ויזה לארה"ב

ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ממתינה גם לכם, וזאת לאחר שתנפיקו לעצמכם אשרת כניסה למדינה (ויזה), על פי צרכי הביקור וזמני השהייה המתוכננים. הוצאת ויזה לארצות הברית הינו הליך מורכב, המתחיל במילוי טפסים בשפה האנגלית, נמשך בראיון אישי (שאף הוא מתבצע באנגלית) ומסתיים בהחלטת השגרירות האמריקאית בישראל בנוגע להענקת אשרת הכניסה למדינה.
במדריך הבא ריכזנו עבורכם מידע מקיף אודות כל השלבים שתצטרכו לעבור בדרך להנפקת ויזה לארצות הברית. קריאה מהנה ובהצלחה!

ויזה לארצות הברית – מידע כללי

ויזה לארצות הברית

ויזה לארצות הברית היא למעשה אשרת הגעה לתחומי המדינה לצרכי בקשת כניסה בנקודות ההגעה השונות (שדות תעופה, נמלים ומעברי גבול יבשתיים). בכל אחת מנקודות ההגעה המצוינים לעיל, ימתין לכם מפקח מטעם מחלקת ההגירה האמריקאית, שרק בסמכותו לקבוע האם אתם רשאים או לאו להיכנס לתחומי המדינה.

הליך הגשת הבקשה לויזה וקבלתה, אורך בממוצע כחודש ימים, וזאת בכפוף לכמות הבקשות שהוגשו לשגרירות באותה עת. לכן מומלץ מאוד להתחיל את ההליך כמה שיותר מוקדם כדי שתקבלו את הויזה לפני תאריך היציאה שלכם לטיול.

חזרה לתחילת הדף

סוגי ויזה לארצות הברית

בטרם נעבור על שלבי ההליך לבקשת ויזה, להלן מספר סוגי ויזה המוענקים על פי הסיווגים הבאים:
ויזה לצרכי עסקים או תיירות – B1 ,B2
ויזת סטודנט – M/F
ויזה על בסיס אישור עבודה – Q,P,O,l,H
ויזת סוחרים או משקיעים – E
ועוד.
הויזה שכמובן מעניינת אתכם כתיירים המגיעים לארה"ב לתקופה קצרה היא ויזת התיירים B1/B2

חזרה לתחילת הדף

תהליך הבקשה

השאלון
הצעד הראשון שלכם בדרך לקבלת ויזה לארצות הברית חייב לעבור דרך אתר האינטרנט הזה של משרד הפנים האמריקאי, שם ממתין לכם טופס בקשה המכונה DS-160, שהוא למעשה שאלון המורכב מ-20 עמודים בשפה האנגלית. זמן מילוי הטפסים במסגרת השאלון מוקצב בזמן, ומחייב אתכם למלא את השאלון ברצף.

אם אתם מתקשים במילוי השאלון, תוכלו למצוא מגוון נרחב של אתרי אינטרנט, המאפשרים לכם למלא את השאלון בעברית, והם יתרגמו אותו לאנגלית עבורכם. השירות כרוך כמובן בתשלום.

לאחר סיום מילוי השאלון, תדרשו לרכוש קוד לצרכי קביעת ראיון בשגרירות ארצות הברית. קוד זה עולה כ-22 דולר, וניתן לשלמו דרך מערכת סליקה בכרטיסי אשראי באתר, או לחילופין באמצעות הדפסת שובר לתשלום בסניפי דואר ישראל. בנוסף, תדרשו לשלם עבור האגרה לבקשת הויזה, סכום הנע בין 160 ל-390 דולר (תלוי בסוג הויזה אותה אתם מבקשים).

קביעת ראיון בשגרירות
לאחר מילוי הטפסים המתאימים וקביעת מועד לראיון, תדרשו להגיע אל שגרירויות ארצות הברית בישראל על פי מיקום המגורים הנוכחי שלכם. תושבי ירושלים, תושבי הגדה המערבית, תושבי ההתנחלויות ותושבי רצועת עזה יתבקשו להגיע לראיון לקבלת ויזה בקונסוליה הכללית על ארה"ב בירושלים. יתר תושבי המדינה יתבקשו להגיע לראיון בשגרירות ארה"ב בתל אביב. לראיונות בשגרירות נדרשים להגיע אך ורק מבקשי אשרה ויזה בגילאים 14-79.

ויזה לילדים עד גיל 14 ולמבוגרים מגיל 80
ילדים עד גיל 14 ומבוגרים מגיל 80 אינם צריכים להתייצב בשגרירות לצורך ראיון. כל שנדרש הוא להכין את המסמכים הבאים, אותם מוסרים לשגרירות דרך חברת השליחויות UPS:

  • אישור תשלום אגרה
  • טופס DS-160 מלא
  • דרכון
  • תמונות פספורט
  • לילדים – העתק ויזה של ההורים אם יש, אם לא אז צילום דרכוני ההורים, אישור מההורים.

הליך הראיון בשגרירות
במועד יום הראיון בשגרירות ארה"ב, מומלץ להקדים את הגעתכם למקום ב-15 דקות מהשעה המיועדת לכם, וזאת לצרכי בדיקה ביטחונית בטרם כניסתכם למחלקת הויזות במתחם השגרירות. שימו לב- הכניסה אל מתחם השגרירות איננה מאפשרת הכנסת תיקים (מכל סוג), כלי נשק, מזוודות, ציוד אלקטרוני (גם לא טלפונים ניידים). לידיעתכם, לא פועל במקום שירות שמירת חפצים, ולכן הקפידו להצטייד אך ורק במסמכים הנדרשים בטרם הכניסה למתחם ולא להביא חפצים מיותרים שיקשו עליכם.

בטרם כניסתכם לראיון, וודאו כי ברשותכם כל המסמכים הנדרשים, הכוללים בין היתר:

  1. דרכון ישראלי בתוקף
  2. קבלה על תשלום אגרת תהליך קבלת הויזה.
  3. תמונות פספורט (הצטיידו ב-2 תמונות פנים איכותיות, גודל 5×5 ס"מ).
  4. מסמכים המעידים על כך שאינכם מתכוונים להגר ממדינת ישראל לארה"ב (תלושי שכר, מכתבי חופשה מהמעסיק, אישור על נכסים בבעלותכם בישראל, אישור מרואה חשבון לעצמאיים וכדומה). מסמכים אלו יכולים לסייע לכם לקבל את הויזה.

לאחר אימות הנתונים הראשוני, תתבקשו למסור טביעות אצבע. על פי החוק האמריקאי, כל אדם המועמד לקבלת ויזה (בגילאי 14-80) מחויב לספק טביעת אצבעות. לאחר שלב זה תעברו אל שלב הראיון.

ראיון לקבלת ויזה מתבצע מול הקונסול האמריקאי. הראיון נמשך מספר דקות, במהלכן תדרשו לענות על שאלות ספציפיות בנוגע למטרות הביקור והשהייה שלכם בארצות הברית. הקפידו לענות תשובות קצרות, ענייניות וכנות במיוחד.

בחלק מהמקרים, תתבקשו לספק מסמכים נוספים לצורך קבלת הויזה, בטרם קבלת ההחלטה האם אתם זכאים או לאו להיתר הכניסה. במקרה זה, הדרכון וטופס הבקשה שלכם יישארו במשרדי השגרירות עד הגעתכם לסבב ראיון שני במקום. משך הטיפול הממוצע בבקשות מעוכבות נע בין 30 יום ל-45 יום.

במידה ובקשתכם אושרה תתבקשו להשאיר את הדרכון וטופס הבקשה לאשרת הכניסה במשרדי השגרירות, והם יוחזרו אליכם חתומים ומאושרים תוך מספר ימים מיום הראיון.

קבלת הויזה
לאחר שהשלמתם את ההליך והבקשה אושרה, תקבלו את הדרכון בצירוף אישור הויזה באמצעות חברת UPS-שירות שליחים.
עם קבלת הויזה לידיכם, הקפידו לבדוק שכל הפרטים בה נכונים, ובעיקר שימו דגש לפרטים הבאים:

  • בדקו שהשם שלכם מאוית בצורה הנכונה
  • בדקו כי מספר הדרכון נכון
  • בדקו את התאריך האחרון המופיע על גבי הויזה המציין את המועד האחרון להיתר כניסתכם לארה"ב (תאריך הכניסה איננו קשור למשך השהייה שלכם בארצות הברית).

האחריות על תקינות הפרטים השונים המופיעים בויזה היא עליכם בלבד. טעויות כאלו ואחרות המופיעות על גבי הויזה יתוקנו ללא חיוב נוסף מצידכם.

הגשת בקשה מזורזת במקרים דחופים
זירוז תורים לראיון מתאפשרת אך ורק מהסיבות הבאות: מקרה חירום רפואי המחייב אתכם לקבל טיפול במוסד רפואי בארצות הברית, ביקור קרובי משפחה השוהים בארצות הברית אשר נמצאים בסכנת חיים, ביקורים בארצות הברית לצורך ביצוע עסקאות אשר משרתות את האינטרס האמריקאי, סטודנטים המבקשים להגיע בזמן לארצות הברית לצרכי הרשמה למוסד בו הם מתכוונים ללמוד ועוד.

הליך בקשת הראיון המזורז מתאפשר לאחר קביעת תור רגיל לראיון, ורק לאחר מכן באמצעות משלוח דוא"ל לכתובת: nivtelavivemrg@state.gov. בגוף המייל יש לפרט את הסיבות בגינן אתם דורשים לקיים הליך ראיון מזורז, וכמו כן, לציין את שמכם המלא, לנקוב בתאריך הראיון שנקבע לכם ולצרף מסמכים שונים המעידים על הצורך במקרה החירום.
אפשר גם לפנות בטלפון 03-7621694.

ראיונות החירום מאושרים על פי החלטת מחלקת הויזה בשגרירות, על פי לוח הזמנים ועומס הפניות אליה. זמן הטיפול הממוצע בבקשות הזירוז הוא 2-3 ימי עסקים, שמייד לאחריהם תקבלו מייל חוזר, עם הודעה על תאריך חדש לקביעת הראיון, ובמקרים בהם לא תאושר בקשתכם להליך המזורז תדרשו להגיע למשרדי השגרירות בתאריך המקורי שנקבע לכם.

שימו לב, אישור ראיון חירום אינו מבטיח לכם אישור לקבלת ויזה, ועל פי החוק האמריקאי, הזכאות לויזה מונחת על כתפי מגיש הבקשה בלבד, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על פי הקונסוליה.

חזרה לתחילת הדף

כניסה לארה"ב ללא ויזה

מה זה WVP?
תוכנית פטור מויזה, המאפשרת בתנאים מסויימים לבעלי דרכונים ממדינות ספציפיות (לא ישראל) להכנס לארה"ב ללא צורך בהוצאת ויזה בהליך שתארנו בכתבה.
בין התנאים:
בעלי דרכון כמפורט ברשימה, כולל את רוב מדינות מערב אירופה,
מטרת הביקור הינה עסקים או תיירות,
זמן שהייה עד 90 יום,
ועוד

מה זה ESTA?
ESTA הינו אישור נסיעה אלקטרוני, הנדרש ממי שרוצה להכנס לארה"ב במסגרת תוכנית WVP

ויזה לארה"ב לבעלי דרכון זר/אירופאי העומד בתנאי WVP
במקרה שברשותכם דרכון זר / אירופאי ואתם זכאים להכלל בתוכנית הכניסה לארה"ב ללא ויזה, ההליך פשוט יותר. עליכם למלא טופס באתר ESTA הזה ולקבל קוד אישור בן 16 ספרות המקנה לכם אישור כניסה לארה"ב לשנתיים (כמו תמיד, בתלות כמובן באישור פקיד ההגירה כשתגיעו לארה"ב).

בעלי דרכון קנדי
בדר"כ אלה אינם זקוקים לויזה לכניסה קצרה לטיול או עסקים. ראו באתר של שגרירות ארה"ב בקנדה מידע נוסף.

פרטים נוספים
למידע נוסף על WVP ועל ESTA ראו הסברים כאן (באנגלית)

חזרה לתחילת הדף

תשובות לשאלות נפוצות

האם מובטחת לי כניסה לארה"ב אם ברשותי ויזה או אישור ESTA ?
ממש לא! כשתגיעו לשערי ארה"ב (בשדה התעופה, בנמל הימי או בכניסה יבשתית כלשהי מקנדה או מקסיקו), תעברו ביקורת של ההגירה (סוג של ביקורת דרכונים), הפקיד שם רשאי לא להכניס אתכם למדינה אם הוא חושד שאתם מגיעים לצרכים השונים מאלה המותרים לכם עפ"י הויזה, שאתם מתכוונים להשאר במדינה ולא לצאת ממנה, שאתם מהווים סכנה בטחונית וכדומה.
ברוב המכריע של המקרים אין בעיה ועוברים את הביקורת בקלות, פשוט אומרים לפקיד מה מטרת הביקור, מחייכים וזהו.

כמה זמן נדרש כדי להוציא ויזה לארה"ב?
מעבר למילוי טופס הבקשה, התור לראיון יקח בין שבועיים לחודש, תלוי בעומס בשגרירות. לאחר האישור יקח עוד כשבוע עד שתקבלו את הדרכון עם הויזה בדואר.
במידה וישנם עיכובים (למשל ביקשו מכם מסמכים נוספים בראיון), התהליך נמשך זמן רב יותר.
מומלץ להתחיל בתהליך לפחות 45 יום לפני תאריך הטיסה.

ויזה בדרכון פג תוקף
אם הדרכון שבו הויזה מוטבעת כבר פג תוקף, עדיין הויזה תקפה ואין צורך להוציא ויזה חדשה יחד עם הדרכון החדש. מה שעושים זה נוסעים עם שני דרכונים – הישן (עם הויזה) והחדש. בכל מקרה וודאו שהויזה עצמה בתוקף.

לכמה זמן תקפה הויזה?
בדר"כ תקבלו ויזה שתוקפה 10 שנים. בפרק זמן זה תוכלו להכנס ולצאת מהמדינה מספר פעמים.

כמה זמן אני יכול לשהות בארה"ב?
לויזות התיירים הרגילות B1/B2 זמן השהיה המותר המקובל הוא 90 יום, והוא נקבע ע"י פקיד ההגירה כשנכנסים לארה"ב.

מה זה טופס I-94 ?
זהו הטופס המפורסם שממלאים בכניסה לארה"ב בו מצהירים על מטרת ומשך הביקור, חובה לשמור אותו צמוד לדרכון עד ליציאה מהמדינה, אז יקח מכם את הטופס פקיד ההגירה וכך תדעו שהיציאה שלכם תועדה כנדרש.

תמונת פספורט לויזה לארה"ב
התמונה חייבת להיות בגודל 5×5 ס"מ, צבעונית על רקע בהיר ועדכנית. תמונת פספורט רגילה אינה תקפה, צריך להביא תמונה העומדת בדרישות ההגירה לצורך הוצאת הויזה. פשוט אמרו לצלם שהתמונה נועדה לויזה לארה"ב והוא כבר ידע מה לעשות.

חשוב! כיצד להגיש בקשה – מידע נוסף
חובה לקרוא היטב את המידע על בקשת ויזה באתר שגרירות ארה"ב בישראל כדי לוודא שבמקרה שלכם אתם יודעים מה לעשות ואיזה מסמכים להכין.

ארצות הברית ממתינה גם לך…
בקשת ויזה לארצות הברית היא אומנם הליך מורכב, המחייב אתכם לפעול במהירות וביעילות בהתאם לתנאים ולדרישות השגרירות, אך לאחר קבלת הויזה, תוכלו גם אתם ליהנות מכל היתרונות הממתינים לכם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. זה הזמן להתחיל לממש את החלום האמריקאי..

עוד כתבות על ארה"ב באתר טרוול זון

תכנון טיול:

יעדי טיול:





שלח את הכתבה במייל

שדות המסומנים בכוכבית * הם חובה






 טוען, נא להמתין...

אם נתקלתם בבעיה עם שירות זה,
אנא כתבו לנו למייל contact @ travelzone.co.il

חזרה לתחילת הדף

2 תגובות

  1. נורית

    אם סורבתי לויזת תייר ואני מחזיקה דרכון אירופאי האם זה יוצר בעיה בכניסה לארהב?

  2. יעל

    היי הבן זוג שלי הוא חייל משוחרר ונקבע לו ראיון לויזה בשגרירות אשמח לדעת איזה טספים יעזרו לו לקבל אשרת כניסה לארהב?

יש לך מה להגיד? זה המקום!
כדי לענות לתגובה קיימת לחץ על "השב לתגובה זו" שבכותרת התגובה

מטרת איזור התגובות היא לאפשר לגולשים לשאול שאלות ולשתף מנסיונם האישי.
אנו משתדלים להתייחס לכל תגובה אבל לא תמיד זה אפשרי, אנא קבלו זאת בהבנה.
תגובות הכוללות קישורים דורשות אישור מנהל ולרוב לא יאושרו או שיאושרו ללא הקישורים ולכן אנא המנעו מהם.

קוד אימות (חובה):