
    כמות של אכסניות וזמינות?
    כמה אמור לעלות רכב מושכר ליום?

    1. משה דרזנר

      עדיף בחודש מאי או יוני ולא לפני פסח.
      קר זה יחסי, בהרים קר גם באביב, סביב האגמים פחות.
      אפשר להסתמך על בתי מלון קטנים, זמינות בתקופה שציינתי , אין בעיה, זו לא העונה הבוערת בקיץ כשהאגמים מלאים מטיילים.
      רכב שכור באזור 40 יורו ליום, תבדוק ותזמין בארץ אחרי סקר ותודא שהאיטלקים לא "תוקעים" שם תוספות שלא תכננת לשלם.

  45. תמי

    אנחנו מתכוונים לנסוע לצפון איטליה בסוף יוני כל המשפחה עם שלושה קרוואנים. מה אתה יודע על זמינות חניוני קרוואנים באזור? האם אפשר להסתדר בדרכים הפתלתלות של ההרים ללא בעיות. ואיך היית מציע לנו לתכנן את הטיול בהנחה שיש לנו שבוע ימים בלבד.
    כמו כן, כולנו מבוגרים עם תינוקת אחת. נוחתים במילאנו, משם חשבנו לנסוע ללאגו מג'ורה ומשם מזרחה לכיוון אגם קומו ולאגו גראנדה ומשם אולי להעפיל לכיוון צפון עד קורטינה ולחזור למילאנו בסופו של דבר.

    1. משה דרזנר

      שלושת הקרוואנים שלכם אינם הראשונים לטפס לאלפים או לדולומיטים. רבים וטובים עשו זאת לפני עשרות בשנים, בדרכים פחות משוכללות. אין בעיה בדרכים, צריכים נהגים טובים וערנים כי האיטלקים טסים בירידות…הם נהגים טובים מאד בדרך כלל. תזהרו מאופנוענים, הם טסים גם בעליות.
      אין לי כל ידע לגבי חניוני קרוואנים, למרות שבכל מקום, קיץ וחורף נוסעים הרבה מכל רחבי אירופה, אני בטוח שישנם חניונים, לא מכיר אישית.
      לגבי המסלול – לטעמי המסלול מסובך אם רוצים להגיע עד קורטינה. אל תדלגו על אגם גארדה הנמצא מזרחית למילנו על אוטוסטרדת A4, באיזור סירמיונה, המון מקומות לקמפינג ומשם קל יותר לדעתי להגיע לקורטינה דרך E45 צפונה ובאיזור BOZEN מזרחה לדולומיטים.

  46. אפי

    אנו זוג 58, מעוניין בעזרה למסלול הגיוני בתאריך מ-25,27 לאפריל 2011 לאיטליה ל 21-28 יום עם אפשרות לשילוב שוויץ וכו' (לא חובה ) כמובן עם רכב שכור, בהנחת טיסה לרומא וחזרה (אם מתאפשר) ממילנו או הפוך, כמובן ברומהאלא צריך רכב בימי השהייה, מסלול הגיוני ולא לחוץ לכן הזמן הגמיש בכדי למצות את הזמן וההנאה באיזי ובלי נהיגה מיותרת בכדי להספיק. הבנתי מהערותיך לאחרים שבעונת אפריל אין צורך להזמין מראש בתי מלון וגם מקל על גמישות הטיול, האמת שרצינו קראוון בתחילה אבל כניראה מתאים לטיול יותר ארוך ? או שנוח ואפשרי ?

    1. משה דרזנר

      אתחיל ממרחקים ואפשרויות: אם הטיסה לרומא והשהיה שם יומיים לפחות, אין טעם להרחיק עד שוייץ כי מדובר בכ-700 ק"מ ויותר. גם אין צורך ברכב ברומא. לא לשכוח שצריך לחזור לפחות למילנו או ורונה.
      המלצה עם שילוב שוייץ, לטוס לצפון איטליה, ורונה בעדיפות, מילנו או ונציה (ונציה בדרך כלל באביב/קיץ). במקרה כזה לותר על רומא ולהתמקד בצפון.
      אני הייתי נשאר בקו רוחב של ונציה, ורונה, אגם גארדה ועולה לדולומיטים, דרך עמק אדיגה העיר בולצאנו או בוזן בשפה הגרמנית השגורה בצפון איטליה, זהו מחוז סוד טירול. יורד מהדולומיטים דרך העיר טרויזו לונציה וחוזר מורונה הביתה. במקרה הנ"ל הכי טוב טיסה לורונה, השכרת רכב והחזרתו שם בשדה התעופה, כך עשינו.
      לא להכנס עם רכב לונציה, יקר צפוף ולא מוצדק, ממליץ להשאירו ליד הצימר בעיירה מסטרה וליסוע 4-5 תחנות באוטובוס. בונציה לקחת שייט קצר לאי מורנו, אומני יצור זכוכית, לבדוק את העונה אם פתוח.
      זהו רעיון סביר מאד לשבוע בלי לקרוע את עצמכם.
      אם מתעקשים על רומא, מעבר לביקור שם, לנסוע לפירנצה ולחבל טוסקנה. בדרך חזרה לבקר בסיינה ובעיירות הציוריות שבדרך. אז אין צורך להצפין אלא לשמור לטיול אחר. כאן כמובן טיסה וחזרה מרומא.
      גם כאן הטיול סביר, לא יותר מידי ארוך.
      בנושא שוייץ – לטוס למילנו, לבקר באגם מג'ורה ודרך סביב אגם קומו להכנס לשוייץ, לוגנו, לוקרנו, העיר בלינזונה ולהגיע לשיפולי האלפים.

    2. אפי

      משה אם הבנתי נכון אתה מדבר על טיול של שבוע? אם כך יש אי הבנה, אנו מתכננים 3 שבועות עד חודש, ולכן פנייתי כי זה כבר יוצר הרבה אפשרויות וכמי שלא הייה מעולם באיטליה לא מצליח לחבר מסלול הגיוני..

    3. משה דרזנר

      לנהוג זמן כה רב באיטליה, בהחלט מעייף ודרושות הפסקות.
      ברשותך אחלק את האפשרויות במסלול הגיוני עם אפשרויות לגמישות.
      רומא – 3 ימי ביקור ימצו, אין צורך ברכב, צפוף, העדר חניות והעובדה שרוב האטרקציות במרחק הליכה לא גדול. בנוסף תחבורה ציבורית מצויינת.
      דרומה לרומא – נפולי, עתיקות פומפיי, סורנטו, אמלפי בין היתר יש שם דרך שנחשבת ליפה באירופה, צוקים, ים, עיירות ונופים. גם כאן יספיקו 3 עד 4 ימים.
      צפונית לרומא בנסיעה הגיונית – חבל טוסקנה איזור ארצו והעיר פירנצה. 3 ימים.
      מכאן האפשרויות להמשיך צפונה בשתי דרכים :
      מזרחה לעבר הים האדריאתי והגעה לונציה, לא חייבים לנסוע עד לאדריאתי, אפשר לעלות קודם לכן. יומיים לנושא זה.
      אפשרות שניה מפירנצה מערבה לפיזה ונסיעה דרך החוף המערבי, לא להחמיץ את ויארג'ו וצ'ינקווה טרה ולחתוך לכוון מילנו. יומיים עד שלושה. אפשר לגנוב חצי יום עד לגבול צרפת ולבקר בנסיכות מונקו המיוחדת..
      ממילנו להמשיך לעבר האגמים צפונה, להגיע עד קומו ואם אתם רוצים טעימה משוייץ, להכנס ואפילו להגיע עד לוצרן, כולל האלפים. 4 ימים,יש הרבה מה לראות בדרך.
      אפשרות מומלצת אחרת ללא שוייץ, ממילנו מזרחה על אוטוסטרדת A4 לאגם גארדה, מנוחה באיזור הנפלא הזה, יומיים עד שלושה, טיולים קצרים בעיירות סביב האגם. לא להחמיץ ביקור בורונה שקרובה לאגם .שווה בריאות…
      נסיעה לורונה ומשם דרך עמק אדיג'ה העיר טרנטו, העיר בולצאנו ומשם לעלות להרי הדולומיטים השונים מהאלפים, בגובה 2000 מטר עוד תפגשו שלג ויותר גבוה גם גולשים. ירידה דרך בלונו וטרויזו לכוון ונציה. 3 ימים לסבוב זה, לונציה מספיק חצי יום או יום כולל שייט לאי מורנו הצמוד לונציה. ממליץ שלא להכנס עם רכב לונציה, שוד בחניונים, מומלץ לחנות בעיירה מסטרה הסמוכה. עוד יום לביקור בפדובה מערבית לונציה.
      כמובן שאפשר לעשות בכוונים הפוכים, תלוי היכן הנחיתה ומאין חוזרים. המלצה מנסיוני, לא לחזור מאותו מקום בעיקר כשהמרחקים גדולים, לדוגמא: לטוס לרומא ולחזור מורונה או מילנו ולפי זה לתכנן את המסלול.

    4. אפי

      לפי הטיסות שהשגתי אז גיבשתי מסלול לפי המלצותך ,
      אם אפשר לבדוק שיהייה סביר ולא לחוץ
      טיסה לרומא( 30 לאפריל )1,2,3 טיסה לנאפולי (השכרת רכב ),4,5,6 נאפולי ,פומפי,סורונטו,אמלפי
      7,8,9,10 לכוון צפ' לטוסקנה,ארצו,פירנצה
      11,12,13,14 בלוגנה,פדובה,ונציה (לינה במאסטרה)
      15,16,17, טרויזו.בלונו,הדולומיטים,בלוצ'אנו,טרנטו,גרדה
      18-22 אגם גארדה וסביבתו כולל מנוחה
      23,24,25 לקומו,שוויץ עד לוצרן ? אלפים וחזרה למילנו
      טיסה חזרה ממילנו לינטה ב-28.5 כך שיש כמה ימים ספר לשינויים בדרך
      איזה דרכים עדיפות בכדי לא לבלות באוטסטרדות, ונק' עיניין עליהם שיש לשים לב,גם לא שיגרתי מתאים,
      מלונות מזמין באתרי האינטרנט שהומלצו פה
      בערים רומא, נאפולי ומילנו אני לא רוצה להסתבך ומעדיף מראש במחיר סביר איני מחפש יוקרתי אלה מקום סביר מרכזי שלא מצריך רכב

      1. משה דרזנר

        שלום אפי, המסלול והחלוקה מצויינים, מה עוד שיש לך גמישות והרבה זמן. אשר לעצות, בדרום ממליץ לשהות בסורנטו לילה או שניים ולצאת בכל יום משלושת הימים לכוון אחר, פומפיי ונפולי, סורנטו ואמלפי וחצי יום לקפרי זה מצריך שייט לאי ב-3 ספינות או סירות עד לכניסה למערה הכחולה. שוד מבחינה כספית אבל…לא כל יום מגיעים למקום כזה.
        כשאתה בדרכך צפונה מרומא, סע בדרכים שאינן אוטוסטרדה, תראה הרבה יותר ותעשה הפסקות.
        בקר בעיר סיינה, עיר עתיקה ואותנטית, העיר פרטו, פירנצה שווה ביקור של יום לפחות, שוק הקש, הגשר העתיק, גני בובולי והמוזיאונים.
        בדרכך לונציה סע לארצו והסביבה, נסיכות סאן מרינו הנמצאת ליד רימיני, קרובה לים האדריאתי. לא נסעתי את הקטע הזה, נסעתי דרך פורלי בדרך הררית יפה ופוריה עד לונציה.
        בהמשך – פדובה, ויצנזה ורונה, אתה תעשה זאת אחרי הירידה או לפני העליה לדולומיטים.
        צפונית לטרנטו בעמק אדיג'ה בעיירה קטנטנה קיים מוזיאון נפלא לתולדות המחוז עם שפע של כלים חקלאיים, כלי נגינה עתיקים, תלבושות והתפתחות התעשיה בחבל החקלאי. שכחתי את שם העיירה, אנסה לאתרה במפה בימים הקרובים.
        דברים לא שגרתיים? בצפון אתרי מרחצאות קדומים ומודרניים, שווקים בעיירות בכל יום שבת או ראשון ואם יתמזל מזלך לבקר ביריד ענק שנמשך שבוע ומציעים שם הכל. אנחנו ראינו דבר כזה מהמם ליד ויצ"נזה, תשאל על GRANDE MERCATO שפירושו שוק גדול.
        המלצות ללינה – להזמין מראש באתרי האינטרנט שמומלצים פה, או להכנס לעיירות כפריות ,פזורות בכל מקום ולחפש חדר ללינה.

  47. אופיר

    אנחנו זוג צעיר שנוסע בתחילת מאי לאזור של אגם גרדה לשבוע. היעדים שאנחנו רוצים להגיע אליהם הם ורונה, ונציה, טיולים רגליים באזור האגם וניסעה לאזור הגבול עם שוויץ כדי לראות קצת שלג (אם זה אפשרי מבחינת התקופה,כמות השלג, ומכונית רגילה). האם זה נישמע לך סביר לשבוע והאם תוכל לתת עצות למסלולי טיול ספציפים ביעדים האלה, בעיקר באזור האגם?
    האם זה סביר להשאר כל השבוע במלון ליד האגם ומשם לצאת כל יום ליעד אחר עם האוטו או כל פעם לישון ביעד הבא כדי לחסוך נסיעות?
    אנחנו רוצים לראות קצת שלג ואולי אפילו לטייל בו קצת. האם צריך בשביל זה להגיע עד לגבול עם שוויץ או שמספיק להצפין קצת בתוך איטליה כמו למשל להרים הדולומיטים?
    כמה עולות אכסניות באזורים האלו?

    1. משה דרזנר

      הרעיונות שאתה מעלה הם עניניים, אני עשיתי מסלול ריבועי פחות או יותר וממליץ לך גם כן.
      טוסו לורונה וגם בחזרה משם, זהו מקום נהדר להתחיל את הטיול, בקרו בעיר והמשיכו לאיזור אגם גארדה, כחצי שעה נסיעה. סביב האגם תמצאו עיירות קייט שוקקות בקיץ ובחודש מאי, יש מקום בשפע בבתי מלון או צימרים סביב האגם. תמצאו מקום לינה באיזור סירמיונה או בארדולינו בגדה המזרחית של האגם. טיילו ברגל וברכב מסביב, לא חייבים את כולו כי הוא ענק.

      ביום הבא סעו לכוון רוברטו (צפונה) העיר טרנטו, עמק אדיג'ה, באיזור טרנטו עיר מחוז עם כל מה שדרוש למטייל ולחקלאים שבסביבה, מעין עמק יזרעאל אבל בתוספת נהר אדיר מטעים ותעשיה. באיזור טרנטו עיירה קטנה עם מוזיאון נפלא ואוטנטי לתולדות ההתיישבות מלפני מאות שנים.

      כביש E35 צפונה יקח אתכם לעבר בולצאנו או בגרמנית בוזן, זהו המחוז הגרמני של איטליה בשם דרום טירול, משם עולים להרי הדולומיטים. בטוח שתראו שלג, בגובה 2000 מטר, עברו במעבר סלה, ובגבהים מעל גם גולשים. בסביבה אין ספור מסלולי טיול ברגל, ברכב באופניים ובמגלשי סקי. בתקופה הנ"ל עדיין קר שם גם ביום.

      אחרי שמיציתם, רדו דרומה דרך בלונו וטרויזו לעבר ונציה.

      מונציה דרך ויצ'נזה ופדובה היפהפיה שווה ביקור חזרה לאזור ורונה.

      לא צריך להגיע לגבול עם שוייץ, אתם קרובים מאד מאד בצפון איטליה לגבול האוסטרי וגם שם מושלג (בדולומיטים).

      הערכה כללית לכל המסלול לא יותר מ 1,500 ק"מ כולל טעויות וסטיות למקומות סמוכים למסלול שתארתי.
      מחירי אכסניות – לא בקי, בצימרים אפשר להתמקח (לא בשיא העונה).

  48. אסף .ב.

    אני ואישתי רוצים לטוס לצפון איטליה (ורונה, מילאנו, אגם גרדה וונציה) רציתי לדעת אם יש איזה מדריך ישראלי שמה שאנחנו יכולים לשכור את שירותיו באופן יומי לכל אחד מהמקומות הללו.

    1. משה דרזנר

      לצערי אינני מכיר. המרחקים גדולים ,תצטרך לפחות 2 מדריכים.
      אם אתה מדבר אנגלית למשל, יש בכל עיר לשכת תיירות שישמחו לעזור בהסברים ובמפות של אותה עיר או איזור. האיטלקים עצמם נחמדים אך לרוב לא מדברים אנגלית, פרט לצעירים שמשתדלים לעזור לתיירים.
      אם לא, אני מציע לנסוע בטיול מאורגן.

  49. אופיר

    האם ב MESTRE יש אכסניות או בעיירה אחרת בסביבה?

    1. משה דרזנר

      יש צימרים בבתים של אנשים, תעקוב אחר שילוט CAMERA, פירושו חדר. בעיירות הכפריות לכוון TREVISO (צפונה לונציה ), אפשר להרחיק 10 ק"מ מונציה ואתה באיזור כפרי כמו מושבים בארץ, בטוח שתמצא. אל תתביש לשאול בתוך העיירה, יעזרו לך. אני יודע שיש אכסניות, לא ניצלתי ארוח כזה.

  50. גיא

    שלום משה, כל הכבוד על הסבלנות וההמלצות לכולם.האם אתה ממליץ על טיול כוכב או דילוג בצפון איטליה. בנוסף איזה אטרקציות (ולא רק פארקים) יש לילדים?

    1. משה דרזנר

      טיול כוכב יתרונות :
      לא צריך לחפש כל יום מקום אחר ללינה.
      אפשר להשאיר מזוודות בחדר ולטייל בלי דאגות של פריצה לרכב.
      המקומות צריים להיות קרובים יחסית כדי לחזור מהטיול היומי.
      טיול כוכב חסרונות:
      לא רואים הרבה מהסיבות שתארתי וחוזרים לאותו מסלול, בבחינת הלוך ושוב.
      בזבוז גדול של דלק.
      אבל הכל תלוי לאן טסים ומאין חוזרים. אם הטיסה לצפון למשל והחזרה מרומא, אני ממליץ להתקדם בכל יום ולא לעשות טיול כוכב.
      מספר הנהגים גם קובע אם להתרוצץ או לשבת יותר על התחת בקרבת המגורים.
      אפשר לשלב בין השניים, טיול כוכב בן יומיים או שלושה והתקדמות בשאר. כמובן מותנה מה יש לראות באיזור הכוכב.
      אטרקציות – צפונית לורונה יש פארק גדול גארדהלנד מהגדולים המענינים באירופה.
      באיזור ונציה, לשוט לאי מורנו ולראות אומנים בתעשיית הזכוכית. בנוסף יצרני מסכות בונציה.
      בכל צפון איטליה, כדרים ובחלקים נוספים אומני עץ, חריטות רהיטים, צעצועים, הכל עבודת כפיים.
      שייט באגמים, סירות פדלים, סקי, אופני הרים, לונה פארק.
      הזדמנו ליריד ענק מיוחד למשפחות עם ילדים, זה היה בקיץ באזור ויצנזה, פדובה, צריך לבדוק מתי מתקיים שוב.
      טיולים רגליים בשילוב בקורים ביקבים, חוות גבינות, בית חרושת לשוקולד וכמובן מפעלי גלידה.

  51. אן

    שלום, הכתבה מקסימה ועוזרת מאוד. שאלתי היא, אני ובן זוגי רוצים לבלות באזור גרדה כ8 ימים. שנינו בני 22, אוהבים פעילויות, גם ספורטיביות, לא מחפשים "לשבת ולקרוא ספר", רוצים להספיק לנהות מהכל. השאלה באיזה איזור מומלץ לנו לבחור את המלון? הבנתי שבעיירה הצפונית זה לצעירים אך היכן כל הפעילויות? יש לציין כי אנחנו נשכיר אוטו. ותאריכי הטיול הם מה26 למאי… תודה רבה! מחכה לתשובתכם. כדי שאוכל להזמין מלון.
    תודה

    1. משה דרזנר

      לדעתי בגדה המזרחית של אגם גארדה, סירמיונה (יקר), בארדולינו או העיירה AFFI, שהיא גדולה יותר, מרוחקת מקו המים והמבחר שם גדול כולל צימרים ומלונות.
      כל האזור הזה נמצא במרחק של 25 עד 35 דקות מורונה שהיא העיר הגדולה בסביבה.

  52. יפה בלום

    שלום, כל הכבוד על כל המידע !! אנחנו זוג+3 (19,15,12)וב"ה ניסע באמצע מאי לז'נבה בשוויץ,אנחנו נוחתים ביום חמישי ונהיה סופ"ש אצל משפחה שלנו בז'נבה,כך שננצל את שישי ושבת לטיול בז'נבה .ההתלבטות היא היכן לטייל ביום ראשון ואילך.. האם להמשיך לצפון מערב שוויץ..או לצפון מערב איטליה?ועל אילו מסלולים היית ממליץ?
    אנו נהיה עם רכב צמוד..
    בשישי בבוקר (אחרי8 ימים) אנו חוזרים לארץ בטיסה מז'נבה.
    (בעלי ואני טיילנו לפני 4 שנים בסוף מאי בצפון איטליה, 9 ימים- ממילאנו, האגמים (קומו גארדה)עד וונציה ומשם ירדנו לפירנצה (גם סן ג'מיניאנו וסיינה) וחזרה למילאנו.היה מדהים וחם!!

    1. משה דרזנר

      לא לצפון מערב איטליה כי אלה הרי האלפים.
      כן לצפון מערב שוייץ עם המלצה לסיבוב מענין שאפשר להתחילו מגנבה – דרום מערבה לעיר ליון שבצרפת, לדעתי פחות מ 250 ק"מ. משם לעלות צפונה לדיזון ואחר כך לחבל אלזס לעיר העתיקה קולמר, כאן כבר יש השפעה גרמנית. בדרך חזרה לעבור באיזור היער השחור, דרום מערב גרמניה, פרייבורג או בדן בדן (יפה ושקטה) ולהכנס בחזרה לשוייץ בבזל. האזור הזה הוא מפגש גבולות בין צרפת גרמניה ושוייץ, ירוק עד וציורי מאד.
      להמשיך לעיר הקטנה והמקסימה לוצרן, ביקור בגשר המפורסם, מוזיאון התחבורה המדהים, האגם, ויש גם רכבל להר המתנשא מעל לוצרן.
      המשך דרך ברן ולוזאן בחזרה לגנבה.
      אפשרות הפוכה – להתחיל בשוייץ ולפי ההספק, לחתוך בחזרה, כי אני מתרשם שיש לכם 5 ימים נטו בלבד לטייל ברכב, זה עלול להיות צפוף מידי.

  53. דוד

    אנחנו זוג שמעוניין לטייל במכונית בצפון איטליה בתחילת יוני. מה הסיכוי שיהיה יבש בתקופה זו? והאם כבר יש טיסות ישירות לצפון איטליה בתקופה זו של השנה?

    1. משה דרזנר

      גם במועד מאוחר מתחילת יוני עשוי (או עלול) לרדת קצת גשם כי עדיין לא החום של אוגוסט. קחו מטריה לאוטו, חמסין לא יהיה.
      טיסות ישירות למילנו יש כל השנה .
      לערים ורונה, ונציה ולפעמים ברגמו צריך לעקוב בפרסומים שבעתונות או להתקשר לחברת נסיעות. אני מאמין שכן יהיו.

  54. ברוך

    אנחנו נוסעים לג'נבה וחוזרים משם במאי – למשך שבוע.
    חשבנו לטייל בג'נבה בערך יומיים ולאחר מכן במכונית לנסוע לצפון איטליה לאגמים ומילנו ולחזור שוב לג'נבה.
    מה דעתך? זה הגיוני? או שכדאי להישאר בשוויץ בלבד

    1. משה דרזנר

      הכל אפשרי, תנסה לראות את תשובותי לפני מספר ימים למשפחה שעושה שהיה דומה ותבנה לך מסלול בהתאם.
      אם תחליט להשאר בשוייץ בלבד קח את המלצתי ללא צרפת וגרמניה.
      אם תחליט לצפון איטליה, ראה תשובות והצעות שנתתי לאחרים, כאשר לדעתי אין הרבה מה לעשות במילנו ולעומת זאת הערים ורונה הרי הדולומיטים וונציה, רחוקות ממש מגנבה.
      במקרה זה סעו לאגמים COMO או LECCO ואם יש זמן תכנסו לדרום שוייץ.

  55. שוש

    אנו זוג בשנות ה-59 נוסעים לאיטליה בפסח הקרוב (זו פעם רביעית) 6 ימים, נחיתה וחזרה מימלנו. חשבנו לטייל יומים בדולומיטים אך נאמר לנו שזו לא עונה מתאימה וחלק מהכבישים סגורים האם נתון זה נכון? אודה אם תעזור לנו בתכנון מסלול גם לנפש וגם ירוק ומים ולא כרוך במרוץ באגמים הינו, חשבנו גם על ונציה

    1. משה דרזנר

      המרחק ממילנו לונציה הוא מעל 250 ק"מ וכמובן שצריך לחזור משם ,נכון ?
      אני הייתי ממליץ לטייל בעיר ורונה, כחצי יום, אגם גארדה ובאיזור זה לעשות את הלילה הראשון.
      למחרת להמשיך לונציה, להתמקם מחוץ לונציה בעיירה MESTRE ולא להתבייש, לקחת אוטובוס 3-4 תחנות לונציה כשהמזוודות במלון או בצימר. במהלך היבקור בונציה עצמה, לשוט משם לאי MURANO ולהסתובב בין אומני הזכוכית ולראות עבודות מדהימות. בחזרה לעיר ונציה וחוזרים ללינה.
      ביום השלישי ביקור ב PADOVA, עיר לא גדולה אך עתיקה ומרשימה ולידה VICENZA. אם מזג האויר טוב ולא מושלג, לעלות לכוון הדולומיטים דרך TREVISO ו BELUNO, לטייל יום יומיים ולרדת מהצד השני דרך BOLZANO. לבקר בעיר TRENTO ובסביבתה.
      יש מדרום לעיר עיירה קטנה עם מוזיאון לא גדול אך מאד אוטנטי לתולדות ההתיישבות באיזור, מענין ומרשים בגוון שבו.
      אם מזג האויר לא טוב עבור הדולומיטים, לעשות את עמק ADIGE ולהגיע לאותה סביבה של TRENTO.
      לסיים באגם GARDA בדרככם למילנו, ניתן לעשות ביקור בצד שטרם ראיתם.
      אפשרות שונה – האגמים מעל מילנו, הגעה לקומו וכניסה לשוייץ.

      1. שוש

        תודה על תשובתך המהירה , רצינו לדעת האם בנתונים שציינו יש אופציה להגיע לאזור הריביירה האיטלקית + ונציה ?

        1. משה דרזנר

          רעיון נפלא, גם מזג האויר אמור להיות פחות קר מאשר צפונית למילנו למרות שגם שם יש מקומות גבוהים אבל פחות.
          קחו מפת צפון איטליה וציירו משולש קודקודיו MILANO RIMINI VENEZIA, עוד לפני כן נסו לטוס לורונה ולא למילנו, זה רחוק יחסית מהריביירה.
          סעו דרך פיאצ"נזה, פרמה, מודנה, בולוניה ופורלי לעבר רימיני והגעתם לריביירה.
          לא להחמיץ בקור בנסיכות סן מרינו הסמוכה.
          אחרי החגיגה הזו, לעלות צפונה לונציה ולפי המצב לבקר במה שהמלצתי בדרככם חזרה למילנו או ורונה, דהיינו פדובה וורונה עצמה.
          יש גם ריביירה נוספת הצד מערב, לעבר צרפת אבל במקרה כזה תשכחו מונציה, תגיעו למונקו והריביירה הצרפתית והאיטלקית שם.
          אשמח לשמוע חויות מכם במסלול זה, זמני נסיעה, מה יש לראות וכדומה, לא בכל המקומות בקרתי.

    2. שוש

      מאחר ואנו נוחתים במילנו (לא הייתה אופציה אחרת) הזמנו את הלילה הראשון בונציה (לא רצינו לוותר), נצא את ונציה בשעות אחה'צ .
      מה המלצתך להמשך הטיול שתהיה בו אפשרות גם של מנוחה, שלא נהיה כל היום בנסיעות לפי הנתונים צפונית לגארדה מזג האוויר סביר היכן כדאי ללון ? האם הדולומיטים באפריל ירוקים? חשבנו את 2 הלילות האחרונים ללון קרוב יותר למילנו, אנו בדילמה ונודה על עזרתך .

      1. משה דרזנר

        באפריל לא חם וזה לא האביב שלנו, בדולומיטים עלול להיות קר ואפילו מאד קר בשעות הערב והלילה.

        הצבע יהיה ירוק אבל ככל שמטפסים נעשה צחיח עקב השלג והמורפולוגיה שבשטח. אל תחמיצו, זה טיול יפה, צריך לנהוג בזהירות, גשם, הפשרת שלג ומבנה הדרך.

        אשר לשהיה עם מנוחה, ממליץ מאד סביב אגם גארדה, ישנן הרבה עיירות קייט, סירמיונה, בארדולינו, אפי, ריבה דל גארדה ולאחרונה הומלצה לימונה דל גארדה הנמצאת בקצהו הצפוני מערבי ליד ריברטו. אפשרי לשהות יומיים שלושה ולצאת לטיולים בסביבה.
        לא שהיתי באיזור מילנו אך היות וזה לא רחוק מאגם מג"ורה, גם שם תמצאו מקומות.
        תמצאו לינה עד 20 ק"מ משדה התעופה ליד מילאנו לפחות ללילה האחרון, כך אני הייתי עושה בכדי לא להסתבך בנהיגה מיותרת בסוף הטיול.

        1. שוש

          לאור היכרותך את האזור אם נצא את ונציה בשעות אחה'צ המאוחרות באיזו דרך כדאי לנסוע? ואם נקודת המוצא היא אגם גארדה כהמלצתך, ליומיים לערך האם לא כרוך בנסיעה ארוכה לדולומיטים?

          1. משה דרזנר

            אם את עוזבת את ונציה אחר הצהריים, רצוי כשיש עוד שעתיים שלוש של שעות אור, סעו צפונה דרך TREVISO ו BELUNO לעבר הדולומיטים. הלינה שם או באזור BELUNO לפני העליה לדולומיטים.
            אם את עוזבת בערב לקראת חשיכה, לונו באזור MESTRE או TREVISO בכדי לא לנהוג בלילה ולהפסיד את מראות הדרך.
            אחרי השהיה בדולומיטים רדו מערבה ואחר כך TRENTO ו VERONA.
            אני פשוט עשיתי את המסלול הפוך כי סיימנו ב VERONA (שדה התעופה) אחרי אגם GARDA. את VENEZIA ראינו אחרי שירדנו מהדולומיטים והמשכנו כמו שיעצתי לך קודם.
            הדולומיטים הם שרשרת הרים שהולכת מצפון מזרח ועד לצפון מערב, מערבית ל BOLZANO לעבר MILANO באופן כללי. אם תסעו כפי שאני מציע, תגיעו לאגם אחרי הדולומיטים, אין בעיה של מקומות לינה בעונה זו בכל העיירות שמסביב לאגם.
            בנושא לינה, יש עיירות עם מלונות וצימרים במסלול זה ורצוי להתעדכן ולהזמין מראש באינטרנט.

    3. שוש

      בהמשך למידע שניתן, אנו נשהה בוונציה. רצינו לעלות לדולומיטים אך לפי הנתונים של מזג האוויר צפוי לרדת גשם לפחות ביומים הראשונים. אשמח לקבל אופציות לימים גשומים, אנו חוזרים ממילנו.

      1. משה דרזנר

        גם בקיץ עלול לרדת גשם, השאלה אם זה רציני ומשבית את התוכנית.
        לפני שבוע בקשת להמשיך עד הריביירה, זה אומנם מרחיק אותך ממילנו אבל תלוי כמה ימים יש לכם לכך.
        אם זה רחוק מונציה, סעו מערבה לעבר פדובה, ורונה, אגם גארדה, עמק אדיג"ה או חלק מההצעות ואחר חיזרו למילנו.

  56. ירון

    אנו זוג יוצאים לטיול בין 5 ימים בצפון איטליה. רצינו לדעת מסלול אופטימלי ברכב שכור יציאה מצירך וסיום במילאנו.

    1. משה דרזנר

      ביקור בציריך לפחות חצי יום, נסיעה דרומה לעבר לוצרן, ביקור בן יום, חציית האלפים והגעה ללוגאנו שבשוייץ ומיד לאחריה העיר קומו שבצפון איטליה. להערכתי חלפו יומיים. אם מוותרים על ציריך ו/או לוצרן יש לכם עוד יום.
      בצפון איטליה – נסיעה לונציה, ביקור בן יום אחד כולל שייט לאי מורנו ומשם כל הזמן מערבה כשבדרך ורונה, אגם גארדה ומסביבו ואחר כך לכוון מילאנו. הציר VENEZIA – MILANO כ 280 ק"מ אוטוסטרדת A4, ממליץ ליסוע בדרכים כפריות יותר כדי לחוות נופים ומקומות, כמובן שזמן הנסיעה מתארך בהתאם לשהיה וצריך לקחת זאת בחשבון.

      1. קדים אורית וירון

        אנו מעונינים מציריך מיד לנסוע לכיוון איטליה כיוון שכבר ביקרנו בציריך ובלוצרן, ולכן נשמח לקבלת המלצה ל-5 ימים מלאים בצפון איטליה

        1. משה דרזנר

          שלום רב, הבינותי, ממליץ אם כך לצאת מציריך, האלפים לעבר העיר קומו (צפון איטליה בגבול עם שוייץ) וברגמו לעבר אגם גארדה, שהיה שם ללא בקור בסביבה, נחזור לשם לקראת תום הטיול. נסיעה ארוכה יחסית. אם זה עמוס מידי, לעצור קודם לכן לשהיה נגיד בקומו או קצת דרומה לה.
          למחרת נסיעה לעמק אדיגה הנמצא צפונית לאגם לעבר טרנטו ובולצאנו ועליה מזרחה לדולומיטים. שהיה שם. אחר כך ירידה דרך טרויזו לכוון ונציה, בקור כולל האי מורנו אליו שטים מונציה 20 דקות. שהיה מחוץ לונציה ללילה, בדרך כלל בעיירה הסמוכה מסטרה, לא חייבים דוקא בה.
          למחרת נסיעה לפדובה ולורונה, לבקר בכל אחת מהן, שהיה באזור אגם גארדה, שפע מקומות סביב האגם.
          יום אחרון או לפניו – נסיעה למילנו .
          אם יש מספיק זמן לבקר במילנו העיר, מענינת לעניני עיצוב ריהוט, כלים, ארכיטקטורה ואופנה.

  57. ברוך

    רציתי לשאול איך איכות הדרכים מג'נבה למילנו ובכלל בצפון איטליה?

    1. משה דרזנר

      לא עשיתי את הדרך מגנבה למילנו, באופן עקרוני איטליה מרושתת באוטוסטרדות מסודרות, הבעיה שהן עולות כסף וזה מצטבר להרבה, כך שהתנסיתי בצפון באוטוסטרדת A4 מונציה מערבה לעבר מילנו, נסעתי עד לאיזור אגם גארדה.
      הדרכים בצפון איטליה טובות, נהגתי בדרכים כפריות יותר בכדי לחוות נופים, מקומות ולא רק לטוס באוטוסטרדה .
      בהרי האלפים ובדולומיטים השילוט מצויין, צריך לנהוג בזהירות כי האיטלקים טייסים. לסיכום לדעתי אין בעיה בדרכים.

  58. פבי

    אנו זוג בני 50, נחשפתי לאתרכם בעקבות תיכנון דיל לאיטליה ל 14 ימים עם רכב שכור.
    רציתי לדעת האם המסלול הגיוני ואפשר להספיקו. המסלול באופן כללי:
    נחיתה ברומא 11 למאי בערב לינה מחוץ לרומא כ 40 דקות נסיעה
    למחרת נסיעה למחוז אומבריה שם כבר הזמנתי 2 לילות(בעירה פרסי) דרך אגם piediluco
    יום שלישי סיורים באומבריה
    יום רביעי ביקור בעיר פרוג'ה ומשם נסיעה לכיוון רימיני דרך סאן מארינו ולינה בדרך לכיוון ונציה.
    יום חמישי ונציה לינה בדרך לדולומטים
    יום שישי דולומטים
    יום שביעי דולומטים ונסיעה לכיוון אגם דה לגרדה
    יום שמיני האגמים לינה סמוך לורונה
    יום תשיעי ורונה ולינה בדרך לפרוג'ה
    עשירי בדרך לסאן רמו לינה בקרבת מקום
    אחד עשר טיול בריבירה האיטלקית תוך כדי נסיעה לכיוןן פירנצה
    שנים עשר פירנצה
    שלושה עשר טוסקנה בדרך לרומא
    ארבעה עשר טוסקנה בדרך לרומא הטיסה הביתה 20:00
    מה דעתך זה יומרני מידיי, על מה אפשר לוותר ומה אסור לפספס במסלול הזה?

    1. משה דרזנר

      למרות שלא טיילתי באומבריה ומזרחה עד הים האדריאתי נראה לי שזה די עמוס.
      אם בכוונתכם לנהוג בכל יום מאות קילומטרים הדבר ניתן אך סוחט מעייפות (הטיול שאת מתארת הינו בסדר גודל של 2,500 קילומטר "ללא פיקשושים" וצריך לערוך הפסקות מבחינת התמקמות במקום מרכזי אחת ל 3-4 ימים ולערוך טיולי "כוכב" לסביבה הקרובה, כל יום בכוון אחר מהלינה אך לחזור למקום, לדוגמא לינה באזור ורונה, ביקור בעיר, באגם גארדה ורק אחר כך להמשיך ליעד נוסף מרכזי או להתקדם יום, ללון וכדומה. כך ניתן לעשות 50 קילומטר ביום ולא 200 למשל. רואים הרבה יותר בנסיעה בדרכים כפריות, משניות מאשר לרוץ באוטוסטרדות, גם לא צריך לחפש בכל יום מלון אלא להסתפק ב 5-7 בשבועיים.
      אני לא הייתי רץ "לספור" את כל האגמים (יום השמיני) ומסתפק באחד באזור אומבריה בו את מתכוונת לשהות יומיים ואחר כך באגם גארדה וזהו. אין צורך וגם רחוק לנסוע לאגמים הנוספים.
      מאגם גארדה לפירנצה, אין צורך להרחיק עד לריביירה האיטלקית.
      דבר נוסף, אתם נוסעים לאזור פרוגה פעמיים, בתחילה ולקראת הסוף, אין צורך, עדיף לגוון בטוסקנה ומתחתיה ולראות את הערים אסיסי, ארצו פירנצה וסיינה, בסדר שתקבעו לעצמכם. זאת בדרככם חזרה לרומא צריך 3-4 ימים למקומות אלה בסך הכל ולא רק יומיים טוסקנה.
      את הריביירה האיטלקית באזור רימיני מספיק לראות פעם אחת, זו ממילא לא העונה הבוערת, נסו ליסוע דרך פורלי בדרככם מונציה או לונציה, דרך יפה, גבעית, מלאה במטעים ולבסוף מגיעים לונציה, גם שם יש ים.
      ביקור ברומא עצמה: אם הייתם ואתם מכירים, אז בסדר אך במידה ולא, צריך להקדיש לה יומיים ללא רכב כי האתרים קרובים מאד אחד לשני וגם התחבורה הציבורית בעיר מצויינת. החניונים מפוצצים מעומס כל השנה וחבל לבזבז על כך זמן, מחזירים את הרכב קודם, שוהים יומיים באותו מלון ומשם לשדה התעופה

  59. ישעיהו

    רציתי לשאול, אנו נוחתים מארצות הברית ברומא וחוזרים לארץ 5 ימים אח"כ ובעצם כל מטרתינו היא צפון איטליה ונציה ואגמים, האם כדאי לנסוע ברכבת מרומא לונציה? או טיסה ( אם יש בכלל)? ואיך מנצלים את 5 הימים האלו בלהנות ולהספיק כמה שיותר?

    אשתי החליטה שנטייל רק באזור של רומא וחבל טוסקנה, כי הטיסות יקרות מרומא לונציה ורכבת זה בזבוז של הרבה זמן נסיעה הלוך ושוב.
    נשמח מאוד אם יש לך לעזור לנו ולהציע דברים מעניינים באזור טוסקנה ורומא וכנראה נשכור רכב לימים אלו.

    אנחנו נוחתים ברומא ביום שני בוקר 18-7 ועוזבים ביום חמישי בבוקר. חשבנו להיות ברומא יום שני ובלילה לצאת לכיוון חבל טוסקנה, סיינה, פיזה ויום רביע לילה לישון ברומא כדי שנספיק להגיע לטיסה
    מה אתה חושב על זה ואיזה המלצות יש לך?
    בנוסף בקשר לאוכל כשר, איפה אפשר להשיג?

    1. משה דרזנר

      אכן יש שירות רכבות ואפילו מהירות בין רומא לצפון איטליה לונציה, ורונה וכמובן מילנו. אני ממליץ להעזר בהן כמובן שזה לא נוח כמו רכב שכור אך אם אין לך בעיה של ריבוי מזוודות הפתרון הוא טוב.
      אחרי בקור בונציה סעו ברכבת לורונה, המרחק קטן יחסית, שעה לערך מבחינת הזמן ולאחר בקור שם ואולי גם בפדובה סעו לאגם גארדה הנמצא קרוב לורונה, כחצי שעה ברכב או בתחבורה ציבורית.
      אם אתם טיילים עם ילדים ישנו פארק גארדהלנד, צפונית לורונה, מעין דיסנילנד ענק במהדורה אירופאית.
      אתם גם יכולים לנפוש סביב האגם ולקחת טיול מאורגן של יום שלם להרי הדולומיטים ומשם לחזור לאזור ורונה. לא ממליץ לנסוע ליותר מידי אגמים, אין לכם מספיק ימים לכך, והאגמים הנוספים נמצאים צפונית למילנו וזה מרחיק אתכם.
      אפשרות שניה – אחרי ונציה לטייל לאגם במחוז אומבריה, לבקר בטוסקנה כולל העיר פירנצה ולחזור לרומא דרך סיינה למשל, עיר עתיקה ומענינת.
      גם רומא עצמה שווה ביקור בן יומיים אבל במקרה זה לא תוכלו להרחיק צפונה בגלל מרחקים וזמן.
      מאחר וצריכים לחזור לרומא, קחו משם (ורונה) מטוס או רכבת, ומסיינה רכבת כי רומא כבר לא רחוקה מסיינה.
      מנסיוני בעיר רומא אין צורך לשכור רכב כי: א. אין מספיק חניות ב.המרחקים מהאטרקציות אינם גדולים ג.התחבורה העירונית מצויינת.
      ניתן בשילוב של ברגל וברכב הציבורי לראות הרבה ביומיים, כמובן שאני לוקח בחשבון שאתם רוצים לצאת לחבל טוסקנה, הלוך ושוב, ביקורים וחזרה לרומא סך הכל כשלושה ימי טיול.
      לא יודע אם זה כולל סופשבוע ואם אתם שומרי שבת. אם כן, בשבת אינכם ניידים בתחבורה וניתן לשוטט רגלית באתרים במרכז רומא.
      אם אתם מגיעים מארה"ב לרומא, יש הפרשי שעות ועייפות גם לצעירים ובודאי למבוגרים. גם אחרי נחיתה, לא מגיעים מידית לעיר רומא אלא בתוך שעה ולפעמים יותר, כך שנותר לכם חצי יום להתאושש ולראות את רומא, ממש לא מספיק.

  60. חנה גפן

    שלום לך, ראשית, תודה רבה לך על התשובות המפורטות באתר.
    רציתי להתייעץ – אנו, זוג צעיר עם תינוק, טסים למילאנו במאי לארבעה ימים. היכן היית ממליץ לבקר – באזור צפון איטליה והאגמים או לנסוע לריביירה הצרפתית?
    האם במקרה כזה עדיפה לינה במקום אחד או בכל לילה במקום אחר?

    1. משה דרזנר

      ללא ספק אזור האגמים הוא מרהיב אין נופים כאלה בארצנו הקטנטונת והסיבה העיקרית הם המרחקים. לגבול הצרפתי באזור ונטימיליה שבאיטליה ומנטון שבצרפת, ליד מונקו והעיר ניס ,יש לנהוג למעלה מ 250 ק"מ לכל צד ובסוף רואים ים ורצועת חוף, אמנם יפה. העיירות עצמן סן טרופה סאן רפאל מאד ציוריות מושכות ציירים ואומנים אבל עוד יותר רחוקות. הייתי משאיר את הריביירה לטיול הבא עם טיסה לניס שבצרפת, בשילוב טיול במחוז פרובאנס. ככה אנחנו טיילנו והיה מצויין.
      נחזור לאיטליה – סעו לאזור קומו אגמים ועיירות בצורת שתי שיני מזלג.
      באזור אגם קומו אתם בהחלט יכולים להתמקם (בסביבתו) למספר ימים ולטייל בכל יום לכוון אחר, אפילו להכנס לשוייץ, לעלות להרים סביב האגם, הנוף עוצר נשימה ולחזור. לוצרן מומלצת לביקור בשוייץ, תבדקו אם הזמן יספיק לכם.
      גורם נוסף מזג האויר, עוד לא חם שם, בריביירה הצרפתית מזג האויר יותר נעים למען האמת אבל אם גשם לא מרתיע אני חוזר על ההמלצה לכוון האגמים.
      נסיעה טובה עם מטריה, גם בקיץ מטפטף לפעמים.

  61. אופיר

    אני נוסע בתחילת מאי לאזור גרדה. קראתי על רוב אתרי התיירות הרגילים. אני מחפש בנוסף טיולים רגליים של חצי יום או פחות. מסלולים נוחים להליכה של לא יותר מכמה שעות או לנקודות תצפית או הליכה במישור.
    אשמח לקבל ממך הצעות למקומות ספציפיים שמשם אפשר להתחיל טיולים כאלה.
    אני עם רכב שכור.

    1. משה דרזנר

      צר לי, אין לי מושג בנושא. ראיתי שבילי מטיילים בהרי הדולומיטים, עם מטיילים רבים בהם אך זה בפרוש לא בשטח נח אלא גבעי ותלול ובדרגות קושי שונות.
      אני מניח שמסביב לאגם ובעיקר בחלקו הצפוני תמצא את מבוקשך.

  62. שמוליק

    משה שלום, אנו זוג שנוסע ל-10 ימים למסלול שמתחיל ברומא- פירנצה-ונציה- דולימטים- גארדה וממשיך לכיוון מילאנו ביום האחרון. ביום האחרון רצינו לעשות קצת קניות ויחסית ב"איזי". הטיסה שלנו ב20:30 ורציתי לשאול האם ללון באזור סירמיוניה ולצאת בבוקר לנמל התעופה, להחזיר רכב, לאחסן מזוודות ולנסוע ברכבת למילאנו וחלזור בערב לטיסה או לנסוע עם הרכב למילאנו ישירות ורק בערב לנסוע עם הרכב לשדה ולהחזיר את הרכב שם?

  63. מורן

    אנחנו זוג צעיר (25) ואנו מעוניינים לטוס הקיץ לאיטליה.
    ההתלבטות שלנו היא בין טיול מאורגן של 7 ימים (מיני איטליה מרומא עד ורונה) שעלותו כ-1100 דולר ללא אקסטרות. או לבחור חופשה לרומא עצמה של 5 ימים (אנחנו לומדים ולא יכולים לבחור בטיול ארוך מידי). חופשה לרומא עולה ביולי בסביבות 750$ וכמו כן חשבנו לקחת יום אחד טיול לטיבולי ויום אחר לקפרי שבנאפולי.
    מה אתה חושב שעדיף? כי מצד אחד טיול מאורגן יותר משתלם, רואים יותר..אך מצד שני אני מרגישה שטיול זה עלול להיות לחוץ מידי עבורנו ואולי לא נוכל להנות בנחת מהמקום.

    1. משה דרזנר

      מאחר והתנסיתי ב-2 סוגי הטיולים ,יש לי דעה נחרצת לכוון טיול פרטי ולא מאורגן,על אף שלמאורגן יתרונות משלו:
      א. במאורגן קודם כל נוסעים הרבה יותר, לא נוהגים אמנם ולא דואגים ללינה אך בשעות אחה"צ או ערב מוקדמות מגיעים למלון ומלווה הקבוצה מציע אקסטרות לערב "תוך שעתיים יוצאים לראות פלמנקו" למשל, והערבים האלה במצטבר עולים הרבה כסף כי הוא גוזר קופון נאה, מצד שני יש בילוי ולא ששים לותר עליו.
      ב. בטיול פרטי אתם אחראים לזמנכם ולתוכן, יתכן שמשעמם מבחינה חברתית אך לא אסון, כי אם מנצלים את הזמן היטב ביום, מלאים בסיפוק להגיע למלון ולתכנן את המחרת.
      ג. לענינכם, הייתי הולך על חופשה ברומא, 3-4 ימים ימצו את הענין עד תומו ובנוסף טיול לטיבולי או לסיינה בן יום אחד.
      קפרי – אין ספק שזו חוייה. אמנם האיטלקים דואגים שתהיה מאד חפוזה, שטים בספינה מ SORENTO הנושאת כ 200 איש לאי קפרי, משם מועברים בהינף יד ל SPEED BOAT הלוקחת עמה קבוצות של 20 איש עד לפתח המערה הכחולה, שם מחכות סירות קטנטנות כמו שהיו פעם בירקון, האיטלקי דוחף 4-5 נוסעים מבוהלים ובעזרת 2 משוטים וכבל נכנסים למערה, כל חויית האהבה הזו אורכת במערה פחות מדקותיים, עפים החוצה ויש תור לדרך חזרה. לפעמים לא מספיקים לצלם כי במערה יש בו זמנית 5 סירות וצפוף, לא נעים לאמר, שוד לאור היום !!!
      הייתי ממליץ לנסוע לנפולי, לבקר באתר פומפיי ובעיר סורנטו או לקחת טיול מקומי לדרך אמלפי, הנחשבת כאחת הדרכים היפות באירופה. לא יודע מחירים, תבדקו גם רכב ציבורי כמו אוטובוס מרומא לנפולי, זה יחסוך הרבה כסף, משך הדרך פחות משלוש שעות ,220 ק"מ.

  64. אייל

    אנו משפחה עם 3 בנות (4,8,10) מתלבטים בין נסיעה לצפון איטליה לבין היער השחור (לתקופה של 12-14 יום ביולי- אוגוסט).
    לגבי צפון איטליה התכוונו ללון בסמוך לאגם גארדה ולעשות כוכב. האם תוכל להמליץ על האתרים בטיול כוכב? (בהמלצות הקודמות ראיתי שהמלצת על "ריבוע". על מה נוותר בכוכב?)
    מהי התקופה העמוסה באיטליה בטווח של יולי – אוגוסט (מעוניינים להגיע לגאדרהלאנד ולא להיות בתורים רוב הזמן)?

    1. משה דרזנר

      אכן אתה מעלה שאלה נכונה, התורים…ובכן בדוק מתי מתחיל החופש הגדול של התלמידים באירופה וצא כמה ימים קודם לכן עם משפחתך. אם מתחיל במחצית יולי, אז הסטודנטיות שלך לא יפסידו לימודים….ואם בתחילת יולי, תשתדל לצאת באזור ה 26 ביוני.
      בקשר לשהיה, יש לכם 12 יום לפחות ואפשר לראות הרבה בשני האזורים.
      אם תטוס למשל לפרנקפורט, לא הרחק ישנה עיר בשם AAchen בקרבתה לונה פארק אדיר. אח"כ סעו לאורך הריין לאזור היער השחור, אפשר לחצות את שוייץ ולסיים בצפון איטליה ומשם לטוס הביתה.
      תבדוק אם מייקר לך מאד לשכור בגרמניה או בשוייץ ולהחזיר באיטליה, גם זה שיקול בנוסף לדלק.
      בקשר לכוכב או רבוע או להמשיך כל יום או יומיים לעיר אחרת, ראה המלצות שכתבתי לאחרים לפני כחודש חודשיים כאן.

  65. מולי לוין

    הייתי מעונין לעשות טיול של שבוע ולכלול בו את ציריך לוצרן ואינטרלאקן בצד השוויצרי ובצד האיטלקי את צפון איטליה עם אגמים ובלי ונציה.
    האם לצאת ממקום אחד ולחזור למקום שני או לעשות סיבוב מנמל היעד?

    1. משה דרזנר

      שתי האפשרויות טובות, חשוב לאן טסים. אם אתה טס לורונה למשל, הייתי עולה דרך עמק אדיגה לעבר טרנטו ובולצאנו ומבקר בדולומיטים. משם מערבה לכוון הגבול השויצרי, בילינצונה הנמצאת צפונית לקומו. את הרי האלפים חייבים לחצות לעבר לוצרן ובדרך חזרה שוב לחצותם דרומה.
      אם יש זמן, בדרך חזרה מקומו למילנו ומזרחה לכוון אגם גארדה והעיר ורונה.
      לממהרים, אוטוסטרדת A4 , ונציה-מילנו, ניתן לצאת בה בהתאם לורונה או להמשיך לעבר ונציה, לא להכנס, אלא לעלות לדולומיטים ממזרח דרך טרויזו ובלונו (אם לא בקרתם דרך טרנטו ובולצאנו)
      אם הטיסה למילנו ואין הרבה ימים, סע משם צפונה לקומו, בקר בשוייץ ובדרך חזרה, תבדוק זמן ומרחקים לדולומיטים.
      אני בעד לגוון ולא לחזור באותו מסלול, שוב תלוי במגבלות השטח (האלפים למשל) וכמובן בזמן העומד לרשותך.
      בכל מקרה, המסלול שאתה בחרת נפלא. נסיעה טובה.

  66. רויטל

    הטיול שלנו הוא לאגם גרדה ל-7-8 ימים עם ילדים.
    האם כדאי לנחות במילאנו, להשאר שם לילה אחד כדי להגיע לקפרי (המערה הכחולה), ומשם להמשיך לגרדה?
    ומה המרחקים מילאנו-קפרי-גרדה?

    1. משה דרזנר

      מישהו המליץ לך על טיול שהוא טרטור רציני בדרכים.
      המרחק ממילנו לקפרי הוא כ-800 ק"מ ואת גם צריכה לחזור ממילנו, לא ?
      האפשרות היחידה היא לטוס ממילנו לנפולי ומשם ליסוע לסורנטו ולשוט למערה הכחולה.
      המערה הכחולה זה בזבוז כסף רציני וגם זמן. תעברי על התגובות האחרונות באתר זה ותמצאי מה שכתבתי לפני ימים מספר על המערה הכחולה מנסיוני האישי.
      ממליץ להתמקם בצפון איטליה, המרחק מאגם גארדה למילנו הוא מעל 100 ק"מ ויש מספיק אטרקציות לילדים באזור נפלא זה.

  67. שחר

    אנחנו טסים בסוף מאי לירח דבש לאיטליה ל-19 ימים.
    כעיקרון, אנחנו לא חובבי טבע ואגם אחד בהחלט יספק אותנו. מה גם שאת הנופים מבחינתינו תספקנה הנסיעות ממקום למקום (ברכב שכור). אנחנו יותר בעניין של ערים, אוכל טוב וארכיטקטורה.
    האם צפון? מרכז? דרום? איים? איפה אתה ממליץ לטייל ואיך היית מתכנן את הטיול, בהתחשב בכך שאשתי בהריון ואנחנו צריכים לעשות הכל ב"איזי".
    עוד לא סגרנו טיסות. פתוחים לחלוטין להצעות מסלול.

    1. משה דרזנר

      מציע לשהות 3 עד 4 ימים ברומא עם ביקורים רגליים ללא השכרת רכב בעיר זו כלל, האתרים קרובים מאד והתחבורה העירונית מצויינת.
      משם צפונה לסיינה, פיזה ופירנצה, שוב 3 עד 4 ימים. נסיעה לחבל אומבריה, נסיכות סאן מרינו וצפונה לעבר ונציה, פדובה וורונה 4 ימים, אגם גארדה למנוחה והתרגעות בת יומיים, אם נשאר זמן וכח, לבקר בהרי הדולומיטים ולחזור מהצפון, ורונה למשל ולא לרדת עד רומא. אם תגשימו 75% מזה, יש לכם אחלה של טיול לדעתי.
      אוכל – הכל מצויין, בכל אזור יש תבשילים אוטנטיים. לא לוותר על גלידה איטלקית יש גלידריות עם 43 סוגי גלידה.
      בילוי נעים, תגיד אחרכך מה עשיתם..

  68. אורי

    אני מתכנן טיול לרומא וצפון איטליה –תאריכים 25 ליולי עד אוגוסט 4, אני מקווה להיות בוונציה לשבת, אני נוחת ברומא וממריא מוונציה. המלצות בבקשה

    1. משה דרזנר

      תקדיש יומיים לעיר רומא, אין צורך ברכב שם, האתרים קרובים אחד לשני והתחבורה העירונית טובה.
      צא מרומא צפונה לעיר סיינה ולעיר ארצו, סך הכל יום שלם כולל נסיעה וביקורים.
      אחרי לינה בחבל טוסקנה סע לפירנצה והקדש לה יום למוזיאון, הגלריות, השוק, הגשר, הגנים והאוכל המשובח.
      מפירנצה אתה יכול להמשיך לונציה ב 2 עד 3 דרכים, אני נסעתי דרך פורלי, ניתן לנסוע גם מזרחה לה ולהגיע לונציה בנסיעה מקבילה לחוף האדריאתי. דרך נוספת מבולוניה והערים שמצפון מזרח לה עד ונציה, אני מניח שתגיע לפני שבת לשם. תתמקם קרוב לונציה, אולי בעיירה מסטרה הסמוכה. רצוי מאד לא להכנס עם רכב לונציה עצמה אלא להעזר בתחבורה אליה ובתוכה, לטייל רגלית ולא לותר על שייט לאי מורנו.
      לונציה לדעתי להקדיש כיום שלם.
      משם יש לך שתי אפשרויות – האחת ליסוע לפדובה, ורונה ואגם גארדה, כולל ביקורים בכל אחת מהערים והאגם, והשניה לטייל בהרי הדולומיטים.
      שתי האופציות מצויינות ומתאימות לזמן העומד לרשותך עד לטיסה חזרה מונציה. במידה ותבחר בראשונה, סע לסירמיונה על גדות האגם ואפילו ערוך סיבוב
      או חצי סיבוב,בקר בעיירות היפהפיות של צפון איטליה.
      באופציה שניה, סע מונציה דרך טרויזו ובלונו, טפס לדולומיטים ותחזור בדרך שבאת או בסיבוב מערבה לעבר בולצאנו וחזרה דרומה לעבר טרנטו,עמק אדיגה וורונה.

  69. אורלי

    אני מתכננת טיול עצמאי עם בעלי באיטליה כאשר המסלול בגדול הוא מהצפון לדרום או להיפך (תחילת יולי).
    יש לנו שמונה ימים בסה"כ והכוונה היא ללון יומיים בכל מקום (רומא, טוסקנה) הבעיה היא שאינני יודעת מהיכן להתחיל? הזמנת טיסות? בתי מלון? רכב? בנפרד או כחבילה? בקיצור אשמח לקבל המלצה כיצד בעצם להתחיל את תכנון החופשה, מי/מה מומלצים?

    1. משה דרזנר

      בעיקרון מתחילים במועדים לטיסות ויעדים לאן טסים ומאין רוצים לשוב, במקרה שלך, טיסה לורונה או ונציה בצפון וחזרה מרומא או להפך – טיסה לרומא, חזרה מורונה, ונציה או אפילו מילנו.
      בעונת הקיץ יש טיסות צ'רטר, אחרת הטיסה היא הלוך ושוב מאותו יעד. במקרה האחרון, הסיבוב שלכם מתקצר כי צריך לחזור לרומא למשל.
      שלב ב – בית מלון או חדר לפחות ללילה הראשון, אבל מאחר ואתם רוצים ליסוע ביולי, זו העונה הבוערת ועלול להיות מחסור במקומות לינה ועל כן רצוי להזמין ליתרת הימים מראש כבר מהארץ (באינטרנט, באתרים שמומלצים פה באתר).
      רכב – בעיר גדולה ופקוקה כמו רומא אין צורך ברכב, את רומא מטיילים רגלית או בתחבורה ציבורית מצויינת, הרכב מיותר, תזמינו רכב ביום שאתם מתכננים לצאת ממנה צפונה.
      חבילה או בנפרד – לשאלתך, תעשי סקר בכמה חברות נסיעות ובמקביל בכמה סוכנויות רכב, הנושא רגיש מבחינה כספית, ביטוחים ועלויות, צריך לבדוק היטב מה מכסה ההצעה.
      בכל מקרה רכב להזמין בארץ לתאריך שאתם רוצים לקבלו בחו"ל מיד עם הנחיתה, במקרה שטסים לצפון או ביום היציאה מרומא אחרי בקורכם בה.
      ראי גם את הכתבה פה על השכרת רכב באיטליה.
      אם כל מה שכתבתי עמוס או מרתיע וזהו טיול ראשון בארץ שלא כל כך מדברים אנגלית, תשקלו לצאת בטיול מאורגן

  70. ינון

    אנחנו זוג שמעוניין לתכנן טיול בן שבוע שיכלול בתוכו:
    יציאה מוורונה לכיוון אזור האגמים וירידה לכיוון הריביירה הצרפתית דרך טורינו והאלפים הצרפתיים , בחזרה אנחנו מעוניינים לחזור לאזור וורונה ומילאנו מאזור הריביירה האיטלקית
    האם כדאי גם לשלב מסלול בכיוון של הדולמיטים?
    האם ישנן מקומות מומלצים לעצור בהם בדרך מאזור האגמים עד לריביירה הצרפתית?
    המטרה שלנו יותר להתמקד באזור הריביירה הצרפתית והאיטלקית ולטעום קצת מהאגמים של צפון איטליה ואזור מילאנו וורונה. השאלה היא מה יש לעשות בנסיעה הארוכה שקיימת בין אזור טורינו לכיוון הריביירה.

    1. משה דרזנר

      שלום ינון, לא עשיתי את הדרך הנ"ל, האגמים שאתה מדבר נמצאים צפנית למילנו ואילו טורינו מערבית עד דרום מערבית, כמעט בכוון הפוך.
      אני יכול להמליץ לך לבקר בריביירה הצרפתית באזור ניס ונסיכות מונקו, כולל נסיעה בהרים הצופים על מונקו, הנופים נפלאים.

      בריביירה האיטלקית, אזור לה ספציה, בקר בצ'ינקווה טרה, פרושו 5 האדמות, דרומית לגנואה ותראה אם מתאים לך. בכל אופן האזור מיוחד.
      משם בחזרה צפונה לאזור ורונה, בהנחה שהטיסה חזרה משם או מילנו.

      ישנן למעלה מ-20 שמורות טבע ואתרי תיירות בין טורינו ועד לים בנסיעה פחות או יותר דרומה כל הזמן. לצערי לא עשיתי את הדרך הזו.
      מכניסה לאינטרנט, תוכל לבדוק על ידי הקשה במפת השמורות, היכן לבקר. אין בדרך ערים גדולות לביקור וזאת עד לים.
      מאחר ואתה מעונין בעיקר בריביירות ואילו בשמורות יש הרבה מסלולים רגליים, תבחר אחת או שתיים לביקור או מנוחה.
      בכל מקרה, זו הדרך הקצרה להגיע לריביירה. בחורף שפע של אתרי סקי באזור טורינו. בסתיו פסטיבל פטריות כמהין היקרות בעולם וכן בכל השנה שפע יין ויין נתזים.

      לא נראה לי שבפרק הזמן הזה שאה מתכנן תוכלו גם לבקר בדולומיטים, אולי לותר על האגמים הצפוניים ולראות את אגם גארדה וסביבתו הקרובים לורונה ואחר כך לדולומיטים. בדוק מרחקים, הסבוב גדול.

  71. רונית

    שלום, אנחנו מתכננים חופש באגם גארדה לקראת סוף יוני זוג + 2 ילדים (3,5).
    דאגתי העיקרית היא שטיול כזה לא מתאים עם ילדים בגילים הנ"ל? האם יש טיולים ומסלולים שמעויידים לילדים באזור? איזה עיירות פחות מתויירות בסביבת מקום? האם המלונות BELLA ITALIA ו BELVEDERE VILLAGE ממולצים?

    1. משה דרזנר

      לא מסכים איתך. אגם גארדה משופע באפשרויות בילוי לילדים, שוקק חיים בקיץ אבל גם ביוני זה כמעט החופש הגדול של ילדי אירופה. אלפי משפחות עם ילדים נופשות שם.
      ליד סירמיונה ובארדולינו – לונה פארק, גני שעשועים וצפונה לורונה 2 פארקי שעשועים ענקיים (גארדהלנד).
      כל העיירות מלאות בעונת הקיץ, הזמינו מקום עוד מהארץ באינטרנט.

  72. הדס

    שלום. אנו מתכננים לנסוע לוורונה ל-8 ימים בהם נטייל באזור גרדה עם שתי בנותינו. רצינו לדעת מה המרחק מוורונה לאגם מאגורה וכן אם השהות שם מספקת ליומיים עד טיסתינו ארצה. בנוסף אנו מתכננים יום אחד נסיעה אולי ברכבת לוונציה וחזרה למלון בוורונה האם כדי? מה המרחק מוורונה לוונציה?

    1. משה דרזנר

      המרחק מורונה לונציה הוא 120 ק"מ לערך, תלוי גם במסלול הנסיעה, אוטוסטרדה או דרך עיירות וכפרים שזה כמובן מאריך. אין כל בעיה ובהחלט ניתן להעזר ברכבות באיטליה.
      המרחק לאגם מג'ורה הוא דומה, אולי קצת יותר רחוק, אבל אם מיציתם את אגם גארדה היטב, למה לרוץ לשם גם כן? עדיף לדעתי לערוך טיול להרי הדולומיטים או לעיר פדובה, מגוון את הטיול במקום אגם ועוד אגם.

  73. ענת לוי

    ראשית עלי, כמו כולם לשבח על מסירותך לשאלות הנשאלות כאן.
    אני ובן זוגי מתכננים ירח דבש בצפון איטליה ל 7 לילות בתחילת יולי. נוחתים במילנו וממריאים מוונציה, אני ידעת שענית על שאלות דומות כאן, אך ההמלצות בלבלו אותי, התכנון הכללי הוא לילה במילאנו, 3 לילות באחת העיירות באגם גארדה, לעבור דרך ורונה ולילה בעיירה קרובה לונציה. שאלתי היא האם להוסיף 2 לילות באגם? או להוסיף 2 לילות באגם קומו או לחילופין 2 לילות נוספים בדולומיטים או שמא??? והיכן לנים בדולומיטים?

    1. משה דרזנר

      כללית העיתוי שלכם זה כבר קיץ באיטליה והאגמים מלאים בנופשים.
      אגם קומו יפה מאד אבל מרחיק אותך צפונה למילנו ואם אתם מתכננים לשהות 3 ימים באזור גארדה, לדעתי אין צורך ליסוע לקומו.
      לא להחמיץ את העיירה סירמיונה בדרום גארדה והעיירות בארדולינו במזרח ולימונה דל גארדה בצפון מערב האגם.
      בסיום השהיה באגם גארדה וסביבתו, סעו לורונה וצפונה לעמק אדיגה, הרבה עיירות ציוריות באזור, העיר טרנטו ובכלל מחוז טרנטינו על מטעיו מאד יפה. אם יש מספיק זמן סעו לדולומיטים לשהיה בת יום ולילה ורדו מהצד המזרחי לעבר טרויזו, זה קרוב לונציה, כ 30 ק"מ. אפשר משם לבקר בעיר פדובה הנמצאת על הדרך בין ונציה לורונה.
      לבסוף, לעבר ונציה, כולל שייט מתוך ונציה לאי מורנו, תעשיית הזכוכית האומנותית.
      המלצה ללינה באזור לא בונציה עצמה אלא בעיירה Mestre וכן לא ליסוע ברכב לונציה דוחק חניונים יקרים, אנחנו השארנו רכב במסטרה, חפצים במלון ונסענו 4 תחנות בתחבורה ציבורית, מצויין.
      לילה אחר לנו בכפר קרוב לויצנזה, אם תרצו צימר מעין זה הכנסו לאינטרנט ובדקו, קל למצוא.
      מחוז טרנטינו זה נמוך יותר בעמק אדיג'ה .
      כשאתם נוסעים מטרנטו לעבר בולצאנו (עיר נוספת), ממנה עולים מזרחה בדרך הררית יפה מאד לדולומיטים. אם מסתדר תשהו שם יותר מיום, אולי יום, לילה ובצהרי היום השני תתחילו לרדת.
      באשר ללינה בדולומיטים -
      לא זול אבל יש מבחר, לונו ב SALVA, יש מבחר באינטרנט.
      תגיעו לעמק גארדנה VAL GARDENA לעיירה SALVA או SELVA DI GARDENA, זה בערך בגובה 1800 מטר ושם תמצאו בתי מלון רבים וגם צימרים. משם יוצאים הטיולים הרגליים בקיץ והסקי בחורף.
      קחו לפחות אפודה וכמובן מטריה למרות שקיץ, עלול לטפטף קצת.
      טיילו למעבר סלה, גובה 2244 מ, ומשם דרך העמקים הנפלאים מתחילה הירידה מזרחה לכוון BELUNO, TREVISO ולבסוף VENEZIA.
      סעו בזהירות ,ירידות תלולות, סיבובים, מים על הכביש מהפשרת שלג ותנועה ממול, אזור בין היפים שראינו

  74. רויטל

    שלום משה, אנחנו זוג+2 (9,12)טיול ל-8 ימים,מ-10 ביוני, הכוונה להגיע לכל המקומות הבאים (לא לפי הסדר):נחיתה במילאנו,הר המוטארונה Mottarone, עמק ורזאסקה,גרדלנד(3 ימים), מונטה בלאדו, מפלי וארונה, שמורת המפלים במולינה, ונציה (יום 1), דולימיטים-אזור מפלי נארדיס,וטיסה חזרה ממילאנו.אם תוכל לעזור לי לסדר את סדר הנסיעה, ולהמליץ בדולימיטים על טיולים נוספים.

    1. משה דרזנר

      לא בקרתי צפונית למילנו אלא בקומו הקרובה לגבול השויצרי.
      המלצות לגבי המסלול:
      להתחיל מהרחוק, ונציה, ממילנו ישירות באוטוסטרדת A4, או לאלה שלא ממהרים לטוס באוטוסטרדה לנסוע דרך ברגמו, ורונה ולבסוף ונציה. ממליץ לבקר עם הבנות כמובן באי מורנו אליו שטים זמן קצר מתוך ונציה.
      על לינה באזור קראי תשובותי הקודמות.
      לפני הגעה לונציה ועל הדרך, שווה לבקר חצי יום בפדובה המרשימה..קרובה לונציה 40 דקות נסיעה לערך.
      אחרי ונציה – לדולומיטים, עולים דרך טרויזו ובלונו, בתחילה מישור, גבעות ולבסוף הרים.
      אחרי ביקור וטיולים שם כולל קבלת אינפורמציה למסלולים ברכב וברגל ,יורדים לבולצאנו ולעמק אדיגה ודרומה לעבר גארדהלנד וורונה עצמה שרק חלפת בסביבתה בדרכך לונציה. ביקור במפלי ורונה ואפילו באגם גארדה, ניתן להקיפו מצדו הצפון מערבי בדרככם לעבר אגם מג'ורה, הר המוטארונה וכו..
      טיולים בדולומיטים – מעבר סלה בגובה 2244, העיירה קמפזו דה אמפזו, לינה באזור סלבה, הר המרמולדה, תצפית מרחוק בלבד.

  75. תמר

    שלום רב, אנו זוג בשנות ה- 35 ורוצים לנסוע למודנה Provincia di Modena. נשמח לקבל תשובה באיזה שדה תעופה מוטב לנחות וכן המלצות לטיולים בסביבה. סה"כ ימי הנסיעה 3-4 לילות.

    1. משה דרזנר

      ללא ספק לטוס לורונה הנמצאת כ 100 ק"מ צפונית למודנה.
      ממליץ לערוך טיול מתקדם מיום ליום
      1. ורונה ואגם גארדה
      2. לרדת למודנה ומזרחה לעבר רימיני והים האדריאתי
      3. עליה לונציה צפונה ,פדובה וסיום בורונה.
      אם להוסיף או לתת אלטרנטיבה אז כמובן לפירנצה, קצת יותר רחוק, על חשבון הים האדריאתי אבל לא לותר על ונציה אליה אפשר להגיע במספר דרכים, אני נסעתי דרך פורלי, נופים והרים נמוכים עד לירידה לים של ונציה, ניתן גם בדרכים אחרות יותר מעויירות.
      השכרת רכב – מהארץ, לקבל ולהחזיר בשדה התעופה ורונה, להגיע עם מיכל מלא שלא תטורטרו לפני הטיסה חזרה, כמו שאני חויתי.

  76. הדס

    שלום אני חייבת המלצה מהירה למלון או צימר טוב עם ארוחת בוקר באגם גארדה קרוב לכל האטרקציות (גארדלנד וכו) חשוב שהמחיר יהיה סביר בהחלט יש המלצה?

    1. משה דרזנר

      אנחנו שהינו בצימר בעיירה סירמיונה אבל בחלקה הדרומי שלא בצמוד לאגם. אפשר גם בעיירות lazise או bardolino הנמצאות במזרח האגם וקרובות לגארדהלנד. בסביבה יש מעל 100 בתי מלון קטנים ומאות צימרים. אין לי המלצה שמית.
      לנסיעה בעונת קיץ וחגים שחוב להזמין מראש כבר מהארץ דרך האינטרנט, יש פה באתר המלצות.

QRCode

המדריך למטייל TravelZone.co.il גם בנייד!

גלשו מהנייד בארץ ובחו"ל ותהנו בחינם מכל המידע והשירותים שאתר טרוול זון מציע.
לגישה מהירה מומלץ לסרוק את הברקוד במכשיר החכם ולשמור למועדפים.

* לגלישה מהנייד יש צורך בחיבור זמין לרשת.