בנגקוק: תחבורה

המדריך השלם לתחבורה בבנגקוק!

בבנגקוק המון אטרקציות, פעילויות ומספר מרשים של מרכזי קניות שכולם רוצים לבקר בהם. אלא שבניגוד לערים אירופאיות רבות, בהן ניתן להסתובב ולטייל גם ברגל, בנגקוק היא עיר בסדר גודל עצום. לראיה, בנגקוק מדורגת כרגע במקום ה-27 בעולם מבחינת גודלה, ולכן כדי להפיק את המיטב מהביקור שלכם בבירת תאילנד, עליכם להשתמש באמצעי התחבורה הציבורית שבה. החדשות הטובות הן שניתן למצוא לא מעט אפשרויות להתניידות בבנגקוק. אנחנו נציע לכם את כולן, כולל עלויות משוערות וטיפים חשובים.

רכבת עילית BTS Sky Train

לפניכם סיכום מידע על הסקייטריין, למאמר המורחב:
המדריך השלם לרכבת העילית בבנגקוק: סקייטריין >>

רכבת עילית בבנגקוק

סמל הסקייטריין
של בנגקוק

הרכבת העילית בבנגקוק – הסקייטריין, היא אמצעי תחבורה נוח במיוחד, איתה תגיעו בקלות ובזול לאתרי תיירות ומרכזי קניות רבים. הרכבת נוסעת בגובה של כמה מטרים מעל לרחובות העיר, ומציעה פתרון מהיר לפקקים הידועים לשמצה של כבישי בנגקוק.

הרכבת העילית פועלת בשני קווים, הנפגשים ביניהם בכיכר סיאם (Siam Square). כדי להפיק את המיטב מהחופשה בבנגקוק, חשוב להכיר את קוי הרכבת והתחנות העיקריות שלה, סביבם ממוקמים הרבה אתרים חשובים לתיירים.

קווים

קו סוקומוויט Sukhumvit (קו מס' 1, סימון בצבע ירוק בהיר)
הקו הארוך מבין שני הקוים, כולל 23 תחנות והמחבר את צפון העיר עם דרומה.
חשוב לדעת שקו סוקומוויט הוא הקו השימושי עבורכם כתיירים – ובעיקר המקטע האמצעי שלו – איתו תגיעו למרכזי הקניות והבילויים בבנגקוק.
פירוט תחנות קו סוקומוויט והאטרקציות סביבן מופיע במאמר המורחב.

קו סילום Silom (קו מס' 2, סימון בצבע ירוק כהה-טורקיז)
הקו הקצר עם 14 תחנות, מחבר את אזור העסקים במרכז בנגקוק עם מערב העיר.
המקטע החשוב לכם כתיירים הוא זה שמתחיל מהאיצטדיון וממשיך במרכז העיר עד אזור סילום. חשוב לזכור את התחנה ליד המזח, משם אפשר לקחת שירות של סירת נהר ציבורית במעלה או מורד הנהר.
פירוט תחנות קו סילום והאטרקציות סביבן מופיע במאמר המורחב.

מחירים וכרטיסים

המחיר משתנה לפי המרחק וסוג הכרטיס, בממוצע תשלמו כ-20 באט לנסיעה.
האופציה הכי משתלמת למי שמטייל בבנגקוק מספר ימים ולן במרכז היא לרכוש כרטיס נטען.

ישנם 5 סוגי כרטיסים (פירוט והסברים חשובים במאמר המורחב):

  1. כרטיס לנסיעה אחת Single Journey Ticket – טוב למי שנוסע פעמים בודדות בלבד ברכבת העילית. בכלל לא נוח ולא זול למי שנוסע הרבה. המחיר 15-40 באט.
  2. כרטיס יומי One Day Pass – למי שנוסע הרבה, חופשי-יומי ללא הגבלת מרחק וכמות נסיעות, 130 באט.
  3. כרטיס נטען רב פעמי Sky Smartpass – הכרטיס החביב על מטיילים רבים, נוסעים כל עוד יש יתרת כסף בכרטיס, אפשר לטעון לפי הצורך. מחיר כמעט זהה למחיר לפי נסיעה בודדת (היתרון הוא בנוחות).
  4. כרטיס נטען לפי נסיעות ל-30 יום Smartpass – כמו כרטיסיה, טוב ל-30 יום, נוסעים כל עוד יש יתרת נסיעות בכרטיס, ככל שטוענים יותר נסיעות המחיר לנסיעה יורד.
  5. כרטיס נטען Rabbit card – כרטיס חדש יחסית המהווה כרטיס נטען לפי כסף או לפי נסיעות.

עוד טיפים

  • שעות פעילות הרכבת העילית ארוכות למדי – מהשעה 6:00 בבוקר ועד לחצות.
  • תדירות יציאת הרכבות גבוהה – בערך 3-6 דקות.
  • הרכבת מהירה ולכן זמן הנסיעה קצר, לרוב המעבר בין 2 תחנות סמוכות הוא כ-2 דקות.
  • זמן העצירה בתחנה לצורך עליה וירידה הוא כ-20 שניות.
  • כיוון הנסיעה – כמו שם התחנה האחרונה במסלול, כלומר בקו סוקומוויט יש שני כיוונים בשמות Mo Chit (בצפון) ו-Bearing (בדרום-מזרח), בקו סילום יש שני כיוונים בשמות National Stadium (במרכז העיר) ו-Bang Wa (במערב).
  • המדריך השלם לסקייטריין: הרכבת העילית בבנגקוק >>

חזרה לתחילת הדף

רכבת תחתית MRT

רכבת המטרו בבנגקוק, הראשונה מסוגה בתאילנד, נפתחה בשנת 2004, אך אינה מוכרת יתר על המידה כדרך התניידות על ידי המטיילים הישראלים. הרכבת משלימה את הסקייטריין באזורים מסויימים ובהחלט כדאי לקחת אותה בחשבון כשנעים במרכז העיר.

בשנים 2017-2019, יש לציין, צפוייה תשתית המטרו בבנגקוק להתרחב בצורה משמעותית, עם הוספה של שישה קווים נוספים למסלול, שיגיעו לכל חלקה בעיר.

מסלול

רכבת זו נוסעת בקו אחד בלבד, הקו הכחול, בשני הכיוונים בין תחנת Hua Lamphong שבמרכז העיר לבין התחנה הצפונית Bang Sue (סה"כ 18 תחנות). עוברת באזורים מרכזיים דוגמת Silom, Sukhumvit, Ratchadaphisek והאזור הסמוך לשוק סוף השבוע Chatuchak.

תחנות חשובות ונקודות עניין לאורך קו הרכבת התחתית MRT

  • Hua Lamphong – התחנה הראשונה במרכז העיר, כק"מ מצ'יינה טאון, קרוב לתחנת רכבת (רגילה) בשם זהה.
  • Sam Yan – חנות (לא המוזיאון) ג'ים תומפסון, כיכר Chamchuri, חוות הנחשים.
  • Silom – קרוב לשוק הלילה פטפונג, תחנת BTS Sala Daeng, פארק לומפיני.
  • Lumpini – קרוב לפארק לומפיני (אך עדיף לרדת בתחנה הקודמת), אולם האיגרוף לומפיני
  • Klong Toei Queen Sirikit National Convention Centre
  • Sukhumvit – קרוב לתחנת BTS Asok, מרכז הקניות טרמינל 21,
  • Phetchaburi – קרוב לתחנת Makkasan של הקו לשדה התעופה.
  • Rama 9 – קרוב למרכז הקניות החדש Central Plaza Rama 9 וכן למרכז הקניות למחשבים Fortune Town.
  • Thailand Cultural Centre – קרוב ל Siam Niramit
  • Huay Kwang
  • Phaholyothin
  • Chatuchak – קרוב לשוק סוף השבוע Chatuchak, אך מומלץ לרדת דווקא בתחנה הבאה.
  • Kampaeng Phet – בצמוד לשוק סוף השבוע Chatuchak וכן קרוב לשווקים Or Tor Kor, Rod Fai
  • Bang Sue – התחנה האחרונה.

חיבור לסקייטריין
חשוב לציין, בשלוש תחנות נפגשת הרכבת התחתית עם העילית, ובעתיד התכנון הוא לאפשר רכישת כרטיסים משולבים לשני אמצעי התחבורה האלה. הנה תחנות המפגש:

רכבת עילית BTSרכבת תחתית MRT
1Mo ChitChatuchak
2AsokeSukhumvit
3Sala DaengSi Lom

מחירים וכרטיסים

כרטיס MRT לנסיעה בודדת
אל תצפו לכרטיסי הנייר המסורתיים: כרטיס המטרו הבסיסי בבנגקוק הוא מעין אסימון עשוי מתכת, עימו יש לגעת באזור המתאים בנקודת הכניסה, ולשלשל לחריץ ייעודי בנקודת היציאה מהמטרו.
מחירי הנסיעה תלויים במרחק שעוברים, ונעים בין 16 ל-40 באט למבוגר, ו-8 עד 20 באט לילד.

כרטיס MRT נטען
ישנם מגוון כרטיסים נטענים שמומלצים למי שנוסע הרבה מאוד במטרו.

  • כרטיס לפי מחיר: משלמים 230 באט (מתוכם 50 פקדון ו-30 עמלת מחירה שלא תוחזר), נוסעים כל עוד יש כסף בכרטיס (בעלות זהה לכרטיס הרגיל), ניתן לטעון בכפולות של 100 באט עד מקסימום 1000.
  • כרטיס לפי זמן (3 גרסאות): חד-יומי, תלת-יומי, 30 יום (הנפקת הכרטיס ל-15 יום הופסקה ב-2010).
    השימוש הוא למספר הימים הנקוב וברצף. לא ניתן לטעינה מחדש, אין פקדון, אין החזר על נסיעות שלא נוצלו.
    דוגמאות למחירים למבוגר: 120 באט ליום אחד, 230 ל-3 ימים, 1400 ל-30 יום.

מידע נוסף

  • זמנים: הרכבת התחתית בבנגקוק פועלת בשעות 6:00-24:00, כשהתדירות שלה נעה בין חמש עד עשר דקות לרכבת. בשעות העומס, 6:00-9:00 או 16:30-19:30, צפו לרכבת בכל חמש דקות.
  • קל מאד להתמצא ולהבין על איזו רכבת צריך לעלות, כשמומלץ לזכור את שם התחנה הסופית בכל כיוון, בדומה לסקייטריין.
  • אתר הרכבת התחתית בבנגקוק MRT

חזרה לתחילת הדף

שייט בנהר

דרך מעניינת מאד להתנייד בבנגקוק היא באמצעות שייט על נהר צ'או פראיה (Chao Praya), שייט שנעשה במספר אופנים.
מכיוון שמדובר באטרקציה מהנה, שמאפשרת לראות את העיר מזווית אחרת, ולא רק אמצעי תחבורה, מומלץ מאד לבצע לפחות שיט אחד במהלך הביקור בבנגקוק.

יעדים מומלצים לאורך הנהר
הנה מספר מוקדי עניין הממוקמים בקרבת הנהר, כשאתם מתכננים לבקר בהם כדאי מאוד לשקול שימוש בסירות הציבוריות, יהיה לכם הרבה יותר קל וזול מאשר לקחת מונית..

  • אזור ארמון המלך, מקדש פו, מקדש ארון – סקייטריין לתחנת Saphan Taksin של קו סילום + סירת נהר ציבורית צפונה יהיה זול יותר מאשר מונית ממרכז העיר, וכמובן הרבה יותר כיף. יחד עם זאת, מבחינת זמן לא יהיה קצר בהרבה.
  • צ'יינה טאון – אמנם נמצאת במרחק כמה דקות הליכה מהמזח, אך עדיין הדרך הכי קלה להגיע לצ'יינה טאון מאזור הקוואסאן למשל היא עם סירה ציבורית.
  • אסיהטיק Asiatique – ממש צמוד לנהר, שימו לב שהמקום נמצא 3 מזחים דרומית למזח הראשי Sathorn. אפשר להגיע עם הקו הכחול אחה"צ או עם הקו הכתום למזח Rajsingkorn S3.

סירות הנהר הציבוריות

מומלץ! סירות הנהר הציבוריות שטות, ממש כמו אוטובוסים, במסלולים קבועים ובלוח זמנים מוגדר מראש, כאשר העצירה היא במזחים. הקווים השונים נבדלים ביניהם באמצעות צבע הדגל, כשרוב המקרים ייכנסו לתמונת התיירים הגוונים הכתום או הכחול. סירות שאינן כוללות דגל איטיות מאד ועוצרות כמעט בכל מזח משני צידי הנהר, בעוד שאלה בעלות דגל צהוב או ירוק מתאימות יותר למקומיים, מכיוון שהן נוטות שלא לעבור באתרי התיירות המרכזיים של בנגקוק. שימו לב שהתחנות כוללות מזח נפרד לסירות, ומזח נפרד למעבורות.

סירות הנהר הציבוריות בבנגקוק

סירות הנהר הציבוריות: מעבר זול ומהנה בין אתרים לאורך נהר צ'או פראיה בבנגקוק

כדאי לדעת

  • מחיר: משתנה בהתאם לסוג הקו, מחיר ממוצע לנסיעה בודדת הוא 15 באט, בהחלט זול מאוד.
  • תדירות: הסירות יוצאות בתדירות גבוהה יחסית, אך קחו בחשבון שבשעות העומס גם הן עלולות להיות מלאות, כך שזמן ההמתנה מתארך.
  • הגעה למזח: חשוב לדעת שבחלק מהמקומות הגישה למזח נעשית מהרחוב המקביל לנהר דרך סמטה צרה, אם אתם לא מוצאים אותה, שאלו מקומיים וחפשו שלט קטן בצבע לבן עם כיתוב שם המזח ומספרו בצבע כחול.
  • מומלץ להסתייע במפה של העיר בעת הנסיעה, ולא להניח שהנהג יעצור במזח שאתם מעוניינים לרדת בו: הודיעו על כך לכרטיסן בזמן.
  • מכיוון שהשיט ממזח מסוים עשוי להיות לשני הכיוונים, שימו לב לאיזו סירה אתם עולים, והעזרו בנהג או בכרטיסן בעת הצורך.

הקו הכחול המיוחד לתיירים
מעבר לקוים רגילים המשמשים בעיקר מקומיים (גם אתם כמובן יכולים להשתמש בהם), חברת Chao Phraya Express Boat מפעילה קו עוצר ב-9 מזחים חשובים לאורך הנהר, מסומן עם דגל כחול ומשמש בעיקר תיירים.
עלות כרטיס חופשי-יומי 150 באט (בשעות 9:30 – 19:30 הכרטיס מקנה נסיעה חופשית בכל קוי החברה בנתיב).
שעות הפעילות: בכיוון דרום –> צפון 9:30 עד 16:00, בכיוון צפון –> דרום: 10:00 עד 16:30.

רשימת המזחים (שם ומספר) מדרום לצפון:

  • Asiatique – המזח הכי דרומי המשרת את קו התיירים, רלוונטי רק בשעות אחה"צ-ערב כשמתחם אסיהטיק פעיל.
  • Sathorn – דרומה מהמרכז התיירותי, קרוב מאוד לתחנת סקייטריין Saphan Taksin של קו סילום.
  • Oriental N1 – קרוב למלון אוריינטל
  • Si Phraya N3 – צמוד למתחם הקניות ריבר סיטי
  • Rajchawong N5 – צ'יינה טאון במרחק 10 דקות הליכה (מהמזח לכו כ-400 מטר על רחוב Rajchawongse עד ההצטלבות עם רחוב Yaowaraj).
  • Tha Tien N8 – קרוב למקדש פו, מהצד השני של הנהר מקדש ארון (אפשר לעבור לצד השני עם שירות סירות אחר)
  • Maharaj N* – קרוב לארמון המלך והמקדש הצמוד אליו
  • Wang Lang N10 – המזח היחידי בצד המערבי בו עוצר הקו הכחול
  • Phra Arthit N13 – המזח האחרון, קרוב מאוד לרחוב קווסאן

אתר החברה המפעילה את סירות הנהר

סירות זנב ארוך

חשוב לציין שאפשרות אחרת לנוע לאורך הנהר היא באמצעות סירות זנב ארוך, אותן ניתן להשכיר לפרק זמן מסוים, השיט נעשה באמצעות משיט מקומי. הבעיה העיקרית שלהן היא המחיר, שרחוק מלהיות פרופורציונלי או משתלם, ועלול להגיע ל-500 באט. המיקוח עשוי להוריד את המחיר, אך לא במידה ניכרת. הנחות משמעותיות אפשריות בעיקר כאשר מדובר בקבוצות.

סיורי שייט

כאן מדובר פחות על אמצעי תחבורה ויותר על אטרקציה. שייט בנהר מאפשר לכם לראות את בנגקוק מזוית שונה וגם להגיע למקומות מרוחקים בפרברים שלאורך הנהר בקלות יחסית. אם זה מעניין אתכם, תוכלו להזמין סיור שייט מאורגן, ביום או בלילה. בחלק מהסיורים ניתן להזמין גם ארוחה (פחות מומלץ).

חזרה לתחילת הדף

מוניות

מוניות הן דרך התניידות נוחה מאד בבנגקוק, וניתן לעצור אותן ברחוב או לחילופין לבצע הזמנה טלפונית. החיסרון העיקרי של המוניות הוא שהן לא יכולות להתחמק מפקקי התנועה: אל תופתעו אם נהגים מסוימים יסרבו להתחיל את הנסיעה כאשר היעד שלכם נמצא בלב הפקק.

מונה ומחיר
כל המוניות בבנגקוק כוללות מטר, אך לא בכולן הנהג מפעיל אותו. חשוב להקפיד על כך, מכיוון שאחרת הוא עלול לדרוש מחיר גבוה במיוחד מתיירים – אל תסעו במונית שבה לא מופעל המונה. שימו לב כי לעיתים הנהג לעול "לשכוח" להפעיל את המונה, מה שמהווה לעיתים ניסיון לגבות מהנוסע מחיר עודף בתום הנסיעה כ"פיצוי".

המחיר ההתחלתי של נסיעה במונית הוא 35 באט, והחדשות הטובות הן שהוא לא עולה בקצב מעורר דאגה: גם בנסיעה בת שעה, הוא לא אמור לעבור את ה-100 באט. אל תאמינו לנהגים הטוענים שלנסיעה בשעות הערב יש תעריף מיוחד, יקר יותר.

בטיחות
כדאי להתרחק מנהגים שפשוט מחכים כל היום סמוך לבתי המלון: הם טומנים בחובם, לא פעם, מלכודות מסוגים שונים.
בכלל, מומלץ לתפוס מונית במהלך הנסיעה שלה. זו לא משימה מורכבת יתר על המידה, בעיר בה התנועה בכבישים משתרכת באיטיות, ושבה על כל שלושה רכבים פרטיים יש מונית אחת.

התמצאות
אל תסמכו על יכולת קריאת המפה של הנהג. העבירו לו את שם היעד המדויק, ואם אפשר כשהוא רשום או מבוטא בצורה הנכונה בתאית.

מוניות אופנוע
מוניות אופנוע נחשבות לדרך מהירה ביותר להתנייד בבנגקוק, פשוט מכיוון שהן מצליחות להתחמק מפקקי התנועה. עם זאת, רבים ימליצו להימנע מדרך זאת מכיוון שחלק ניכר מהנהגים עושים זאת בצורה מסכנת חיים. באחוז משמעותי מתאונות הדרכים בבנגקוק, כולל אלה הקטלניות, מעורבות מוניות-אופנוע.

רוב מוניות האופנוע נוסעות למרחקים קצרים, והן לא הפתרון הזול ביותר שתוכלו למצוא. מיקוח אפשרי במצבים מסוימים, אך כמעט לעולם לא בשעות העומס.

חזרה לתחילת הדף

טוק טוק

אחד הסמלים המובהקים של בנגקוק בפרט, ותאילנד בכלל, הוא רכבי הטוק טוק התלת אופניים, המשלבים למעשה בין אופנוע לריקשה. עם זאת, ניתן להצביע על כך שדרך התניידות זו הופכת לנפוצה פחות ופחות בבנגקוק, בעיקר מכיוון שהיא רחוקה מלהיות נוחה. רכבי הטוק טוק מותירים מאחוריהם שובל של פיח, שאינו מקל על הנוסעים בהם. הטוק טוק אינו עוקף את הפקקים, ונסיעה בו עלולה להיות מסוכנת מכל הבחינות. תורם למורכבות גם המחיר, שגבוה פי כמה ביחס לדרכי תחבורה אחרות בבנגקוק. נסו להתמקח, אבל לא בטוח שזה יעבוד לכם. על המחיר חשוב לסכם לפני הנסיעה, ולהקפיד להיות מדויקים בהגדרת יעד ההגעה שלכם.

אפשר לעלות על הטוק טוקים כחלק מהחוויה התרבותית, בעיקר בשעות העמוסות פחות, אך מומלץ שלא להתבסס עליהם כפתרון קבע להתניידות ברחבי בנגקוק, בוודאי לא למרחקים ארוכים.

טוק טוק בנגקוק

ממתינים לנוסעים.
טוק טוק ברחוב הקאווסאן, בנגקוק.

מלכודות תיירים
היזהרו מתרמית נפוצה בעיר, בה נהגים מציעים סיור באתרי התיירות המרכזיים בעיר באמצעות טוק טוק. בלי קשר להיעדר הנוחות של הנסיעה, מסתתרת כאן פעמים רבות מלכודת של ממש: הביקור הוא בין חנויות מזכרות למכביר, כשמטרת הנהגים היא לשכנע אתכם לרכוש פריטים שרחוקים מלהיות איכותיים, וזאת על מנת שהם יזכו לעמלה המגיעה להם.

אל תאמינו לטענות של הנהגים על כך שאתר הביקור אליהם אתם מעוניינים להגיע סגור ביום מסוים: ברוב המקרים, זהו ניסיון להביא אתכם לכל אותן חנויות מפוקפקות. בפני גברים המשתמשים בטוק טוק עומד סיכון נוסף: הנהגים עלולים להתעלם מיעד הנסיעה שהוגדר להם, ופשוט להביא אותם – תאמינו או לא – לבתי בושת.

מלכודות תיירים אלה תקפות גם למוניות רגילות.

חזרה לתחילת הדף

אוטובוסים

מערכת האוטובוסים בבנגקוק נחשבת לדרך זולה במיוחד להתנייד בעיר, אך היא רחוקה מלהיות נוחה. בעיר פועלים כ-100 קווים, הנוסעים במסלולים שונים ומשונים סביב העיר, התחנות רשומות בתאית בלבד, והתנועה העמוסה מקשה מאד להתקדם במהירות. התמונה הופכת למורכבת יותר כשמתבוננים על הצפיפות הרבה של האוטובוסים, היעדר מיזוג האוויר שמאפיין רבים מהם או על כך שתחנות האוטובוס מציגות רק את מספרי הקווים שעוברים בהן. לנוסעים באוטובוסים מומלץ לתכנן את הנסיעה עוד קודם לכן באמצעות האינטרנט או בסיוע סוכן נסיעות.
מחיר הנסיעה משתנה בהתאם לסוג האוטובוס ולמסלול שלו.

סוגי אוטובוסים ומחירים
האוטובוסים הזולים ביותר הם האדומים (7 באט), ללא מיזוג אויר, חלקם פועל גם בלילה (בתוספת 1.5 באט).
האוטובוסים הכתומים הקטנים, בהם הנסיעה עולה 8 באט בלבד, אינם נוחים במיוחד, ובהם נהגים שהם הכול חוץ מזהירים.
אפשרויות נוחות יותר הן האוטובוסים הלבנים או הכחולים (זהים לאדומים, למעט מחירם שיקר בבאט אחד),
אוטובוסים צהובים ממוזגים (בין 10 ל-18 באט),
אוטובסים כתומים ממוזגים (11-24 באט)
ואוטובוסים קטנים בגוון ורוד או לבן: הם הנוחים והיקרים ביותר (20 באט), והנסיעה בהם נעשית בישיבה בלבד. הבעיה היא שקשה לתפוס אותם בשעות השיא.

אוטובוס BRT
ב-2010 נחנך בבנגקוק קו ה-BRT. מסלולו כ-16 קילומטרים, והוא כולל תריסר תחנות: החל מתחנת Sathorn במרכז העיר, דרומה עד תחנת Wat Darn, משם פונה מערבה לאורך הנהר ורחוב ראמה 3 ועד לתחנת Ratchaphruek בצידו המערבי של הנהר הנמצאת בסמוך ל-Wongwian Yai. החידוש כאן הוא שהאוטובוסים נוסעים במסלול ייחודי, ובכך נמנעים מהפקקים. האוטובוסים יוצאים אחת לחמש דקות בשעות השיא, ואחת לעשרה דקות בשעות העמוסות פחות. המחיר לנסיעה נע בין 12 ל-20 באט. שעות הפעילות 6 בבוקר ועד חצות.

טיפים

  1. רוב האוטובוסים פועלים בשעות 5:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה, ישנם גם כאלה שפועלים 24 שעות ביממה.
  2. את הכרטיסים לקוים העירוניים קונים בדר"כ על האוטובוס.
  3. אל תצפו שהאוטובוסים יעצרו להם בכל תחנה: כשאתם רוצים לעלות לאוטובוס, סמנו לנהג. טרם הירידה בתחנת היעד, לחצו על הכפתור המתאים.
  4. עקב הביקורות הרבות שנערכות באוטובוסים, חשוב לשמור על הכרטיסים.

אוטובוסים מבנגקוק לערים אחרות
כאן כבר מדובר בשירות אחר לגמרי שכולל אוטובוסים מדרגות שונות, הכל מהפשוטים ביותר ועד לרכבי VIP ממוזגים עם משענת כסא מתכווננת. עם אוטובוסים בין-עירוניים אלה ניתן להגיע בזול ובאיטיות למקומות מרוחקים כמו צ'יאנג מאי בצפון תאילנד, סוראט תאני בדרום (ליד קוסמוי) ועוד. אפשר (ואף מומלץ למי שיכול לישון תו"כ נסיעה) לבחור בקו לילי שיוצא בשעות הערב ומגיע ליעדו בבוקר שלמחרת. כדאי להזמין מקום מראש, רוב המטיילים עושים זאת דרך אחת מסוכנויות הנסיעות הרבות הפועלות ברחבי העיר (ובעיקר באזור רחוב קוואסאן בקרבת העיר העתיקה).

מידע נוסף ועזרה בתכנון נסיעה עם אוטובוסים בבנגקוק

חזרה לתחילת הדף

תחבורה משדה התעופה לעיר

הנה סיכום כל האפשרויות להגיע משדה התעופה בבנגקוק אל העיר.
למידע נוסף ראו את הכתבה על טיסות ושדות תעופה בתאילנד >>

משדה התעופה החדש סוברנבומי BKK Suvarnabhumi

מהשדה הראשי בבנגקוק 4 אופציות עיקריות למעבר לעיר, הכי מומלץ שירות רכבת הקלה.

1. Airport Rail Link – City Line
מכונה גם Phya Thai Express, זהו קו רכבת קלה מומלץ משדה התעופה למרכז בנגקוק. מסומן בצבע כחול.
המסלול הכולל 8 תחנות, כ-30 דקות נסיעה.
התחנות במסלול:
Suvarnabhumi – התחנה הראשונה בשדה התעופה.
Lat Krabang
Ban Thap Chang
Hua Mak
Ramkhamhaeng
Makkasan – תחנה המשרתת גם את קו האקספרס האדום.
Ratchaprarop
Phya Thai – התחנה הסופית, ממוקמת במרכז העיר ומקושרת לתחנת הסקייטריין באותו השם, ממנה אפשר להמשיך לכל מקום ברחבי בנגקוק.

2. Airport Rail Link – Makkasan Express
קו רכבת קלה שני, פחות שימושי מהראשון. סימון בצבע אדום.
מחבר את השדה עם תחנת Makkasan ללא עצירות, זמן נסיעה 15 דקות.

שעות הפעילות של שני הקוים: 6 בבוקר ועד חצות.
קנית כרטיסים: במכונות אוטומטיות במתחם התחנה.
אתר האינטרנט של שירות Airport Rail Link

3. אוטובוס
הכי זול, אבל מאוד איטי ולא נוח.

4. מונית
הכי יקר, די איטי (תלוי בעומס בכבישים)

משדה התעופה הישן דון מואנג DMK Don Muang

מהשדה הישן בבנגקוק אין רכבת או שירות ייעודי חדיש אחר.

1. אוטובוס
הכי זול, אבל מאוד איטי ולא נוח.

2. מונית
הכי יקר, די איטי (תלוי בעומס בכבישים)

חזרה לתחילת הדף

מפת בנגקוק

לפניכם מפה אינטראקטיבית של בנגקוק וסביבתה.
תוכלו לראות בה תחנות רכבת חשובות, מזחים עיקריים לאורך הנהר וכן מוקדי עניין ברחבי העיר.

טוען מפה...
להצגת המפה לחצו כאן

שכבות מידע: אפשר להוסיף או להוריד את הסימונים בעזרת סימון שכבת המידע המתאימה.
שליטה: אפשר לשנות את תקריב המפה ע"י בחירת מבט רחוב/עיר/מדינה, או לקרב/להרחיק.
הזזת המפה: אפשר להזיז את המפה (ע"י גרירה עם העכבר).
בחירת יעד וקבלת מידע נוסף: אפשר לבחור ביעד על גבי המפה או מתוך רשימת היעדים

מפות נוספות ברשת

מידע נוסף באתר טרוול זון





שלח את הכתבה במייל

שדות המסומנים בכוכבית * הם חובה






 טוען, נא להמתין...

אם נתקלתם בבעיה עם שירות זה,
אנא כתבו לנו למייל contact @ travelzone.co.il

חזרה לתחילת הדף

2 תגובות

  1. יעקב

    איכן נמל השייט לאוניות הנוסעים הגדולות – קרוזים המגעיות לבנגקוק?
    האם יש תחבורה ציבורית מנמל השייט (קרוזים) למרכז העיר בבנגקוק ?

    • שרון

      בדר"כ אוניות הקרוזים הגדולות יוצאות מנמל Laem Chabang הממוקמם כשעתיים נסיעה דרומית לבנגקוק (מעט צפונית לעיר פאטאיה), כמובן שיש תחבורה ציבורית או פרטית מהנמל אל העיר בנגקוק.
      סירות קטנות יותר נכנסות לנהר (בדר"כ עד מזח Klong Toey הממוקם מעט דרומית לעיר), משם ישנה תחבורה ציבורית לכל רחבי העיר.

יש לך מה להגיד? זה המקום!
כדי לענות לתגובה קיימת לחץ על "השב לתגובה זו" שבכותרת התגובה

מטרת איזור התגובות היא לאפשר לגולשים לשאול שאלות ולשתף מנסיונם האישי.
אנו משתדלים להתייחס לכל תגובה אבל לא תמיד זה אפשרי, אנא קבלו זאת בהבנה.
תגובות הכוללות קישורים דורשות אישור מנהל ולרוב לא יאושרו או שיאושרו ללא הקישורים ולכן אנא המנעו מהם.

קוד אימות (חובה):